
H Qatar Airways έλαβε την απόφαση να ακυρώσει την παραγγελία της για 25 Boeing τύπου 737 MAX 10, γεγονός που επιβεβαίωσε και ο Διευθύνων Σύμβουλος Badr Mohammed Al Meer σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Η κίνηση αυτή αναδιαμορφώνει ολόκληρη τη στρατηγική της αεροπορικής εταιρείας. Η παραγγελία τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της αεροπορικής έκθεσης Farnborough Airshow 2022, σε μια περίοδο που οι σχέσεις της Qatar Airways με την Airbus ήταν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Η συμφωνία παρουσιάστηκε ως λύση για το περιφερειακό δίκτυο της αεροπορικής εταιρείας, με τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο της Boeing, Stan Deal, να παρουσιάζει το αεροσκάφος ως το πλέον δανικό για την ικανοποίηση των αναγκών της εταιρείας στο περιφερειακό δίκτυο.
Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στη διαδικασία πιστοποίησης του αεροσκάφους, που ανέβαλλαν την αναμενόμενη έναρξη της επίσημης λειτουργίας του τουλάχιστον μέχρι το 2026, οδήγησαν την αεροπορική εταιρεία να επανεξετάσει την απόφασή της. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι και άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η United Airlines, η American Airlines και η Delta Air Lines, έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους επί του θέματος.
Παρ’ όλα αυτά, η Qatar Airways παραμένει βασικός εταίρος της Boeing, διατηρώντας σε ισχύ μια παραγγελία αξίας $96 δισ. για 160 αεροσκάφη τύπου 787 Dreamliners και 777Xs, με option επέκτασής της για 50 επιπλέον αεροσκάφη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την αυξητική τάση της ναυτικής απασχόλησης στην Ελλάδα διαπιστώνει η τρίτη κατά σειρά έκθεση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) για τη ναυτική απασχόληση. Η…
Η πυρηνική τεχνολογία, και ειδικότερα οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (Small Modular Reactors ‒ SMRs), κερδίζει διαρκώς έδαφος για την παραγωγή ενέργειας χωρίς εκπομπές…
Ο δρόμος προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα περνά αναπόφευκτα από τη χρήση καινοτόμων εναλλακτικών καυσίμων, όπως η υγρή αμμωνία, η οποία έχει αναδειχθεί…
Επενδύσεις ύψους $132 εκατ. για την ανάπτυξη των λιμανιών προβλέπει ο προϋπολογισμός της πολιτείας της Δυτικής Αυστραλίας για το 2025-2026. Οι επενδύσεις αυτές, οι…
Οι κανονιστικές απαιτήσεις στη ναυτιλία, η τεχνολογική ωριμότητα και το κόστος των περιβαλλοντικών κανονισμών βρέθηκαν στο επίκεντρο του ABS Hellenic National Committee Meeting. Το…
To ΝΑΤΟ θα αποφασίσει ομόφωνα οι χώρες να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ τους, δήλωσε σήμερα σε δημοσιογράφους ο Γενικός…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς κρίκους στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Σε αυτό…
Η 25η Ιουνίου έχει καθιερωθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), ως Ημέρα του Ναυτικού, αποτίνοντας φόρο τιμής στους ανθρώπους που με προσωπικές θυσίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ