
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα στη ρωσική ενεργειακή βιομηχανία.
Ειδικότερα, η ΕΕ επέβαλε περαιτέρω κυρώσεις κατά μήκος της αλυσίδας αξίας του «σκιώδους» στόλου. Στο πλαίσιο αυτό, επιπλέον 105 πλοία θα υπόκεινται σε απαγόρευση πρόσβασης σε λιμένες της ΕΕ, συνεπώς ο συνολικός αριθμός των καταχωρισμένων στην εν λόγω λίστα πλοίων ανέρχεται σε 444.
Παράλληλα, πλήρεις κυρώσεις (πάγωμα περιουσιακών στοιχείων, απαγόρευση μετακίνησης, απαγόρευση παροχής πόρων) επιβλήθηκαν σε ρωσικές και διεθνείς εταιρείες, που διαχειρίζονται πλοία του «σκιώδους» στόλου ή εμπορεύονται ρωσικό αργό. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι για πρώτη φορά η ΕΕ καταχωρίζει στις λίστες των κυρώσεων τον πλοίαρχο ενός πλοίου του «σκιώδους» στόλου, καθώς και έναν ιδιωτικό φορέα διαχείρισης ενός διεθνούς νηολογίου.
Όσον αφορά την τιμή του ρωσικού πετρελαίου, η ΕΕ μείωσε το ανώτατο όριο από $60 το βαρέλι σε $47,6 το βαρέλι. Τέλος, προκειμένου η ανώτατη τιμή να ευθυγραμμίζεται με τις εκάστοτε διεθνείς τιμές του πετρελαίου, η ΕΕ υιοθέτησε έναν αυτόματο και δυναμικό μηχανισμό για την τροποποίηση του ανώτατου ορίου και τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητάς του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον…
Τους αβάσιμους, όπως τους χαρακτηρίζει, ισχυρισμούς που κυκλοφόρησαν προ ημερών σε διεθνή ΜΜΕ και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ότι πλοία της Bahri μεταφέρουν φορτία με…
Την έξοδό της από τις δημόσιες αγορές και κατά συνέπεια την ιδιωτικοποίηση της ZIM καλοβλέπουν ο CEO της εταιρείας Eli Glickman, πέντε υψηλόβαθμα στελέχη…
Η επανεπιβολή των δασμών από την αμερικανική κυβέρνηση στις 7 Αυγούστου, σε συνδυασμό με την αναδυόμενη υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας, ασκούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους…
Πράσινη ρότα τραβά και ο λιμένας της Klaipėda στη Λιθουανία. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμένα, αυτή τη στιγμή ένας σταθμός παραγωγής και…
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για τη μείωση της…
Ρεκόρ καταρρίπτουν για άλλη μία φορά οι διά θαλάσσης εξαγωγές σόγιας από τη Βραζιλία. Τον περασμένο Ιούλιο σημειώθηκε ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών κατά τον…
Μια νέα εποχή για την ανάπτυξη και ισχυροποίηση του λιμανιού του Πειραιά, ως μίας από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εγκαινιάζεται με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ