
Οι κυψέλες καυσίμου είναι ηλεκτροχημικές διατάξεις που μετατρέπουν απευθείας τη χημική ενέργεια του υδρογόνου σε ηλεκτρική, χωρίς καύση. Η διαδικασία αυτή είναι σχεδόν αθόρυβη, δεν παράγει κραδασμούς και κυρίως δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου ή άλλους ρύπους. Για πλοία που δραστηριοποιούνται σε ευαίσθητα θαλάσσια οικοσυστήματα ή σε πυκνοκατοικημένα λιμάνια, η τεχνολογία αυτή προσφέρει μια πραγματική διέξοδο προς μηδενικές εκπομπές, χωρίς να θυσιάζεται η επιχειρησιακή απόδοση.
Σε αυτό το πλαίσιο, η PowerCell ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση Πιστοποίησης Τύπου (Type Approval) από τον Lloyd’s Register (LR) για το ναυτιλιακό σύστημά της Marine System 225. Πρόκειται για μια σημαντική πιστοποίηση της εν λόγω τεχνολογίας, καθώς διασφαλίζει ότι το σύστημα πληροί τα αυστηρά πρότυπα ασφάλειας, απόδοσης και αξιοπιστίας που θέτει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Το Marine System 225 αποδίδει 225 kW ηλεκτρικής ισχύος και είναι σχεδιασμένο ειδικά για θαλάσσιο περιβάλλον, με αρθρωτή και συμπαγή δομή, που το καθιστά ιδανικό για νέες ναυπηγήσεις ή μετασκευές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φέρι, περιπολικά, πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων ή σκάφη μικρών αποστάσεων, παρέχοντας σταθερή, αποδοτική και αθόρυβη πρόωση μηδενικών ρύπων.
Η χρήση υδρογόνου ως καυσίμου και η μετατροπή του σε ενέργεια μέσω κυψελών καυσίμου εξαλείφει πλήρως τις εκπομπές CO₂, NOₓ, SOₓ και σωματιδίων. Η τεχνολογία είναι επίσης πλήρως συμβατή με τους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Το Marine System 225 θα παρουσιαστεί στο κοινό στο πλαίσιο της Electric & Hybrid Marine Expo στο Άμστερνταμ, από τις 24 έως τις 26 Ιουνίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κινεζικές αρχές ανακοίνωσαν σειρά προσωρινών κανόνων για την ενίσχυση του ελέγχου και της διαχείρισης της εξόρυξης, της τήξης, αλλά και του διαχωρισμού σπάνιων…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται αντιμέτωπη με τον πρώτο οικονομικό «λογαριασμό» από την ένταξή της στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ (EU…
Προσάραξη ιστιοφόρου σκάφους, με σημαία Νέας Ζηλανδίας, σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή Καναπίτσας, νότια της Σκιάθου. Στο σκάφος επέβαιναν πέντε αλλοδαποί, όλοι καλά στην υγεία…
Η BIMCO, μέσω νέας πρωτοβουλίας της, ενισχύει τις προσπάθειες για διαφύλαξη του πληθυσμού των φαλαινών από συγκρούσεις με τα κύτη πλοίων που εκτελούν πλόες…
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε…
Η πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει δυναμικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του ΗΒ παρείχε οικονομική ενίσχυση σε κοινοπραξία με σκοπό την…
Μετά από δεκαετίες προσδοκιών και άκαρπων προσπαθειών, η Ελλάδα απέκτησε έναν σύγχρονο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (Ν. 5020/2023), ο οποίος έρχεται να καλύψει τα…
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ