
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών, όσο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τόσο στο Λαύριο όσο και στην Κερατέα, οι αναπλάσεις αφορούν σε κεντρικά σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα, αλλά και με εμπορικές χρήσεις.
Στο Λαύριο η ανάπλαση αφορά στο ιστορικό κέντρο μέχρι το λιμάνι και αποτελεί ένα έργο πνοής για την πόλη, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα αναδείξει την ιστορία της. Από την άλλη πλευρά, στην Κερατέα αφορά στον κεντρικό οδικό άξονα, την κεντρική λεωφόρο και στις όμορες πλατείες και πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, που θα αναβαθμίσει την πόλη και τη λειτουργία της».
Σχετικά με το πρώτο έργο, αυτό του Λαυρίου, όπως αναφέρει η μελέτη , σκοπός του είναι η λειτουργική ανάπλαση και η αισθητική αναβάθμιση της κεντρικής περιοχής της πόλης, που θα τη μετατρέψει σ’ έναν ενοποιημένο πολυλειτουργικό χώρο εμπορικών δράσεων, αναψυχής και περιπάτου, με αύξηση των πεζοδρόμων και του διαθέσιμου πρασίνου.
Ως βασικές προϋποθέσεις έχουν τεθεί η διατήρηση του ύφους και του χαρακτήρα της περιοχής, η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και η λειτουργική αναδιάταξη όλου του ιστορικού κέντρου της πόλης και η σύνδεση με το λιμάνι και την παραλιακή οδό. Ενοποιεί χώρους πρασίνου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ενιαίο δημοτικό πάρκο εκτάσεως περίπου 26 στρεμμάτων, στο οποίο θα γίνουν εργασίες ανάπλασης. Το όλο έργο αφορά στην ενοποίηση και ανάδειξη ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων με εργασίες σε συνολική επιφάνεια 72.900 τ.μ.
Κεντρικό στοιχείο της ανάπλασης αποτελεί η ανάδειξη και προστασία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Λαυρίου, η οποία λειτουργούσε από τα τέλη του 19ου αιώνα (1885) και αποτελεί σημαντικό κομμάτι της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης. Μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στην πόλη, που έφτανε έως τον σταθμό, βρίσκεται θαμμένο κάτω από άσφαλτο και το τωρινό έργο επαναφέρει στο προσκήνιο αυτό το σημαντικό στοιχείο της πολιτιστικής ταυτότητας του Λαυρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ