
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες πλοίων μέχρι στιγμής το 2025.
Συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει η Gibson, οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων έχουν επιβραδυνθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2025. Ενδεικτικά, φέτος έχουν τοποθετηθεί μόλις 106 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια (crude και product), έναντι 301 παραγγελιών το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Στον αντίποδα, οι παραδόσεις έχουν αυξηθεί από 34 κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 σε 86 μέχρι στιγμής φέτος, γεγονός που αποδίδεται στις υψηλότερες παραγγελίες που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2023 και του 2024. Όσον αφορά τις ανακυκλώσεις πλοίων, η δραστηριότητα παραμένει και το 2025 νωχελική, με μόλις οκτώ δεξαμενόπλοια να έχουν οδηγηθεί στις γιάρδες διάλυσης έως το παρόν χρονικό διάστημα.
Παράλληλα, η εικόνα στις αξίες των πλοίων παραμένει ανάμεικτη. Οι τιμές των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων έχουν μειωθεί φέτος, ωστόσο παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα με το α΄ εξάμηνο του 2024. Από την άλλη, οι τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων ηλικίας πέντε ετών έχουν μειωθεί κατά 7-13%, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, με εξαίρεση τα σύγχρονα VLCCs, των οποίων οι τιμές παραμένουν σταθερές.
Το γεγονός αυτό αντανακλά την εξασθενημένη spot ναυλαγορά, καθώς επίσης και το θολό outlook των δεξαμενόπλοιων. Παρ’ όλα αυτά, η Gibson επισημαίνει ότι οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων παραμένουν ισχυρές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ