
Σε συμφωνία κατέληξαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για τον τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων στα πλοία με ελληνική σημαία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1. Σε συνέχεια της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την ΠΝΟ, καθώς και της συμφωνίας του ΣΕΕΝ με την ΠΝΟ στις 4.6.2025, που αφορά την ενίσχυση των συνθέσεων πληρώματος στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (όπως περιγράφεται και στη σχετική επιστολή του προέδρου του ΣΕΕΝ προς τον ΓΓ της ΠΝΟ), παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων να απολύουν, λόγω άδειας, ναυτικό που το αιτείται με σχετική εγγραφή στο ναυτικό φυλλάδιο, ώστε μετά τη λήξη της αδείας να επαναναυτολογηθεί.
2. Καθιερώνεται ελάχιστος αριθμός φορτηγών οχημάτων ανά πλοίο, ανάλογα με την χωρητικότητα του για την καταβολή του επιδόματος έχμασης – απέχμασης.
Τα παραπάνω σημεία δεν θίγουν ούτε τροποποιούν τους όρους της Συλλογικής Σύμβασης Μεσογειακών Πλοίων που υπεγράφη μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2017, τεύχος Β’, της 25ης Απριλίου 2025.
Aπό την πλευρά της η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η εισήγηση- πρόταση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τους απεργούς.
«Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ ΠΕΝΕΝ – ΣΕΕΝ – Attica Group και Grimaldi ρυθμίζει μια σειρά προβλήματα, θεσμικά, οικονομικά και κλαδικά που ήταν στο επίκεντρο της 10ημερης απεργιακής μάχης. Ο κλάδος μας επιστρέφει στα καράβια και στην δουλειά με το κεφάλι ψηλά, περήφανος και νικητής», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Αδελφότης Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία, στο ιστορικό νησί της Ύδρας, το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας». Αυτή την χρονιά το…
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ