
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα σημείωσαν πτώση κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εν μέσω της χαμηλής ζήτησης εισαγωγών στις μεγάλες αγορές, βάσει πρόσφατου report της BIMCO.
Ειδικότερα, οι μεταφορές φορτίων προς την Κίνα και τις ανεπτυγμένες οικονομίες επιβραδύνθηκαν σημαντικά, αφενός λόγω της αυξημένης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και αφετέρου ένεκα της μειωμένης παραγωγής χάλυβα.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η Κίνα είναι σήμερα ο μεγαλύτερος επενδυτής στον τομέα της ενέργειας στον κόσμο, με δαπάνες σχεδόν ίσες με αυτές της ΕΕ και των ΗΠΑ αθροιστικά. Μάλιστα, το 71% των δαπανών της εκτιμάται ότι αφορά την «καθαρή» ενέργεια.
Παρά τις αρνητικές εξελίξεις για τον άνθρακα, η πτώση των τιμών κατά 19% στήριξε σε κάποιο βαθμό τις εισαγωγές στις αγορές της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας. Πρόκειται για αγορές όπου η ζήτηση ενέργειας αυξάνεται ραγδαία, αλλά οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι πιο αργές.
Με βάση τις εκτιμήσεις της BIMCO, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα προβλέπονται περιορισμένες στο εγγύς μέλλον. Τα αποθέματα άνθρακα είναι υψηλά τόσο στην Ινδία όσο και στην Κίνα, γεγονός που αποθαρρύνει την αγορά άνθρακα, ακόμα και εν μέσω χαμηλών τιμών. Επιπλέον, στην περίπτωση της Ινδίας, η περίοδος των μουσώνων ξεκίνησε νωρίς και οδήγησε σε ταχεία αναπλήρωση των δεξαμενών νερού. Αυτό αναμένεται να μειώσει τη ζήτηση άνθρακα, καθώς παράγεται περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια παρά υδροηλεκτρική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Αδελφότης Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία, στο ιστορικό νησί της Ύδρας, το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας». Αυτή την χρονιά το…
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ