Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ

Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
1. Στις νεότερες γενιές συχνά καταγράφεται μειωμένο ενδιαφέρον όσον αφορά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό το γεγονός;
Το μειωμένο ενδιαφέρον για τις επαγγελματικές σταδιοδρομίες σε ορισμένες περιπτώσεις συνδέεται με την έλλειψη ενημέρωσης και την παρανόηση της φύσης του επαγγέλματος που καλούνται να επιλέξουν/ακολουθήσουν οι νέοι!
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα ναυτικά επαγγέλματα, σήμερα οι νέοι μας τείνουν να επηρεάζονται από τις σύγχρονες τάσεις, που εστιάζουν σε «ευκολότερες» ή πιο «ορατές» καριέρες στη στεριά.
Θεωρούν, δε, ότι το ναυτικό επαγγελματικό περιβάλλον απαιτεί σκληρή δουλειά, αφοσίωση και θυσίες, κάτι που συχνά δεν αναγνωρίζεται ή δεν εκτιμάται σωστά. Επίσης, οι οικονομικές απολαβές, η επί μακρόν παραμονή μακριά από την οικογενειακή τους εστία και οι σκληρές συνθήκες εργασίας που υφίστανται στην εμπορική ναυτιλία αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες για τους νέους.
2. Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο φέρελπι ναυτικό που θα διαβάσει τη συνέντευξη; Πώς θα οχυρώσει ορθά το μέλλον του; Ποια τα απαραίτητα soft skills και hard skills που πρέπει να διαθέτει ένας νέος ή μια νέα που επιθυμεί να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα;
Η συμβουλή μου στους νέους που επιθυμούν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα είναι να επενδύσουν τόσο στη γνώση όσο και στον χαρακτήρα τους. Το ναυτικό επαγγελματικό ταξίδι είναι γεμάτο προκλήσεις και απαιτεί αφοσίωση, υπομονή, επιμονή και την ικανότητα να ανταποκρίνεσαι σε δύσκολες καταστάσεις.
Όσον αφορά τα hard skills, οι νέοι πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένοι σε θέματα ναυτιλίας, ασφάλειας, μηχανικής και πλοήγησης. Η διαρκής εκπαίδευση και επανεκπαίδευση είναι αναγκαίες για να παραμένουν ανταγωνιστικοί στον χώρο.
Από την πλευρά των soft skills, η ικανότητα για ομαδική δουλειά, η επικοινωνία, η διαχείριση κρίσεων και η ευελιξία είναι κρίσιμα στοιχεία για να επιβιώσουν και να εξελιχθούν στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Μεγάλης σημασίας, καθώς αποτελούν επιπλέον καθοριστικά στοιχεία της επιτυχίας, είναι επίσης η ικανότητα προσαρμογής σε νέες συνθήκες και η συνεργασία με άτομα από διαφορετικούς πολιτισμούς.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Παναγιώτη Γιγή στο τεύχος Απριλίου 2025 των Ναυτικών Χρονικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ