
Σε συμφωνία κατέληξαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για τον τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων στα πλοία με ελληνική σημαία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1. Σε συνέχεια της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την ΠΝΟ, καθώς και της συμφωνίας του ΣΕΕΝ με την ΠΝΟ στις 4.6.2025, που αφορά την ενίσχυση των συνθέσεων πληρώματος στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (όπως περιγράφεται και στη σχετική επιστολή του προέδρου του ΣΕΕΝ προς τον ΓΓ της ΠΝΟ), παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων να απολύουν, λόγω άδειας, ναυτικό που το αιτείται με σχετική εγγραφή στο ναυτικό φυλλάδιο, ώστε μετά τη λήξη της αδείας να επαναναυτολογηθεί.
2. Καθιερώνεται ελάχιστος αριθμός φορτηγών οχημάτων ανά πλοίο, ανάλογα με την χωρητικότητα του για την καταβολή του επιδόματος έχμασης – απέχμασης.
Τα παραπάνω σημεία δεν θίγουν ούτε τροποποιούν τους όρους της Συλλογικής Σύμβασης Μεσογειακών Πλοίων που υπεγράφη μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2017, τεύχος Β’, της 25ης Απριλίου 2025.
Aπό την πλευρά της η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η εισήγηση- πρόταση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τους απεργούς.
«Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ ΠΕΝΕΝ – ΣΕΕΝ – Attica Group και Grimaldi ρυθμίζει μια σειρά προβλήματα, θεσμικά, οικονομικά και κλαδικά που ήταν στο επίκεντρο της 10ημερης απεργιακής μάχης. Ο κλάδος μας επιστρέφει στα καράβια και στην δουλειά με το κεφάλι ψηλά, περήφανος και νικητής», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ