
Από σήμερα, Δευτέρα 21 Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο πλαίσιο περιηγητικού ταξιδιού με επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, σύμφωνα με το άρθρο 42 του νόμου 4256/2014.
Το τέλος αυτό θεσπίστηκε υπέρ του Δημοσίου και αποσκοπεί στην ενίσχυση των εσόδων από την τουριστική δραστηριότητα. Το ύψος του τέλους διαφοροποιείται βάσει εποχικότητας και προορισμού:
Κατά την περίοδο υψηλής τουριστικής κίνησης (1 Ιουνίου – 30 Σεπτεμβρίου):
Κατά τη μεταβατική περίοδο (1 Απριλίου – 31 Μαΐου & 1 – 31 Οκτωβρίου):
Κατά τη χαμηλή περίοδο (1 Νοεμβρίου – 31 Μαρτίου):
Το τέλος βαρύνει τον επιβάτη, ωστόσο η ευθύνη είσπραξης και απόδοσής του ανήκει στους ναυτικούς πράκτορες και στις εταιρείες κρουαζιέρας, μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας που υλοποιείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τέλος δεν επιβαρύνεται με ΦΠΑ, ενώ τα έσοδα προορίζονται για την ενίσχυση των δήμων, τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και την υλοποίηση έργων λιμενικών και τουριστικών υποδομών.
Το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ, με το 1/3 των εσόδων να αποδίδεται στους δήμους, το 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και το 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.
Την ενεργή της συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση για την ομαλή εφαρμογή του νέου τέλους επιβατών κρουαζιέρας, που τίθεται σε ισχύ στις 21 Ιουλίου 2025, ανακοίνωσε και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Το μέτρο, το οποίο προβλέπεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση, αποσκοπεί στην ενίσχυση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της χώρας και στην αναβάθμιση δημοφιλών και αναδυόμενων προορισμών. Παρά τις επιφυλάξεις της για τη χρονική συγκυρία ανακοίνωσης του μέτρου, η CLIA χαιρετίζει τη βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να επανεπενδύσει τα έσοδα από το νέο τέλος υπέρ των τοπικών κοινωνιών.
Στο πλαίσιο αυτό, συγκροτείται Κοινή Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού, με στόχο την τεχνική και λειτουργική υποστήριξη της εφαρμογής του μέτρου. Η σχετική ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια επαφών υψηλού επιπέδου, με συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια και της Υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη.
Σε δήλωσή του, ο Bud Darr, Εκτελεστικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA, υπογράμμισε ότι «ο κλάδος της κρουαζιέρας παραμένει δεσμευμένος στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της Ελλάδας ως κορυφαίου παγκόσμιου τουριστικού προορισμού».
Αν και αναγνώρισε ότι η έναρξη του μέτρου μέσα στην τουριστική αιχμή δημιουργεί λειτουργικές προκλήσεις, επανέλαβε τη στήριξη της CLIA στην κοινή προσπάθεια και την έμφαση στη διαφανή επανεπένδυση των εσόδων σε υποδομές και τοπικές ανάγκες, προς όφελος της βιώσιμης ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προηγμένη τεχνολογία Voyage Optimisation της Ascenz Marorka, μέλους του Ομίλου GTT, αποτελεί τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης και απoανθρακοποίησης του στόλου της…
Καθώς η Κίνα εντείνει τις προσπάθειές της για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (FDI), ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil εδραιώνει τη θέση του στη δεύτερη…
Υψηλό ενός μήνα «χτύπησαν» πρόσφατα οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, ενισχυμένες από την κατακόρυφη άνοδο των εβδομαδιαίων ροών και την ταυτόχρονη καθίζηση της δραστηριότητας…
Με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η HD Hyundai Heavy Industries εστιάζει ολοένα και περισσότερο στη γεωγραφική διαφοροποίηση…
Θετικές εξελίξεις σημειώνονται γύρω από την πολυαναμένομενη επανεκκίνηση ενός φιλόδοξου έργου LNG της TotalEnergies στη Μοζαμβίκη, ύστερα από τέσσερα έτη στασιμότητας λόγω ζητημάτων ασφαλείας.…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πολυαναμενόμενη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Ocean, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο περίπου…
Νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το σίριαλ πώλησης των 43 διεθνών λιμένων της CK Hutchison, καθώς το Πεκίνο προέβη σε μια εκκωφαντική τοποθέτηση. Σύμφωνα…
Η WinGD έγινε η πρώτη που λανσάρει στην αγορά έναν δίχρονο ναυτικό κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας. Το ορόσημο επετεύχθη με την παράδοση και εγκατάσταση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ