Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.

Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
1. Η Contships Management Inc. επικεντρώνεται, με τη στοχευμένη στρατηγική της, στην ανάπτυξή της σε μια niche αγορά της εμπορικής ναυτιλίας. Γιατί εστιάζετε αποκλειστικά στη διαχείριση feeder containerships;
H Contships ξεκίνησε το 2015, μετά από μελέτες στις οποίες προχωρήσαμε, θέλοντας να διεισδύσουμε στην αγορά των containerships. Όπως γνωρίζετε, πριν από την ίδρυση της Contships, η εταιρεία μας Pacific Atlantic διαχειριζόταν αμιγώς φορτηγά πλοία και multipurpose. Γενικά, η οικογένειά μας πορευόταν με τα συγκεκριμένα πλοία τον τελευταίο αιώνα, που δραστηριοποιείτο στη θάλασσα. Εκείνη την περίοδο, λοιπόν, η Mackenzie εκπόνησε μια μελέτη, μετά από αίτημά μας, και διαπιστώσαμε ότι, λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, τα feeders θα γνώριζαν μεγάλη ζήτηση τα επόμενα χρόνια. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά; Είναι πλοία με χαμηλό βύθισμα, είναι πιο μικρά σε μήκος, προσφέροντας ευελιξία, διαθέτουν διπλά bow thruster και μπορούν να προσεγγίσουν λιμάνια για feedering στα οποία τα μεγαλύτερα πλοία δεν δύνανται να εισέλθουν.
Ο συνδυασμός των ανωτέρω μας παρακίνησε να κάνουμε τις πρώτες μας αγορές από τη γερμανική αγορά, η οποία εκείνη την περίοδο βρισκόταν σε κρίση. Μάλιστα, μπορώ να πω ότι, στην προσπάθειά μας να αποκτήσουμε πλοία, αντιμετωπίσαμε μεγάλη εχθρικότητα από τους Γερμανούς πωλητές και τις γερμανικές τράπεζες.
2. Τράπεζες και πωλητές φάνηκαν επιθετικοί, όπως λέτε. Πού αποδίδετε αυτή τη στάση;
Θεωρώ ότι η γερμανική αγορά είναι προστατευτική. Δηλαδή, οι πλοιοκτήτες και οι τράπεζες επιχειρούν να συντηρήσουν την εγχώρια ναυτιλία με κάθε τρόπο. Στην Ελλάδα, αυτή η τάση προστατευτισμού δεν υφίσταται και ο κάθε πλοιοκτήτης λειτουργεί ανεξάρτητα. Κατά συνέπεια, το φαινόμενο αυτό που συνάντησα στη Γερμανία μού έκανε μεγάλη εντύπωση. Πάντως, από τα 65 πλοία που έχει αγοράσει η Contships από το 2015 έως σήμερα, τα 58 ήταν γερμανικών συμφερόντων. Έκτοτε έχουμε πουλήσει περίπου 20 πλοία και, με τα πέντε πλοία που αγοράσαμε πρόσφατα από την MPC, ο υπό διαχείριση στόλος μας ανέρχεται σε 45 feeder containerships.
Θα ήθελα ωστόσο σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι η εταιρεία μας διαχειρίζεται μεν πλοία, αλλά το έργο μας επικεντρώνεται στα logistics. Αυτός είναι και ο λόγος που η holding εταιρεία ονομάζεται Contships Logistics. Μοιράζουμε τα εμπορευματοκιβώτια στα λιμάνια. Μεταφέρουμε 1,5 εκατ. TEUs με 4.800 λιμενικές προσεγγίσεις τον χρόνο. Σκεφτείτε ότι ένα feeder πλοίο μας είναι σε λιμάνι κάθε δεύτερη, το πολύ τρίτη μέρα. Και προσπαθούμε με αυτόν τον τρόπο να προσελκύουμε επενδυτές που επενδύουν σε εταιρείες logistics.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Νικόλα Δ. Πατέρα στο τεύχος Μαΐου 2025 των Ναυτικών Χρονικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ