
Η κινεζική οικονομία, η οποία αποτελούσε για αρκετά χρόνια τη «ραχοκοκαλιά» της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, εμφανίζει πλέον σημάδια επιβράδυνσης. Καθώς οι προοπτικές για την κινεζική ζήτηση εξασθενούν, το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου εισέρχεται σταδιακά σε φάση αναδιάρθρωσης, με άμεσες συνέπειες για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, η κινεζική ζήτηση πετρελαίου κορυφώνεται και αναμένεται να μειωθεί μακροπρόθεσμα, απόρροια της μαζικής διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στις οδικές μεταφορές της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, με εστίαση κυρίως στα καύσιμα μεταφορών. Μάλιστα, η κατανάλωση πετρελαίου της Ινδίας εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως την περίοδο 2024-2030.
Παράλληλα, μια ομάδα χωρών της ΝΑ Ασίας, που αναφέρονται ως «Tiger Cubs» (Ινδονησία, Φιλιππίνες, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Βιετνάμ), έχει συμβάλει καθοριστικά στην έλξη του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου προς Ανατολάς. Συνολικά, η ζήτηση πετρελαίου σε χώρες εκτός ΟΟΣΑ της Ασίας –εκτός Κίνας και Ινδίας– προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,3 εκατ. βαρέλια ημερησίως έως το 2030. Το μεγαλύτερο μέρος της εν λόγω ανάπτυξης θα προέλθει από τις «Tiger Cubs», οι οποίες αποτελούν πόλο έλξης για φορτία ντίζελ, βενζίνης, κηροζίνης και jet fuel.
Συνεπώς, η ζήτηση πετρελαίου και η ικανότητα διύλισης των ασιατικών χωρών αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά προσεχώς. Ωστόσο, λόγω της επιβράδυνσης της περιφερειακής παραγωγής (Κίνα, Μαλαισία, Αυστραλία), θα δημιουργηθεί κενό στην αγορά, το οποίο θα καλυφθεί με άνοδο των εισαγωγών. Πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τα δεξαμενόπλοια, τα οποία θα «δουν» τα δρομολόγια από τη λεκάνη του Ατλαντικού (long-haul) και τη Μέση Ανατολή (medium-haul) προς την Ασία να αυξάνονται κατακόρυφα.
Ως εκ τούτου, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων θα παραμείνει στην Ασία, αλλά πιθανότατα εκτός Κίνας, καθώς Ινδία και «Tiger Cubs» αναλαμβάνουν τα ηνία της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ