
Καθώς τα bulk carriers διανύουν περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας από τις αρχές του 2025 –απόρροια των μεταβολών στον χάρτη του διεθνούς εμπορίου, του εντεινόμενου προστατευτισμού των κρατών και της εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών–, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied σκιαγραφεί τη δομή του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης «Global Trade Outlook» του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για το 2025, η Ασία εξακολουθεί να αποτελεί την κινητήριο δύναμη τόσο της ζήτησης όσο και της προσφοράς των χύδην ξηρών φορτίων. Οι κινεζικές εισαγωγές βασικών πρώτων υλών (άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα, βωξίτης), καθώς και οι εξαγωγές ρυζιού και σιδηρομεταλλεύματος από την Ινδία και άνθρακα από την Ινδονησία, συνεχίζουν να στηρίζουν την αγορά των bulk carriers.
Παράλληλα, οι αποστολές σιτηρών και άνθρακα από τις ΗΠΑ προς την Ασία, γεωργικών προϊόντων και λιπασμάτων από την Ινδία προς τη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία προς την Κίνα, και τα δρομολόγια Αυστραλίας-Κίνας, εξακολουθούν να τονώνουν την αγορά των bulk carriers. Τα εν λόγω routes προσφέρουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, που αυξάνουν τη ζήτηση για τονομίλια, στηρίζοντας τις ναυλαγορές των Capesizes, των Panamaxes και των Supramaxes.
Ωστόσο, η επικείμενη αύξηση των αμερικανικών δασμών από την 1η Αυγούστου ενδέχεται να οδηγήσει σε αναδιάταξη των εμπορευματικών ροών προς λιγότερο πολιτικά εκτεθειμένες αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, η γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης των πλοίων και η επιλογή δρομολογίων επηρεάζονται όχι μόνο από τις μεταβολές των ναυλαγορών, αλλά και από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών και τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ