
Ο Πειραιάς (και η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας) συνεχίζει να ενισχύει τη φήμη του ως ένα από τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Δείκτη Ανάπτυξης Διεθνών Κέντρων Ναυτιλίας Xinhua-Baltic (ISCDI), το ελληνικό δίπολο Πειραιά-Αθήνας, καταλαμβάνει την 8η θέση στην κατάταξη με τα κορυφαία κέντρα ναυτιλίας στον κόσμο. Η συμπερίληψη του ελληνικού ναυτιλιακού κόμβου -για μια ακόμη χρονιά- στα «υψηλά πατώματα» της λίστας, αποδεικνύει περίτρανα το ισχυρό αποτύπωμα της ελληνικής πλοιοδιαχείρισης στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα.
Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται για 12η συνεχόμενη χρονιά η Σιγκαπούρη, με το Λονδίνο να ακολουθεί. Αντίστοιχα στην 3η θέση βρίσκεται η Σαγκάη.
Σε ό,τι αφορά τo λιμάνι του Πειραιά, τα συνολικά έσοδα του προηγούμενου έτους ανήλθαν σε 230,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 5% σε σχέση με το 2023. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση των κερδών, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 87,5 εκατ. ευρώ – άνοδος άνω του 30% από τα 66,8 εκατομμύρια της προηγούμενης χρονιάς.
Είναι άξιο αναφοράς, ότι ο τομέας της κρουαζιέρας σημείωσε ιστορική επίδοση, με 1.698.877 επιβάτες, που μεταφράζεται σε αύξηση 14,4%. Τα έσοδα του τομέα έφτασαν τα 30,4 εκατ. ευρώ, ενώ το EBITDA διαμορφώθηκε στα 16,8 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας στις λειτουργίες υψηλού επιπέδου και τον έξυπνο εποχιακό προγραμματισμό, επισημαίνει η έκθεση.
Η σημασία του Πειραιά δεν απορρέει μόνο από τα οικονομικά του μεγέθη, αλλά συνδέεται στενά με το οικοσύστημα της ελληνικής ναυτιλίας. Η Αττική φιλοξενεί περισσότερα από 1.000 ναυτιλιακά γραφεία, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαχειρίζονται περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου — ήτοι άνω των 5.500 πλοίων, σύμφωνα με την ΕΕΕ. Η ανάπτυξη του στόλου κατά 53% την τελευταία δεκαετία αντικατοπτρίζει τη συστηματική ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλιακής παρουσίας και τεχνογνωσίας.
Με έναν συνδυασμό εξωστρέφειας και τεχνολογικής υιοθέτησης, το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί πλέον ως πρότυπο για το πώς ένα ναυτιλιακό κέντρο μπορεί να μετεξελιχθεί σε κόμβο καινοτομίας σε παγκόσμια κλίμακα.
Αναλυτικά η λίστα με τα 10 κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα του πλανήτη:
1. Σιγκαπούρη
2. Λονδίνο
3. Σαγκάη
4. Χονγκ-Κονγκ
5. Ντουμπάι
6. Ρότερνταμ
7. Ningbo–Zhoushan, Κίνα
8. Πειραιάς/Αθήνα
9. Αμβούργο
10. Νέα Υόρκη
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το ενδιαφέρον της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας εστιάζεται στα containerships-«μεγαθήρια», των οποίων το orderbook σπάει τα «κοντέρ», τα feeders συχνά διαφεύγουν τα φώτα της…
Με τι ρυθμούς κινούνται φέτος οι ταξιδιώτες στα ελληνικά νησιά; Η Ferryscanner, η ελληνική πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ανέλυσε τις φετινές κρατήσεις…
Ορόσημο για τις υπηρεσίες bunkering στους κινεζικούς λιμένες αποτέλεσε ο πρόσφατος ανεφοδιασμός πλοίου με καύσιμα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (ULSFO) στον λιμένα Yangshan.…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα για τη ναυλαγορά των LPG carriers την προηγούμενη εβδομάδα, με τις τάσεις να διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων.…
Συνέντευξη του Γιάννη Ιγγλέση, President/Director της Samos Steamship Co. και επικεφαλής της J.H.I. Steamship Co.
Στις 27 Ιουλίου, ο Ντόναλντ Τραμπ και η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατέληξαν σε μια δασμολογική συμφωνία, στη συνάντηση-εξπρές που…
Σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η μεγάλη έξοδος του Αυγούστου με χιλιάδες εκδρομείς να αναχωρούν από τα λιμάνια της Αττικής προς τους προορισμούς της…
Ο γενικός ελεγκτής του Παναμά Anel Flores ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας να επανεξετάσει την παράταση της σύμβασης της κυβέρνησης με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ