
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς κρίκους στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Σε αυτό το πλαίσιο, η πρόσφατη εξέλιξη στον σχεδιασμό πλοίων μεταφοράς LCO₂ χαμηλής πίεσης και θερμοκρασίας αναδεικνύεται σε σημαντικό επίτευγμα.
Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες PCCSV, MISC και MOL ολοκλήρωσαν πρόσφατα τη Μελέτη Προκαταρκτικού Σχεδιασμού Μηχανικής (Front-End Engineering Design ‒ FEED) για ένα εξειδικευμένο πλοίο μεταφοράς LCO₂ χωρητικότητας 62.000 κ.μ. Η μελέτη του σχεδιασμού του έγινε από το Ινστιτούτο Σχεδιασμού και Έρευνας Εμπορικών Πλοίων της Σαγκάης (SDARI). Ο σχεδιασμός αυτός, που έλαβε την πιστοποίηση Γενικής Έγκρισης Εφαρμογής σε Πλοία (General Approval for Ship Application ‒ GASA) από τον οργανισμό πιστοποίησης DNV τον Δεκέμβριο του 2024, κατατάσσεται πλέον μεταξύ των πιο προηγμένων σχεδίων για πλοία μεταφοράς LCO₂ στον κόσμο.
Η κοινοπραξία, μέσω της αξιοποίησης αυτής της τεχνολογίας αιχμής, φιλοδοξεί να καταστεί ηγέτης στην ιδιοκτησία και στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO₂, εξασφαλίζοντας την ασφαλή και αποδοτική μεταφορά του προς ειδικά επιλεγμένες περιοχές αποθήκευσης. Ο στρατηγικός στόχος είναι η υποστήριξη έργων CCS στην ευρύτερη περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, επιτρέποντας την πλήρη ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ