
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών, όσο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τόσο στο Λαύριο όσο και στην Κερατέα, οι αναπλάσεις αφορούν σε κεντρικά σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα, αλλά και με εμπορικές χρήσεις.
Στο Λαύριο η ανάπλαση αφορά στο ιστορικό κέντρο μέχρι το λιμάνι και αποτελεί ένα έργο πνοής για την πόλη, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα αναδείξει την ιστορία της. Από την άλλη πλευρά, στην Κερατέα αφορά στον κεντρικό οδικό άξονα, την κεντρική λεωφόρο και στις όμορες πλατείες και πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, που θα αναβαθμίσει την πόλη και τη λειτουργία της».
Σχετικά με το πρώτο έργο, αυτό του Λαυρίου, όπως αναφέρει η μελέτη , σκοπός του είναι η λειτουργική ανάπλαση και η αισθητική αναβάθμιση της κεντρικής περιοχής της πόλης, που θα τη μετατρέψει σ’ έναν ενοποιημένο πολυλειτουργικό χώρο εμπορικών δράσεων, αναψυχής και περιπάτου, με αύξηση των πεζοδρόμων και του διαθέσιμου πρασίνου.
Ως βασικές προϋποθέσεις έχουν τεθεί η διατήρηση του ύφους και του χαρακτήρα της περιοχής, η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και η λειτουργική αναδιάταξη όλου του ιστορικού κέντρου της πόλης και η σύνδεση με το λιμάνι και την παραλιακή οδό. Ενοποιεί χώρους πρασίνου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ενιαίο δημοτικό πάρκο εκτάσεως περίπου 26 στρεμμάτων, στο οποίο θα γίνουν εργασίες ανάπλασης. Το όλο έργο αφορά στην ενοποίηση και ανάδειξη ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων με εργασίες σε συνολική επιφάνεια 72.900 τ.μ.
Κεντρικό στοιχείο της ανάπλασης αποτελεί η ανάδειξη και προστασία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Λαυρίου, η οποία λειτουργούσε από τα τέλη του 19ου αιώνα (1885) και αποτελεί σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης. Μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στην πόλη, που έφτανε έως τον σταθμό, βρίσκεται θαμμένο κάτω από άσφαλτο και το τωρινό έργο επαναφέρει στο προσκήνιο αυτό το σημαντικό στοιχείο της πολιτιστικής ταυτότητας του Λαυρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προσάραξη ιστιοφόρου σκάφους, με σημαία Νέας Ζηλανδίας, σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή Καναπίτσας, νότια της Σκιάθου. Στο σκάφος επέβαιναν πέντε αλλοδαποί, όλοι καλά στην υγεία…
Η BIMCO, μέσω νέας πρωτοβουλίας της, ενισχύει τις προσπάθειες για διαφύλαξη του πληθυσμού των φαλαινών από συγκρούσεις με τα κύτη πλοίων που εκτελούν πλόες…
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε…
Η πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει δυναμικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του ΗΒ παρείχε οικονομική ενίσχυση σε κοινοπραξία με σκοπό την…
Μετά από δεκαετίες προσδοκιών και άκαρπων προσπαθειών, η Ελλάδα απέκτησε έναν σύγχρονο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (Ν. 5020/2023), ο οποίος έρχεται να καλύψει τα…
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ