
Καθώς οι σκόπελοι στη ναυλαγορά των LNG carriers επιμένουν, ο παγκόσμιος στόλος των εν λόγω πλοίων βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης. Οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής, πατώντας «φρένο» στις παραγγελίες νεότευκτων, ενώ ταυτόχρονα οι ανακυκλώσεις παλαιότερων πλοίων κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research, κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι παραγγελίες για LNG carriers επιβραδύνθηκαν απότομα στα 1,05 εκατ. CGT, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 82%. Το ίδιο διάστημα, οκτώ LNG carriers οδηγήθηκαν στις γιάρδες διάλυσης, έναντι ενός καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, επτά το 2023 και οκτώ το 2024.
Το γεγονός αυτό αντανακλά την τάση μείωσης της συνολικής διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας στην αγορά, μέσω της επιτάχυνσης των ανακυκλώσεων παλαιότερων πλοίων που παρουσιάζουν χαμηλότερη απόδοση καυσίμου και λειτουργίας. Μάλιστα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research, περίπου το 12% του στόλου των LNG carriers (93 πλοία) είναι άνω των είκοσι ετών.
Παράλληλα, περίπου 60 LNG carrier βρίσκονται επί του παρόντος παροπλισμένα. Εφόσον αυτά τα πλοία εξακολουθούν να αδυνατούν να εξασφαλίσουν ναυλώσεις, εκτιμάται ότι θα πωληθούν για διάλυση.
Υπό αυτό το πρίσμα και λαμβάνοντας υπόψη τα υπό ανάπτυξη έργα παραγωγής LNG, Νοτιοκορεάτες αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά θα απαιτήσει 295 νεότευκτα πλοία έως το 2028. Και ενώ 300 LNG carriers αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τότε, οι εκτιμήσεις ότι στο μέλλον περισσότερα από 200 LNG carriers θα διαλυθούν ή θα μετασκευαστούν ανατρέπουν τα δεδομένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ