
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους, ως αποτέλεσμα θερμικής διαφυγής (thermal runaway) σε μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι πυρκαγιές αυτού του τύπου, θερμοκρασίας μεγαλύτερης των 650°C, οδηγούν σε παραγωγή τοξικών και εύφλεκτων αερίων.
Το φαινόμενο αυτό έχει ήδη προκαλέσει καταστροφικά περιστατικά σε πλοία Ro-Ro, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για νέες, επιστημονικά τεκμηριωμένες, λύσεις πυροπροστασίας. Απαντώντας σε αυτή την πρόκληση, ο ABS ανέπτυξε ένα καινοτόμο μοντέλο προσομοίωσης θερμικής διαφυγής από κυψέλη μπαταρίας. Η προσομοίωση αυτή προσφέρει λεπτομερή εικόνα της εξέλιξης μιας πυρκαγιάς σε μπαταρία ιόντων λιθίου, επιτρέποντας τον υπολογισμό της εκλυόμενης θερμότητας, την πρόβλεψη του κινδύνου επέκτασης και την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής κατάσβεσης.
Το μοντέλο έχει επικυρωθεί επιστημονικά από το Πανεπιστήμιο Texas A&M και αποτελεί σήμερα την πιο προηγμένη προσέγγιση στον σχεδιασμό μέτρων ασφαλείας για πλοία που μεταφέρουν EVs. Παράλληλα με την τεχνολογία προσομοίωσης, ο ABS έχει εισαγάγει στον Κανονισμό Κατασκευής Πλοίων (ABS Marine Vessel Rules) την εξειδικευμένη σήμανση EFP-C(EV), η οποία προβλέπει πρόσθετες απαιτήσεις πυροπροστασίας για χώρους Ro-Ro που μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα.
Συμπληρωματικά, ο ABS έχει εκδώσει τον τεχνικό οδηγό «Best Practices for the Transport of Electric Vehicles», που παρέχει συγκεκριμένες πρακτικές για την ασφαλή φόρτωση, παρακολούθηση και αντίδραση σε περιστατικά πυρκαγιάς σε EVs εν πλω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού της Κεντρικής Διοίκησης το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 έναντι στόχου για έλλειμμα 1.961 δισ. ευρώ,…
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Δευτέρας, από τη θαλάσσια περιοχή της Πύλης Ε8 εντός του λιμένα Πειραιά, γυναίκα ηλικίας περίπου 50…
Καθώς η πυρηνική ενέργεια κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση, οι συνέργειες μεταξύ εταιρειών-κολοσσών για την προώθησή της επιταχύνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα συνιστά…
Στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται για μία ακόμα φορά η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία «ποντάρει»…
Σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου του προχωρά ο μεταλλευτικός κολοσσός BHP, καθώς πρόσφατα προέβη σε νέα στρατηγική κίνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται…
Η Turkish Airlines προχωρά στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου της Air Europa, σε μια νέα στρατηγική κίνηση που ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη και…
Η Ινδία, παρά τη δυσαρέσκεια των ΗΠΑ επί του θέματος, συνεχίζει ακάθεκτη τις εισαγωγές ρωσικού αργού. Οι κρατικές εταιρείες μεταποίησης πετρελαίου της Ινδίας, Indian…
Επιτακτική καθίσταται πλέον η ανάγκη ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, ο οποίος καταγράφει τον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας στα χρονικά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ