
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson εστιάζει στις προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για την αγορά πετρελαίου και στις πιθανές επιπτώσεις στις αγορές δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με τον IEA, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να κορυφωθεί το 2029, με τις χώρες της Ασίας-Ειρηνικού, ιδίως την Ινδία, και εκείνες της Νοτιοανατολικής Ασίας να ηγούνται της αύξησης της ζήτησης έως τότε.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως μεταξύ 2024 και 2030, με ισχυρή ανάπτυξη στην Αμερική. Όσον αφορά τα διυλιστήρια, η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα προβλέπεται πως θα αυξηθεί κατά 2,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως το ίδιο διάστημα, χάρη στη δυναμική παρουσία της Κίνας και της Ινδίας. Παράλληλα, ο IEA εκτιμά ότι τα διυλιστήρια θα στραφούν σταδιακά προς τα πετροχημικά προϊόντα και στην παραγωγή βιοκαυσίμων
Αν και οι εκτιμήσεις του IEA έχουν αμφισβητηθεί στο παρελθόν, εφόσον επαληθευτούν, οι επιπτώσεις στις αγορές δεξαμενόπλοιων θα είναι πολυδιάστατες. Ειδικότερα, σημαντικό μέρος της προβλεπόμενης αύξησης της ζήτησης αναμένεται να προέλθει από τα πετροχημικά προϊόντα και τα υγρά φυσικού αερίου (NGLs), μετατοπίζοντας τη ζήτηση προς τα chemical tankers και τα LNG carriers. Παράλληλα, η σταδιακή στροφή προς τα βιοκαύσιμα θα ανοίξει νέες ευκαιρίες για εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια.
Τα crude tankers αναμένεται να διατηρήσουν τη δυναμική τους, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση ανατολικά του Σουέζ θα καλυφθεί από την αυξανόμενη προσφορά δυτικά του Σουέζ, αυξάνοντας σημαντικά τα τονομίλια. Αντίθετα, οι προοπτικές για τα product tankers φαίνονται αβέβαιες, καθώς η αναδιάρθρωση της αγοράς των διυλιστηρίων ενδέχεται να περιορίσει την ανάγκη για θαλάσσια μεταφορά συμβατικών καυσίμων, δημιουργώντας πιέσεις στην αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ