
«Καμπανάκι» για την πορεία υιοθέτησης του cold ironing στους ευρωπαϊκούς λιμένες συνιστά πρόσφατη μελέτη της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Transport & Environment (T&E).
Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι λιμένες της Γηραιάς Ηπείρου οφείλουν έως το 2030 να διαθέτουν υποδομές Onshore Power Supply (OPS), ώστε τα ελλιμενισμένα πλοία να μπορούν να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και τον θόρυβο από τις μηχανές. Προκειμένου, λοιπόν, η ΕΕ να αξιολογήσει την πρόοδο των λιμένων προς αυτή την κατεύθυνση, ανέθεσε στην T&E την εκπόνηση μελέτης, η οποία καλύπτει 31 ευρωπαϊκούς λιμένες.
Ειδικότερα, βάσει της μελέτης, μόλις μία στις πέντε απαιτούμενες συνδέσεις OPS έχουν εγκατασταθεί ή υπόκεινται σε σύμβαση εγκατάστασης. Παράλληλα, μόλις τέσσερις εκ των λιμένων που αναλύθηκαν έχουν εγκαταστήσει ή συνάψει σύμβαση εγκατάστασης για περισσότερες από το 50% των συνδέσεων που απαιτούνται έως το 2030.
Η μελέτη αναδεικνύει, επίσης, σημαντικές διαφορές ανά τύπο πλοίου. Συγκεκριμένα, ενώ το 38% των απαιτούμενων συνδέσεων OPS για κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία έχουν τεθεί σε ισχύ, το αντίστοιχο ποσοστό για τα containerships ανέρχεται μόλις στο 11%.
Τέλος, οι λιμένες της Αμβέρσας, του Δουβλίνου, του Γκντανσκ και της Λισαβόνας συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει επενδύσεις σε ηλεκτρικές υποδομές plug-in, σύμφωνα με την T&E.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ