
Ο Ιούνιος, ο οποίος σημαδεύτηκε από έντονες γεωπολιτικές εντάσεις, ιδίως μεταξύ του Ιράν και των δυτικών κυβερνήσεων, αποτέλεσε έναν ακόμα κρίσιμο μήνα για τις κυρώσεις σε πλοία και εταιρείες διαχείρισης, σύμφωνα με report της Kpler.
Ειδικότερα, το ρυθμιστικό πλαίσιο συνέχισε να επεκτείνεται, εστιάζοντας σε μεγάλο βαθμό στα πλοία που συνδέονται με τις παράνομες εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Είναι ενδεικτικό ότι οι οντότητες που έχουν υποβληθεί σε κυρώσεις έχουν αυξηθεί δραστικά.
Τα στοιχεία της Kpler αποκαλύπτουν πως, τον περασμένο μήνα, οι κυρώσεις τόσο σε πλοία όσο και σε εταιρείες κατέγραψαν υψηλή ετήσια άνοδο, κατά 75% και 78% αντίστοιχα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι τα πλοία στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις τον Ιούνιο μετέφεραν πετρέλαιο αξίας περίπου $6,5 δισ. σε διάστημα μόλις 18 μηνών. Τα κύρια δρομολόγια του «σκιώδους» αυτού στόλου ήταν κυρίως από τη Ρωσία προς μεγάλες οικονομίες, όπως η Ινδία, η Κίνα και η Τουρκία.
Συμπερασματικά, οι εξελίξεις του περασμένου Ιουνίου υπογραμμίζουν το ολοένα και πιο περίπλοκο και αυστηρό τοπίο των κυρώσεων που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Η επέκταση αυτών, σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εντάσεις και τους αυξημένους κινδύνους ασφάλειας σε κρίσιμες θαλάσσιες αρτηρίες, υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για ολοκληρωμένες στρατηγικές συμμόρφωσης και διαχείρισης των κινδύνων, καταλήγει η έκθεση. Τέλος, τα ισχυρά οικονομικά μεγέθη που συνδέονται με τις ροές πετρελαίου που υπόκεινται σε κυρώσεις καταδεικνύουν τις γεωπολιτικές και οικονομικές επιπτώσεις της επιβολής ναυτιλιακών κυρώσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ