
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους μετατρέποντάς το σε αέριο πόλης για χρήση στην ξηρά, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως από τη Νότια Κορέα.
Η συγκεκριμένη καινοτομία υλοποιήθηκε από τον νοτιοκορεατικό όμιλο HD Hyundai και τον εθνικό νηογνώμονα Korean Register (KR). Αφετηρία αποτέλεσε η πρόταση που κατέθεσε αρχικά η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE), ενώ την τεχνολογική ανάπτυξη ανέλαβαν οι HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) και DongHwa Entec.
Το σύστημα που αναπτύχθηκε βασίζεται στην αποτελεσματική ανάκτηση και επεξεργασία του BOG, ενός αερίου που δημιουργείται από τη φυσική εξάτμιση του LNG κατά τη διάρκεια κατασκευής των πλοίων. Οι KR και The Liberian Registry (LISCR) ανέλαβαν την τεχνική επαλήθευση του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας του νέου συστήματος.
Όταν η συγκεκριμένη τεχνολογία ολοκληρωθεί πλήρως, προβλέπεται η δυνατότητα ανάκτησης άνω των 50 τόνων BOG ανά πλοίο LNG που κατασκευάζεται. Η αξιοποίηση του αερίου αυτού ως ενεργειακού πόρου στην ξηρά αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική συμμόρφωση των λιμένων, διευκολύνοντας επίσης την υιοθέτηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας για πλοία (AMP).
Το έργο αυτό ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025, με αντικείμενο την ανάκτηση του BOG από ένα υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 7.900 TEUs, στο ναυπηγείο της HD HHI. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας της Νότιας Κορέας (MOTIE), που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την κατασκευή πλοίων με καύσιμο το LNG.
Καθώς η υφιστάμενη νομοθεσία δεν προβλέπει ξεκάθαρα την αυτοκατανάλωση εξαερωμένου αερίου για την παραγωγή αερίου πόλης, η HD HHI εξασφάλισε ειδική έγκριση μέσω του προγράμματος κανονιστικού sandbox του MOTIE τον Οκτώβριο του 2024, με περίοδο επίδειξης της τεχνολογίας έως τις 30 Μαρτίου 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ