Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.

Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
1. Η Contships Management Inc. επικεντρώνεται, με τη στοχευμένη στρατηγική της, στην ανάπτυξή της σε μια niche αγορά της εμπορικής ναυτιλίας. Γιατί εστιάζετε αποκλειστικά στη διαχείριση feeder containerships;
H Contships ξεκίνησε το 2015, μετά από μελέτες στις οποίες προχωρήσαμε, θέλοντας να διεισδύσουμε στην αγορά των containerships. Όπως γνωρίζετε, πριν από την ίδρυση της Contships, η εταιρεία μας Pacific Atlantic διαχειριζόταν αμιγώς φορτηγά πλοία και multipurpose. Γενικά, η οικογένειά μας πορευόταν με τα συγκεκριμένα πλοία τον τελευταίο αιώνα, που δραστηριοποιείτο στη θάλασσα. Εκείνη την περίοδο, λοιπόν, η Mackenzie εκπόνησε μια μελέτη, μετά από αίτημά μας, και διαπιστώσαμε ότι, λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, τα feeders θα γνώριζαν μεγάλη ζήτηση τα επόμενα χρόνια. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά; Είναι πλοία με χαμηλό βύθισμα, είναι πιο μικρά σε μήκος, προσφέροντας ευελιξία, διαθέτουν διπλά bow thruster και μπορούν να προσεγγίσουν λιμάνια για feedering στα οποία τα μεγαλύτερα πλοία δεν δύνανται να εισέλθουν.
Ο συνδυασμός των ανωτέρω μας παρακίνησε να κάνουμε τις πρώτες μας αγορές από τη γερμανική αγορά, η οποία εκείνη την περίοδο βρισκόταν σε κρίση. Μάλιστα, μπορώ να πω ότι, στην προσπάθειά μας να αποκτήσουμε πλοία, αντιμετωπίσαμε μεγάλη εχθρικότητα από τους Γερμανούς πωλητές και τις γερμανικές τράπεζες.
2. Τράπεζες και πωλητές φάνηκαν επιθετικοί, όπως λέτε. Πού αποδίδετε αυτή τη στάση;
Θεωρώ ότι η γερμανική αγορά είναι προστατευτική. Δηλαδή, οι πλοιοκτήτες και οι τράπεζες επιχειρούν να συντηρήσουν την εγχώρια ναυτιλία με κάθε τρόπο. Στην Ελλάδα, αυτή η τάση προστατευτισμού δεν υφίσταται και ο κάθε πλοιοκτήτης λειτουργεί ανεξάρτητα. Κατά συνέπεια, το φαινόμενο αυτό που συνάντησα στη Γερμανία μού έκανε μεγάλη εντύπωση. Πάντως, από τα 65 πλοία που έχει αγοράσει η Contships από το 2015 έως σήμερα, τα 58 ήταν γερμανικών συμφερόντων. Έκτοτε έχουμε πουλήσει περίπου 20 πλοία και, με τα πέντε πλοία που αγοράσαμε πρόσφατα από την MPC, ο υπό διαχείριση στόλος μας ανέρχεται σε 45 feeder containerships.
Θα ήθελα ωστόσο σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι η εταιρεία μας διαχειρίζεται μεν πλοία, αλλά το έργο μας επικεντρώνεται στα logistics. Αυτός είναι και ο λόγος που η holding εταιρεία ονομάζεται Contships Logistics. Μοιράζουμε τα εμπορευματοκιβώτια στα λιμάνια. Μεταφέρουμε 1,5 εκατ. TEUs με 4.800 λιμενικές προσεγγίσεις τον χρόνο. Σκεφτείτε ότι ένα feeder πλοίο μας είναι σε λιμάνι κάθε δεύτερη, το πολύ τρίτη μέρα. Και προσπαθούμε με αυτόν τον τρόπο να προσελκύουμε επενδυτές που επενδύουν σε εταιρείες logistics.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Νικόλα Δ. Πατέρα στο τεύχος Μαΐου 2025 των Ναυτικών Χρονικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ