
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World Shipping Council (WSC), Containers Lost at Sea.
Αναλυτικότερα, πέρσι οι απώλειες εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκαν σε 576, αριθμός αυξημένος έναντι των 221 του 2023 που αποτελεί ιστορικό χαμηλό. Πάντως, οι απώλειες εμπορευματοκιβωτίων κινήθηκαν πολύ κάτω από τον μέσο όρο 10 ετών της τάξης των 1.274 εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται ετησίως, γεγονός που υπογραμμίζει τη συνεχή πρόοδο του κλάδου στον τομέα της ασφάλειας και της πρόληψης.
Οι απώλειες εμπορευματοκιβωτίων το 2024 επηρεάστηκαν από τις συνεχιζόμενες αναταραχές στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, οι οποίες οδήγησαν σε σημαντική μετατόπιση των παγκόσμιων εμπορικών διαδρομών, υπογραμμίζει το WSC. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διελεύσεις πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αυξήθηκαν κατά 191% σε σύγκριση με το 2023. Η περιοχή αυτή είναι γνωστή για τις επικίνδυνες θαλάσσιες συνθήκες, οι οποίες συνέβαλαν στις απώλειες containers. Η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Νότιας Αφρικής αναφέρει ότι μόνο σε αυτή την περιοχή χάθηκαν περίπου 200 εμπορευματοκιβώτια.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, το ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται σε σχέση με αυτά που μεταφέρονται παραμένει εξαιρετικά χαμηλό. Ενδεικτικά, οι απώλειες διαμορφώθηκαν σε μόλις 0,0002% των περίπου 250 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρθηκαν παγκοσμίως το 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ