
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους, ως αποτέλεσμα θερμικής διαφυγής (thermal runaway) σε μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι πυρκαγιές αυτού του τύπου, θερμοκρασίας μεγαλύτερης των 650°C, οδηγούν σε παραγωγή τοξικών και εύφλεκτων αερίων.
Το φαινόμενο αυτό έχει ήδη προκαλέσει καταστροφικά περιστατικά σε πλοία Ro-Ro, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για νέες, επιστημονικά τεκμηριωμένες, λύσεις πυροπροστασίας. Απαντώντας σε αυτή την πρόκληση, ο ABS ανέπτυξε ένα καινοτόμο μοντέλο προσομοίωσης θερμικής διαφυγής από κυψέλη μπαταρίας. Η προσομοίωση αυτή προσφέρει λεπτομερή εικόνα της εξέλιξης μιας πυρκαγιάς σε μπαταρία ιόντων λιθίου, επιτρέποντας τον υπολογισμό της εκλυόμενης θερμότητας, την πρόβλεψη του κινδύνου επέκτασης και την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής κατάσβεσης.
Το μοντέλο έχει επικυρωθεί επιστημονικά από το Πανεπιστήμιο Texas A&M και αποτελεί σήμερα την πιο προηγμένη προσέγγιση στον σχεδιασμό μέτρων ασφαλείας για πλοία που μεταφέρουν EVs. Παράλληλα με την τεχνολογία προσομοίωσης, ο ABS έχει εισαγάγει στον Κανονισμό Κατασκευής Πλοίων (ABS Marine Vessel Rules) την εξειδικευμένη σήμανση EFP-C(EV), η οποία προβλέπει πρόσθετες απαιτήσεις πυροπροστασίας για χώρους Ro-Ro που μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα.
Συμπληρωματικά, ο ABS έχει εκδώσει τον τεχνικό οδηγό «Best Practices for the Transport of Electric Vehicles», που παρέχει συγκεκριμένες πρακτικές για την ασφαλή φόρτωση, παρακολούθηση και αντίδραση σε περιστατικά πυρκαγιάς σε EVs εν πλω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ