
Τα τελευταία τρία χρόνια, οι προσθήκες νεότευκτων πλοίων στον στόλο των bulk carriers, αριθμητικά, αλλά και σε όρους dwt, δεν διαφέρουν σημαντικά.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Howe Robinson Partners, οι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers το α΄ εξάμηνο του 2025 ανήλθαν στις 278 (18,4 εκατ. dwt).
Αντίστοιχα, το α΄ εξάμηνο του 2024, οι παραδόσεις ανήλθαν στις 271 (18,9 εκατ. dwt) και 248 το α΄ εξάμηνο του 2023 (18,7 εκατ. dwt). Ως συνέπεια, εντοπίζονται μικρές αυξομειώσεις στις παραδόσεις bulk carriers μεταξύ των πρώτων εξαμήνων των τριών ετών.
Από το σύνολο των πλοίων που παραδόθηκαν έως τώρα το 2025, τα 173 κατασκευάστηκαν στην Κίνα, 90 στην Ιαπωνία, δέκα στις Φιλιππίνες και τα υπόλοιπα σε άλλα μέρη του κόσμου. Από τα εν λόγω δεδομένα της Howe Robinson Partners, παρατηρείται μια προτίμηση για μικρότερα μεγέθη πλοίων, όπως Ultramaxes, εξοπλισμένα με γερανούς.
Το μέγεθος των συγκεκριμένων πλοίων, σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό τους, παρέχουν μεγάλη ευελιξία ως προς το εμπόριο στο οποίο μπορούν να δραστηριοποιηθούν, ελέω της γεωπολιτικής αστάθειας που επικρατεί σε κρίσιμα ‒για τη ναυτιλία‒ μέρη του κόσμου. Σε σχέση με το α΄ εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς, φέτος παραδόθηκαν 21 Supramaxes παραπάνω (από το σύνολο των 115), ενώ καταγράφηκε πτώση στις παραδόσεις bulkers άλλων μεγεθών (με εξαίρεση τα Ηandysizes, που παρέμειναν τα ίδια σε αριθμό).
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη την περιορισμένη έξοδο πλοίων από την αγορά το 2025, δηλαδή -2,4 εκατ. dwt, το μέγεθος του στόλου των bulk carriers για το α΄ εξάμηνο του 2025 σε όρους dwt αυξήθηκε κατά 1,54%, σημειώνοντας οριακή αύξηση 1,65% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ροή του ρωσικού πετρελαίου προς την Ουγγαρία έχει διακοπεί μετά την ουκρανική επίθεση κατά σταθμού μετασχηματισμού του πετρελαιαγωγού Ντρούζμπα, ανακοίνωσε ο ούγγρος υπουργός…
Έπειτα από την πρόσφατη επαναδειοδότηση της Chevron από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για εξαγωγές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, το βενεζουελάνικο αργό ετοιμάζεται για…
Πλεόνασμα ύψους €2,18 δισ. στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού καταγράφηκε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, έναντι του στόχου για έλλειμμα € 1,96 δισ.που…
Καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες σπεύδουν να ανανεώσουν τα αποθέματα φυσικού αερίου τους, οι ΗΠΑ αναδεικνύονται κορυφαίος προμηθευτής διεθνώς. Οι εξαγωγές του υδρογονάνθρακα από τις…
Δυο υποψήφιοι της δεξιάς θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βολιβία, τη 19η Οκτωβρίου, αφού αναδείχθηκαν κυρίαρχοι στον πρώτο, ο οποίος…
Διασώστες προσπαθούν να βρουν περισσότερους από 40 ανθρώπους, η τύχη των οποίων αγνοείται έπειτα από ναυάγιο πλοίου που σημειώθηκε σε ποταμό της βορειοδυτικής Νιγηρίας,…
Η Βραζιλία προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου της ναυπηγικής, και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Hanwha Ocean, με έδρα τη Νότια Κορέα. Κατόπιν συζητήσεων…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αποδεχτεί ότι η γεωπολιτική αστάθεια είναι η νόρμα στην οποία επιχειρεί πλέον. Το παραπάνω σημειώνει ο Thomas Nordberg, Managing…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ