
Οι κυψέλες καυσίμου είναι ηλεκτροχημικές διατάξεις που μετατρέπουν απευθείας τη χημική ενέργεια του υδρογόνου σε ηλεκτρική, χωρίς καύση. Η διαδικασία αυτή είναι σχεδόν αθόρυβη, δεν παράγει κραδασμούς και κυρίως δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου ή άλλους ρύπους. Για πλοία που δραστηριοποιούνται σε ευαίσθητα θαλάσσια οικοσυστήματα ή σε πυκνοκατοικημένα λιμάνια, η τεχνολογία αυτή προσφέρει μια πραγματική διέξοδο προς μηδενικές εκπομπές, χωρίς να θυσιάζεται η επιχειρησιακή απόδοση.
Σε αυτό το πλαίσιο, η PowerCell ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση Πιστοποίησης Τύπου (Type Approval) από τον Lloyd’s Register (LR) για το ναυτιλιακό σύστημά της Marine System 225. Πρόκειται για μια σημαντική πιστοποίηση της εν λόγω τεχνολογίας, καθώς διασφαλίζει ότι το σύστημα πληροί τα αυστηρά πρότυπα ασφάλειας, απόδοσης και αξιοπιστίας που θέτει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Το Marine System 225 αποδίδει 225 kW ηλεκτρικής ισχύος και είναι σχεδιασμένο ειδικά για θαλάσσιο περιβάλλον, με αρθρωτή και συμπαγή δομή, που το καθιστά ιδανικό για νέες ναυπηγήσεις ή μετασκευές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φέρι, περιπολικά, πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων ή σκάφη μικρών αποστάσεων, παρέχοντας σταθερή, αποδοτική και αθόρυβη πρόωση μηδενικών ρύπων.
Η χρήση υδρογόνου ως καυσίμου και η μετατροπή του σε ενέργεια μέσω κυψελών καυσίμου εξαλείφει πλήρως τις εκπομπές CO₂, NOₓ, SOₓ και σωματιδίων. Η τεχνολογία είναι επίσης πλήρως συμβατή με τους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Το Marine System 225 θα παρουσιαστεί στο κοινό στο πλαίσιο της Electric & Hybrid Marine Expo στο Άμστερνταμ, από τις 24 έως τις 26 Ιουνίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ