
															
															Καθώς οι σκόπελοι στη ναυλαγορά των LNG carriers επιμένουν, ο παγκόσμιος στόλος των εν λόγω πλοίων βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης. Οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής, πατώντας «φρένο» στις παραγγελίες νεότευκτων, ενώ ταυτόχρονα οι ανακυκλώσεις παλαιότερων πλοίων κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research, κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι παραγγελίες για LNG carriers επιβραδύνθηκαν απότομα στα 1,05 εκατ. CGT, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 82%. Το ίδιο διάστημα, οκτώ LNG carriers οδηγήθηκαν στις γιάρδες διάλυσης, έναντι ενός καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, επτά το 2023 και οκτώ το 2024.
Το γεγονός αυτό αντανακλά την τάση μείωσης της συνολικής διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας στην αγορά, μέσω της επιτάχυνσης των ανακυκλώσεων παλαιότερων πλοίων που παρουσιάζουν χαμηλότερη απόδοση καυσίμου και λειτουργίας. Μάλιστα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research, περίπου το 12% του στόλου των LNG carriers (93 πλοία) είναι άνω των είκοσι ετών.
Παράλληλα, περίπου 60 LNG carrier βρίσκονται επί του παρόντος παροπλισμένα. Εφόσον αυτά τα πλοία εξακολουθούν να αδυνατούν να εξασφαλίσουν ναυλώσεις, εκτιμάται ότι θα πωληθούν για διάλυση.
Υπό αυτό το πρίσμα και λαμβάνοντας υπόψη τα υπό ανάπτυξη έργα παραγωγής LNG, Νοτιοκορεάτες αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά θα απαιτήσει 295 νεότευκτα πλοία έως το 2028. Και ενώ 300 LNG carriers αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τότε, οι εκτιμήσεις ότι στο μέλλον περισσότερα από 200 LNG carriers θα διαλυθούν ή θα μετασκευαστούν ανατρέπουν τα δεδομένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ