
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα σημείωσαν πτώση κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εν μέσω της χαμηλής ζήτησης εισαγωγών στις μεγάλες αγορές, βάσει πρόσφατου report της BIMCO.
Ειδικότερα, οι μεταφορές φορτίων προς την Κίνα και τις ανεπτυγμένες οικονομίες επιβραδύνθηκαν σημαντικά, αφενός λόγω της αυξημένης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και αφετέρου ένεκα της μειωμένης παραγωγής χάλυβα.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η Κίνα είναι σήμερα ο μεγαλύτερος επενδυτής στον τομέα της ενέργειας στον κόσμο, με δαπάνες σχεδόν ίσες με αυτές της ΕΕ και των ΗΠΑ αθροιστικά. Μάλιστα, το 71% των δαπανών της εκτιμάται ότι αφορά την «καθαρή» ενέργεια.
Παρά τις αρνητικές εξελίξεις για τον άνθρακα, η πτώση των τιμών κατά 19% στήριξε σε κάποιο βαθμό τις εισαγωγές στις αγορές της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας. Πρόκειται για αγορές όπου η ζήτηση ενέργειας αυξάνεται ραγδαία, αλλά οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι πιο αργές.
Με βάση τις εκτιμήσεις της BIMCO, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα προβλέπονται περιορισμένες στο εγγύς μέλλον. Τα αποθέματα άνθρακα είναι υψηλά τόσο στην Ινδία όσο και στην Κίνα, γεγονός που αποθαρρύνει την αγορά άνθρακα, ακόμα και εν μέσω χαμηλών τιμών. Επιπλέον, στην περίπτωση της Ινδίας, η περίοδος των μουσώνων ξεκίνησε νωρίς και οδήγησε σε ταχεία αναπλήρωση των δεξαμενών νερού. Αυτό αναμένεται να μειώσει τη ζήτηση άνθρακα, καθώς παράγεται περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια παρά υδροηλεκτρική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Οι υπουργοί Οικονομικών της «Ομάδας των Επτά» (G7) μεγάλων οικονομιών συναντήθηκαν στη 1 Οκτωβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης για να συζητήσουν την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ