
Η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να παρατείνει την προθεσμία για τους δασμούς εντείνει την αβεβαιότητα και την αστάθεια για τις χώρες, επισήμανε η εκτελεστική διευθύντρια της υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών για το εμπόριο.
Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμάκωσε χθες, Δευτέρα 7 Ιουλίου, τον εμπορικό του πόλεμο, διαμηνύοντας σε 14 χώρες, από μεγάλους προμηθευτές όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα έως μικρότερους «παίκτες» στο εμπόριο, ότι τώρα θα βρεθούν αντιμέτωπες με σημαντικά υψηλότερους δασμούς από μια νέα προθεσμία, την 1η Αυγούστου.
«Η κίνηση αυτή στην πραγματικότητα παρατείνει την περίοδο αβεβαιότητας, υπονομεύει τις μακροπρόθεσμες επενδυτικές και επιχειρηματικές συμφωνίες και δημιουργεί περαιτέρω αβεβαιότητα και αστάθεια», δήλωσε η Πάμελα Κόουκ-Χάμιλτον, εκτελεστική διευθύντρια του Κέντρου Διεθνούς Εμπορίου (ITC).
«Εάν μια επιχείρηση δεν έχει σαφήνεια για τα κόστη που θα πληρώσει, δεν μπορεί να σχεδιάσει, δεν μπορεί να αποφασίσει για επενδύσεις», δήλωσε η Κόουκ-Χάμιλτον, επικαλούμενη το παράδειγμα του Λεσότο, όπου μεγάλες εξαγωγικές εταιρίες ενδυμάτων αναβάλλουν για την ώρα τις επενδύσεις τους, περιμένοντας εξελίξεις για τους δασμούς.
«Η αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με μεγάλες περικοπές στην αναπτυξιακή βοήθεια, έχει προκαλέσει διπλό σοκ για τις αναπτυσσόμενες χώρες», πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται, ότι χώρες σε όλο τον κόσμο βρίσκονται υπό πίεση να ολοκληρώσουν συμφωνίες με τις ΗΠΑ, αφότου ο Τραμπ εξαπέλυσε παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο τον Απρίλιο που προκάλεσε τριγμούς στις χρηματοοικονομικές αγορές και προβληματίζει τους αξιωματούχους χάραξης πολιτικής που αναζητούν τρόπους για να προστατεύσουν τις οικονομίες τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ