
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Σε ό,τι αφορά την αγορά άνθρακα, Κίνα και Ινδία αναζητούν ολοένα και περισσότερο φορτία υψηλότερης ποιότητας και θερμικής αξίας. Και οι δύο χώρες έχουν «πατήσει φρένο» στις αγορές ινδονησιακού άνθρακα χαμηλής θερμικής αξίας, μειώνοντας τις εισαγωγές τους κατά 12,3% και 14,3% αντίστοιχα, τους πέντε πρώτους μήνες του 2025. Η εν λόγω εξέλιξη αποτελεί απότοκο της αυξανόμενης δυναμικής του άνθρακα υψηλής θερμικής αξίας της Μογγολίας στην Κίνα και της Νότιας Αφρικής στην Ινδία, οι οποίοι, λόγω πτώσης των διεθνών τιμών, έχουν καταστεί πιο ανταγωνιστικοί.
Η μετατόπιση των θαλάσσιων ροών άνθρακα έχει επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στα bulk carriers. Η επιβράδυνση των αποστολών ινδονησιακού άνθρακα ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ζήτηση για πλοία μικρότερου μεγέθους, τα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιούνταν σε routes της ΝΑ Ασίας. Στον αντίποδα, η άνοδος των εξαγωγών από τη Μογγολία προς την Κίνα και από τη Νότια Αφρική προς την Ινδία αυξάνει τα τονομίλια για Panamaxes και Supramaxes, ενισχύοντας τη ζήτηση στα routes Ασίας-Ειρηνικού και Ινδικού Ωκεανού.
Από την άλλη πλευρά, η επιβράδυνση της κινεζικής κατανάλωσης χάλυβα εντείνει τις ανησυχίες για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, βάσει στοιχείων του Μαΐου, η κατανάλωση χάλυβα στην Κίνα μειώθηκε κατά 12,3% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της υποτονικής δραστηριότητας στον κατασκευαστικό τομέα. Ως εκ τούτου, οι τάσεις υποδηλώνουν μια άμβλυνση της ζήτησης για τα Capesizes, που ενδέχεται να επιφέρει «φουρτούνες» στα ναυλαγορά των μεγάλων bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ