
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson εστιάζει στις προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για την αγορά πετρελαίου και στις πιθανές επιπτώσεις στις αγορές δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με τον IEA, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να κορυφωθεί το 2029, με τις χώρες της Ασίας-Ειρηνικού, ιδίως την Ινδία, και εκείνες της Νοτιοανατολικής Ασίας να ηγούνται της αύξησης της ζήτησης έως τότε.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως μεταξύ 2024 και 2030, με ισχυρή ανάπτυξη στην Αμερική. Όσον αφορά τα διυλιστήρια, η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα προβλέπεται πως θα αυξηθεί κατά 2,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως το ίδιο διάστημα, χάρη στη δυναμική παρουσία της Κίνας και της Ινδίας. Παράλληλα, ο IEA εκτιμά ότι τα διυλιστήρια θα στραφούν σταδιακά προς τα πετροχημικά προϊόντα και στην παραγωγή βιοκαυσίμων
Αν και οι εκτιμήσεις του IEA έχουν αμφισβητηθεί στο παρελθόν, εφόσον επαληθευτούν, οι επιπτώσεις στις αγορές δεξαμενόπλοιων θα είναι πολυδιάστατες. Ειδικότερα, σημαντικό μέρος της προβλεπόμενης αύξησης της ζήτησης αναμένεται να προέλθει από τα πετροχημικά προϊόντα και τα υγρά φυσικού αερίου (NGLs), μετατοπίζοντας τη ζήτηση προς τα chemical tankers και τα LNG carriers. Παράλληλα, η σταδιακή στροφή προς τα βιοκαύσιμα θα ανοίξει νέες ευκαιρίες για εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια.
Τα crude tankers αναμένεται να διατηρήσουν τη δυναμική τους, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση ανατολικά του Σουέζ θα καλυφθεί από την αυξανόμενη προσφορά δυτικά του Σουέζ, αυξάνοντας σημαντικά τα τονομίλια. Αντίθετα, οι προοπτικές για τα product tankers φαίνονται αβέβαιες, καθώς η αναδιάρθρωση της αγοράς των διυλιστηρίων ενδέχεται να περιορίσει την ανάγκη για θαλάσσια μεταφορά συμβατικών καυσίμων, δημιουργώντας πιέσεις στην αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ