
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους μετατρέποντάς το σε αέριο πόλης για χρήση στην ξηρά, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως από τη Νότια Κορέα.
Η συγκεκριμένη καινοτομία υλοποιήθηκε από τον νοτιοκορεατικό όμιλο HD Hyundai και τον εθνικό νηογνώμονα Korean Register (KR). Αφετηρία αποτέλεσε η πρόταση που κατέθεσε αρχικά η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE), ενώ την τεχνολογική ανάπτυξη ανέλαβαν οι HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) και DongHwa Entec.
Το σύστημα που αναπτύχθηκε βασίζεται στην αποτελεσματική ανάκτηση και επεξεργασία του BOG, ενός αερίου που δημιουργείται από τη φυσική εξάτμιση του LNG κατά τη διάρκεια κατασκευής των πλοίων. Οι KR και The Liberian Registry (LISCR) ανέλαβαν την τεχνική επαλήθευση του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας του νέου συστήματος.
Όταν η συγκεκριμένη τεχνολογία ολοκληρωθεί πλήρως, προβλέπεται η δυνατότητα ανάκτησης άνω των 50 τόνων BOG ανά πλοίο LNG που κατασκευάζεται. Η αξιοποίηση του αερίου αυτού ως ενεργειακού πόρου στην ξηρά αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική συμμόρφωση των λιμένων, διευκολύνοντας επίσης την υιοθέτηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας για πλοία (AMP).
Το έργο αυτό ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025, με αντικείμενο την ανάκτηση του BOG από ένα υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 7.900 TEUs, στο ναυπηγείο της HD HHI. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας της Νότιας Κορέας (MOTIE), που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την κατασκευή πλοίων με καύσιμο το LNG.
Καθώς η υφιστάμενη νομοθεσία δεν προβλέπει ξεκάθαρα την αυτοκατανάλωση εξαερωμένου αερίου για την παραγωγή αερίου πόλης, η HD HHI εξασφάλισε ειδική έγκριση μέσω του προγράμματος κανονιστικού sandbox του MOTIE τον Οκτώβριο του 2024, με περίοδο επίδειξης της τεχνολογίας έως τις 30 Μαρτίου 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Μετά το νέο κύμα επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez έκανε έκκληση για εντατικοποίηση…
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ