
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η DFDS εισήλθε στο κλάδο, μέσω της εξαγοράς της FRS Iberia Maroc. Ακολούθησε η εξαγορά του 49% των μετοχών της Africa Morocco Link, από την Stena Line του ομίλου Attica τον Απρίλιο του 2024.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης παρατηρείται άνοδος της κίνησης, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε τουριστικά αυτοκίνητα. Το 2014, η επιβατική κίνηση ανερχόταν σε 2.000.363 άτομα, ενώ το 2024 σε 2.677.518, καταγράφοντας αύξηση 33,85%. Αντίστοιχα, το 2024, το ποσοστό των τουριστικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 25%, με το συνολικό αριθμό να ανέρχεται σε 661.711 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά πλοία δεν τηρούν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους, με τις καθυστερήσεις να αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Έτσι, ο αριθμός των δρομολογίων που παρατίθενται στους πίνακες δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα, καθώς οι συσσωρευμένες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε ακυρώσεις και να διαταράξουν το συνολικό πρόγραμμα.
Κατά συνέπεια, η τρέχουσα διαμόρφωση των δρομολογίων δεν δικαιολογεί την επένδυση σε νέα πλοία, καθώς το CAPEX θα ήταν απαγορευτικά υψηλό. Συμπερασματικά, τα νεότευκτα πλοία δεν αποτελούν βιώσιμη επιλογή, δεδομένου του τρέχοντος οικονομικού και λειτουργικού κλίματος. Ως εκ τούτου, η απόκτηση νεότερων μεταχειρισμένων πλοίων εμφανίζεται ως μια πιο ρεαλιστική και πιθανή λύση.
Το γεγονός αυτό είναι η απάντηση, στο λόγο που οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, προτιμούν να χρησιμοποιούν παλαιότερα πλοία. Βέβαια, η εξάρτηση από γηράσκοντα πλοία -με μέσο όρο ηλικίας άνω των 33,5 ετών- ενέχει τους δικούς της κινδύνους, καταλήγει η εν λόγω έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εγκύκλιο με τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα την Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2025 εξέδωσε το υπουργείο…
Σε αναγκαστική προσθαλάσσωση προέβη πυροσβεστικό ελικόπτερο ανοιχτά του λιμανιού της Ελευσίνας. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες από την Πυροσβεστική, ελικόπτερο μισθωμένο τύπου Erickson…
Πλεόνασμα ύψους €196,5 εκατ. εμφάνισε, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, τον Μάιο, το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι τον αντίστοιχο μήνα…
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ανάδειξη και ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας, παρουσιάζει δύο νέα προωθητικά…
Σημαντική βελτίωση εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, καθώς το έλλειμμα του μειώθηκε κατά 2,1 δισ. ευρώ…
Εν μέσω άρσης των περικοπών στην παραγωγή αργού του OPEC+, το Ιράκ δρομολογεί ένα διευρυμένο πρόγραμμα αύξησης των εξαγωγών πετρελαίου του. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος…
«Υλοποιώ την υπόσχεσή μου για τη δημιουργία δύο νέων Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώνοντας τη δημιουργία…
Το Ωνάσειο Νοσοκομείο συμμετείχε ενεργά σε πολυδιάστατη ανθρωπιστική αποστολή στο Τουλεάρ της Νότιας Μαδαγασκάρης, ενισχύοντας με προσωπικό, εξοπλισμό και εκπαίδευση το τοπικό σύστημα υγείας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ