
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν τον Ιούνιο στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και έναν χρόνο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, περίπου 350.000 τόνοι jet fuel (2,8 εκατ. βαρέλια) κατευθύνονται από τη Νότια Κορέα και την Κίνα προς την Ευρώπη. Μάλιστα, ορισμένες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οι κρατήσεις φορτίων, κατά τη διάρκεια του Ιουνίου, άγγιξαν τους 465.000 τόνους.
Όπως υπογραμμίζουν αναλυτές της αγοράς, οι traders έστρεψαν τα spot φορτία τους προς τη Δύση, ώστε να επωφεληθούν από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Άλλωστε, το ενδιαφέρον των περιφερειακών εισαγωγέων έχει επιβραδυνθεί το τελευταίο διάστημα.
Παράλληλα, η αύξηση των ασιατικών αποστολών προς την Ευρώπη ευνοήθηκε από την πτώση των ναύλων πριν από την έναρξη της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν στις 13 Ιουνίου. Ενδεικτικά, το κόστος μεταφοράς 90.000 τόνων jet fuel με LR2 tanker «κατρακύλησε» σε χαμηλό ενός μήνα, καθώς διαμορφωνόταν περίπου στα $40-45 ανά τόνο.
Ωστόσο, η Kpler επισημαίνει ότι η στροφή των εμπορικών ροών jet fuel είναι απολύτως ευκαιριακή και αντανακλά τις γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή, που οδήγησαν σε αύξηση των τιμών στη Βορειοδυτική Ευρώπη.
Από την άλλη, η κατακόρυφη άνοδος των αποστολών προς τη Γηραιά Ήπειρο αναμένεται να ελαττώσει ελαφρώς την υπερπροσφορά αεροπορικών καυσίμων στην Ασία, καθώς και να καθιερώσει ένα κατώτατο όριο στις τιμές βραχυπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη νέα της στρατηγική…
Η σύνοδος για τα 50 χρόνια διπλωματικών σχέσεων ΕΕ-Κίνας διεξάγεται σε ιδιαίτερο πλαίσιο, με έντονο παρασκήνιο. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Η τιμή του χάλυβα, συστατικού στοιχείου για την κατασκευή ενός πλοίου, σημειώνει πτωτική πορεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ανεξάρτητα από αυτό, όμως, οι τιμές…
Ακολουθώντας τα χνάρια της αγοράς το προηγούμενο έτος, η ζήτηση για νεότευκτα πλοία κατανάλωσης LNG παραμένει υψηλή. Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες για τα εν λόγω…
H ΟΛΘ Α.Ε. και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) υπέγραψαν, την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025, τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) τριετούς διάρκειας…
Ο στόλος του Ομίλου Grimaldi συνεχίζει να αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις 22 Ιουλίου έλαβε χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το πακέτο κυρώσεων με στόχο την καταπολέμηση της διακίνησης του ρωσικού ντίζελ δεν θα τεθεί σε ισχύ τουλάχιστον…
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε να αναδειχθεί έμμεσος νικητής εάν οι απειλές Τραμπ περί δασμών στην ΕΕ γίνουν πραγματικότητα, καθώς ένας σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ