
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η DFDS εισήλθε στο κλάδο, μέσω της εξαγοράς της FRS Iberia Maroc. Ακολούθησε η εξαγορά του 49% των μετοχών της Africa Morocco Link, από την Stena Line του ομίλου Attica τον Απρίλιο του 2024.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης παρατηρείται άνοδος της κίνησης, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε τουριστικά αυτοκίνητα. Το 2014, η επιβατική κίνηση ανερχόταν σε 2.000.363 άτομα, ενώ το 2024 σε 2.677.518, καταγράφοντας αύξηση 33,85%. Αντίστοιχα, το 2024, το ποσοστό των τουριστικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 25%, με το συνολικό αριθμό να ανέρχεται σε 661.711 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά πλοία δεν τηρούν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους, με τις καθυστερήσεις να αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Έτσι, ο αριθμός των δρομολογίων που παρατίθενται στους πίνακες δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα, καθώς οι συσσωρευμένες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε ακυρώσεις και να διαταράξουν το συνολικό πρόγραμμα.
Κατά συνέπεια, η τρέχουσα διαμόρφωση των δρομολογίων δεν δικαιολογεί την επένδυση σε νέα πλοία, καθώς το CAPEX θα ήταν απαγορευτικά υψηλό. Συμπερασματικά, τα νεότευκτα πλοία δεν αποτελούν βιώσιμη επιλογή, δεδομένου του τρέχοντος οικονομικού και λειτουργικού κλίματος. Ως εκ τούτου, η απόκτηση νεότερων μεταχειρισμένων πλοίων εμφανίζεται ως μια πιο ρεαλιστική και πιθανή λύση.
Το γεγονός αυτό είναι η απάντηση, στο λόγο που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, προτιμούν να χρησιμοποιούν παλαιότερα πλοία. Βέβαια, η εξάρτηση από γηράσκοντα πλοία -με μέσο όρο ηλικίας άνω των 33,5 ετών- ενέχει τους δικούς της κινδύνους, καταλήγει η εν λόγω έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ