Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ

Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
1. Στις νεότερες γενιές συχνά καταγράφεται μειωμένο ενδιαφέρον όσον αφορά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό το γεγονός;
Το μειωμένο ενδιαφέρον για τις επαγγελματικές σταδιοδρομίες σε ορισμένες περιπτώσεις συνδέεται με την έλλειψη ενημέρωσης και την παρανόηση της φύσης του επαγγέλματος που καλούνται να επιλέξουν/ακολουθήσουν οι νέοι!
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα ναυτικά επαγγέλματα, σήμερα οι νέοι μας τείνουν να επηρεάζονται από τις σύγχρονες τάσεις, που εστιάζουν σε «ευκολότερες» ή πιο «ορατές» καριέρες στη στεριά.
Θεωρούν, δε, ότι το ναυτικό επαγγελματικό περιβάλλον απαιτεί σκληρή δουλειά, αφοσίωση και θυσίες, κάτι που συχνά δεν αναγνωρίζεται ή δεν εκτιμάται σωστά. Επίσης, οι οικονομικές απολαβές, η επί μακρόν παραμονή μακριά από την οικογενειακή τους εστία και οι σκληρές συνθήκες εργασίας που υφίστανται στην εμπορική ναυτιλία αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες για τους νέους.
2. Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο φέρελπι ναυτικό που θα διαβάσει τη συνέντευξη; Πώς θα οχυρώσει ορθά το μέλλον του; Ποια τα απαραίτητα soft skills και hard skills που πρέπει να διαθέτει ένας νέος ή μια νέα που επιθυμεί να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα;
Η συμβουλή μου στους νέους που επιθυμούν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα είναι να επενδύσουν τόσο στη γνώση όσο και στον χαρακτήρα τους. Το ναυτικό επαγγελματικό ταξίδι είναι γεμάτο προκλήσεις και απαιτεί αφοσίωση, υπομονή, επιμονή και την ικανότητα να ανταποκρίνεσαι σε δύσκολες καταστάσεις.
Όσον αφορά τα hard skills, οι νέοι πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένοι σε θέματα ναυτιλίας, ασφάλειας, μηχανικής και πλοήγησης. Η διαρκής εκπαίδευση και επανεκπαίδευση είναι αναγκαίες για να παραμένουν ανταγωνιστικοί στον χώρο.
Από την πλευρά των soft skills, η ικανότητα για ομαδική δουλειά, η επικοινωνία, η διαχείριση κρίσεων και η ευελιξία είναι κρίσιμα στοιχεία για να επιβιώσουν και να εξελιχθούν στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Μεγάλης σημασίας, καθώς αποτελούν επιπλέον καθοριστικά στοιχεία της επιτυχίας, είναι επίσης η ικανότητα προσαρμογής σε νέες συνθήκες και η συνεργασία με άτομα από διαφορετικούς πολιτισμούς.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Παναγιώτη Γιγή στο τεύχος Απριλίου 2025 των Ναυτικών Χρονικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ