
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Σε ό,τι αφορά την αγορά άνθρακα, Κίνα και Ινδία αναζητούν ολοένα και περισσότερο φορτία υψηλότερης ποιότητας και θερμικής αξίας. Και οι δύο χώρες έχουν «πατήσει φρένο» στις αγορές ινδονησιακού άνθρακα χαμηλής θερμικής αξίας, μειώνοντας τις εισαγωγές τους κατά 12,3% και 14,3% αντίστοιχα, τους πέντε πρώτους μήνες του 2025. Η εν λόγω εξέλιξη αποτελεί απότοκο της αυξανόμενης δυναμικής του άνθρακα υψηλής θερμικής αξίας της Μογγολίας στην Κίνα και της Νότιας Αφρικής στην Ινδία, οι οποίοι, λόγω πτώσης των διεθνών τιμών, έχουν καταστεί πιο ανταγωνιστικοί.
Η μετατόπιση των θαλάσσιων ροών άνθρακα έχει επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στα bulk carriers. Η επιβράδυνση των αποστολών ινδονησιακού άνθρακα ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ζήτηση για πλοία μικρότερου μεγέθους, τα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιούνταν σε routes της ΝΑ Ασίας. Στον αντίποδα, η άνοδος των εξαγωγών από τη Μογγολία προς την Κίνα και από τη Νότια Αφρική προς την Ινδία αυξάνει τα τονομίλια για Panamaxes και Supramaxes, ενισχύοντας τη ζήτηση στα routes Ασίας-Ειρηνικού και Ινδικού Ωκεανού.
Από την άλλη πλευρά, η επιβράδυνση της κινεζικής κατανάλωσης χάλυβα εντείνει τις ανησυχίες για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, βάσει στοιχείων του Μαΐου, η κατανάλωση χάλυβα στην Κίνα μειώθηκε κατά 12,3% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της υποτονικής δραστηριότητας στον κατασκευαστικό τομέα. Ως εκ τούτου, οι τάσεις υποδηλώνουν μια άμβλυνση της ζήτησης για τα Capesizes, που ενδέχεται να επιφέρει «φουρτούνες» στα ναυλαγορά των μεγάλων bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Η CK Hutchison Holdings Ltd. απέκλεισε το ενδεχόμενο να ολοκληρωθεί φέτος η αμφιλεγόμενη πώληση των δικαιωμάτων της για δεκάδες λιμένες σε κοινοπραξία που υποστηρίζεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ