
Τα τελευταία τρία χρόνια, οι προσθήκες νεότευκτων πλοίων στον στόλο των bulk carriers, αριθμητικά, αλλά και σε όρους dwt, δεν διαφέρουν σημαντικά.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Howe Robinson Partners, οι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers το α΄ εξάμηνο του 2025 ανήλθαν στις 278 (18,4 εκατ. dwt).
Αντίστοιχα, το α΄ εξάμηνο του 2024, οι παραδόσεις ανήλθαν στις 271 (18,9 εκατ. dwt) και 248 το α΄ εξάμηνο του 2023 (18,7 εκατ. dwt). Ως συνέπεια, εντοπίζονται μικρές αυξομειώσεις στις παραδόσεις bulk carriers μεταξύ των πρώτων εξαμήνων των τριών ετών.
Από το σύνολο των πλοίων που παραδόθηκαν έως τώρα το 2025, τα 173 κατασκευάστηκαν στην Κίνα, 90 στην Ιαπωνία, δέκα στις Φιλιππίνες και τα υπόλοιπα σε άλλα μέρη του κόσμου. Από τα εν λόγω δεδομένα της Howe Robinson Partners, παρατηρείται μια προτίμηση για μικρότερα μεγέθη πλοίων, όπως Ultramaxes, εξοπλισμένα με γερανούς.
Το μέγεθος των συγκεκριμένων πλοίων, σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό τους, παρέχουν μεγάλη ευελιξία ως προς το εμπόριο στο οποίο μπορούν να δραστηριοποιηθούν, ελέω της γεωπολιτικής αστάθειας που επικρατεί σε κρίσιμα ‒για τη ναυτιλία‒ μέρη του κόσμου. Σε σχέση με το α΄ εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς, φέτος παραδόθηκαν 21 Supramaxes παραπάνω (από το σύνολο των 115), ενώ καταγράφηκε πτώση στις παραδόσεις bulkers άλλων μεγεθών (με εξαίρεση τα Ηandysizes, που παρέμειναν τα ίδια σε αριθμό).
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη την περιορισμένη έξοδο πλοίων από την αγορά το 2025, δηλαδή -2,4 εκατ. dwt, το μέγεθος του στόλου των bulk carriers για το α΄ εξάμηνο του 2025 σε όρους dwt αυξήθηκε κατά 1,54%, σημειώνοντας οριακή αύξηση 1,65% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ