
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, λόγω των συνεχιζόμενων επιθέσεων των ανταρτών Χούθι κατά εμπορικών πλοίων, εξακολουθεί να αποτελεί ανοιχτή «πληγή» για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Κατά συνέπεια, η αναδρομολόγηση των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχει καταστεί η νέα νόρμα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών.
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Sea-Intelligence εστιάζει στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των containerships, οι οποίες καταγράφουν ένα δραματικό «πισωγύρισμα». Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE) για τις εκπομπές των πλοίων, το 2024 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των containerships στην ΕΕ ανήλθαν σε 52,7 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 45%.
Η κατακόρυφη αυτή άνοδος συνιστά απόρροια της αναγκαστικής αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Sea-Intelligence, οι επιθέσεις των Χούθι οδήγησαν σε αύξηση των εκπομπών των containerships κατά 18 εκατ. τόνους CO2.
Ως εκ τούτου, το 2024 ανετράπη η σταθερή πορεία μείωσης των εκπομπών που είχε καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια. Ενδεικτικά, κατά την περίοδο 2018-2023, οι εκπομπές των containerships μειώνονταν κατά μέσο όρο κατά 4,4% ετησίως.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία εν γένει «είδε» τις εκπομπές της να αυξάνονται κατά 10% το 2024, γεγονός που καταδεικνύει τον δυσανάλογα μεγαλύτερο αντίκτυπο για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Γαλλία, στο πλαίσιο της σταδιακής μετάβασης της χώρας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρίζει την Total Energies επικεφαλής του μεγαλύτερου έργου ΑΠΕ στα χρονικά…
Στο επίκεντρο του διαλόγου για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βρέθηκε το νέο τέλος αποβίβασης επιβατών, που εφαρμόστηκε από τον Ιούλιο του 2025,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκε με αντίρροπες μεταβολές ανάμεσα στα μεγάλα και τα μικρά μεγέθη…
Συμφωνία ύψους $25 δισ. υπέγραψε το Ιράν με την κρατική εταιρεία της Ρωσίας Rosatom για την κατασκευή τεσσάρων πυρηνικών εργοστασίων στο Ιράν, μετέδωσε το…
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Μια αγορά τριών ταχυτήτων αναπτύσσεται στα δεξαμενόπλοια, καθώς η Δύση σφίγγει τον κλοιό στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας. Πιο συγκεκριμένα, έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ