
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η DFDS εισήλθε στο κλάδο, μέσω της εξαγοράς της FRS Iberia Maroc. Ακολούθησε η εξαγορά του 49% των μετοχών της Africa Morocco Link, από την Stena Line του ομίλου Attica τον Απρίλιο του 2024.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης παρατηρείται άνοδος της κίνησης, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε τουριστικά αυτοκίνητα. Το 2014, η επιβατική κίνηση ανερχόταν σε 2.000.363 άτομα, ενώ το 2024 σε 2.677.518, καταγράφοντας αύξηση 33,85%. Αντίστοιχα, το 2024, το ποσοστό των τουριστικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 25%, με το συνολικό αριθμό να ανέρχεται σε 661.711 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά πλοία δεν τηρούν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους, με τις καθυστερήσεις να αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Έτσι, ο αριθμός των δρομολογίων που παρατίθενται στους πίνακες δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα, καθώς οι συσσωρευμένες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε ακυρώσεις και να διαταράξουν το συνολικό πρόγραμμα.
Κατά συνέπεια, η τρέχουσα διαμόρφωση των δρομολογίων δεν δικαιολογεί την επένδυση σε νέα πλοία, καθώς το CAPEX θα ήταν απαγορευτικά υψηλό. Συμπερασματικά, τα νεότευκτα πλοία δεν αποτελούν βιώσιμη επιλογή, δεδομένου του τρέχοντος οικονομικού και λειτουργικού κλίματος. Ως εκ τούτου, η απόκτηση νεότερων μεταχειρισμένων πλοίων εμφανίζεται ως μια πιο ρεαλιστική και πιθανή λύση.
Το γεγονός αυτό είναι η απάντηση, στο λόγο που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, προτιμούν να χρησιμοποιούν παλαιότερα πλοία. Βέβαια, η εξάρτηση από γηράσκοντα πλοία -με μέσο όρο ηλικίας άνω των 33,5 ετών- ενέχει τους δικούς της κινδύνους, καταλήγει η εν λόγω έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ