
Η κινεζική οικονομία, η οποία αποτελούσε για αρκετά χρόνια τη «ραχοκοκαλιά» της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, εμφανίζει πλέον σημάδια επιβράδυνσης. Καθώς οι προοπτικές για την κινεζική ζήτηση εξασθενούν, το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου εισέρχεται σταδιακά σε φάση αναδιάρθρωσης, με άμεσες συνέπειες για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, η κινεζική ζήτηση πετρελαίου κορυφώνεται και αναμένεται να μειωθεί μακροπρόθεσμα, απόρροια της μαζικής διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στις οδικές μεταφορές της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, με εστίαση κυρίως στα καύσιμα μεταφορών. Μάλιστα, η κατανάλωση πετρελαίου της Ινδίας εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως την περίοδο 2024-2030.
Παράλληλα, μια ομάδα χωρών της ΝΑ Ασίας, που αναφέρονται ως «Tiger Cubs» (Ινδονησία, Φιλιππίνες, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Βιετνάμ), έχει συμβάλει καθοριστικά στην έλξη του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου προς Ανατολάς. Συνολικά, η ζήτηση πετρελαίου σε χώρες εκτός ΟΟΣΑ της Ασίας –εκτός Κίνας και Ινδίας– προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,3 εκατ. βαρέλια ημερησίως έως το 2030. Το μεγαλύτερο μέρος της εν λόγω ανάπτυξης θα προέλθει από τις «Tiger Cubs», οι οποίες αποτελούν πόλο έλξης για φορτία ντίζελ, βενζίνης, κηροζίνης και jet fuel.
Συνεπώς, η ζήτηση πετρελαίου και η ικανότητα διύλισης των ασιατικών χωρών αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά προσεχώς. Ωστόσο, λόγω της επιβράδυνσης της περιφερειακής παραγωγής (Κίνα, Μαλαισία, Αυστραλία), θα δημιουργηθεί κενό στην αγορά, το οποίο θα καλυφθεί με άνοδο των εισαγωγών. Πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τα δεξαμενόπλοια, τα οποία θα «δουν» τα δρομολόγια από τη λεκάνη του Ατλαντικού (long-haul) και τη Μέση Ανατολή (medium-haul) προς την Ασία να αυξάνονται κατακόρυφα.
Ως εκ τούτου, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων θα παραμείνει στην Ασία, αλλά πιθανότατα εκτός Κίνας, καθώς Ινδία και «Tiger Cubs» αναλαμβάνουν τα ηνία της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νέος Ολυμπιακός κύκλος στην υδατοσφαίριση γυναικών έχει ένα… πρώιμο αφεντικό: την εθνική Ελλάδας! Μετά το World Cup, το νεανικό συγκρότημα του Χάρη Παυλίδη…
Η αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας με έναν εθνικό σχεδιασμό αποτελεί επείγουσα μεταρρυθμιστική ανάγκη τονίστηκε στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό…
Καθώς οι σκόπελοι στη ναυλαγορά των LNG carriers επιμένουν, ο παγκόσμιος στόλος των εν λόγω πλοίων βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης. Οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση…
Η προηγμένη τεχνολογία αποθήκευσης και διαχείρισης αμμωνίας αποτελεί το επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της IHI Corporation («IHI») και της Royal Vopak («Vopak»), οι…
Με την ενεργειακή ασφάλεια να βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας της διεθνούς κοινότητας και των εθνικών κυβερνήσεων, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA)…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε πρόσφατα ένα νομοσχέδιο-ορόσημο αναφορικά με το μέλλον των κρυπτονομισμάτων στις ΗΠΑ, θεσπίζοντας το πρώτο ομοσπονδιακό ρυθμιστικό πλαίσιο…
Τα τελευταία χρόνια, η Δυτική Αφρική έχει εγκαθιδρυθεί ως μία εκ των σημαντικότερων περιοχών σε ό,τι αφορά την εξόρυξη χύδην εμπορευμάτων, όπως ο βωξίτης…
Πάνω από εκατό ανθρωπιστικές οργανώσεις προειδοποίησαν σήμερα 23 Ιουλίου ότι στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία έχει υποστεί κολοσσιαίες καταστροφές από τον πόλεμο, εξαπλώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ