
Καθώς τα bulk carriers διανύουν περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας από τις αρχές του 2025 –απόρροια των μεταβολών στον χάρτη του διεθνούς εμπορίου, του εντεινόμενου προστατευτισμού των κρατών και της εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών–, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied σκιαγραφεί τη δομή του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης «Global Trade Outlook» του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για το 2025, η Ασία εξακολουθεί να αποτελεί την κινητήριο δύναμη τόσο της ζήτησης όσο και της προσφοράς των χύδην ξηρών φορτίων. Οι κινεζικές εισαγωγές βασικών πρώτων υλών (άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα, βωξίτης), καθώς και οι εξαγωγές ρυζιού και σιδηρομεταλλεύματος από την Ινδία και άνθρακα από την Ινδονησία, συνεχίζουν να στηρίζουν την αγορά των bulk carriers.
Παράλληλα, οι αποστολές σιτηρών και άνθρακα από τις ΗΠΑ προς την Ασία, γεωργικών προϊόντων και λιπασμάτων από την Ινδία προς τη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία προς την Κίνα, και τα δρομολόγια Αυστραλίας-Κίνας, εξακολουθούν να τονώνουν την αγορά των bulk carriers. Τα εν λόγω routes προσφέρουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, που αυξάνουν τη ζήτηση για τονομίλια, στηρίζοντας τις ναυλαγορές των Capesizes, των Panamaxes και των Supramaxes.
Ωστόσο, η επικείμενη αύξηση των αμερικανικών δασμών από την 1η Αυγούστου ενδέχεται να οδηγήσει σε αναδιάταξη των εμπορευματικών ροών προς λιγότερο πολιτικά εκτεθειμένες αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, η γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης των πλοίων και η επιλογή δρομολογίων επηρεάζονται όχι μόνο από τις μεταβολές των ναυλαγορών, αλλά και από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών και τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ