
«Εάν προκύψει κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ – που είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο – θα επηρεάσει όλη την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο την ναυτιλία, καθότι τα πλοία και ο εμπορικός στόλος, παγκοσμίως, που διακινεί το 90% του εμπορίου, θα πρέπει να κάνουν τον κύκλο της Αφρικής, προκειμένου να μπορέσει να φτάσει σε λιμάνια ευρωπαϊκά, αμερικανικά κ.ο.κ.» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του στην εκπομπή “Σήμερα” του ΣΚΑΪ και στους δημοσιογράφους Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο, επισημαίνοντας ότι αυτή είναι μια πολύ ευμετάβλητη συντεταγμένη «καθότι ανέβηκαν οι τιμές του πετρελαίου 7-10% τις τελευταίες μέρες, λόγω αυτής της τεράστιας κρίσης».
Ο κ. Κικίλιας επανέλαβε, για ακόμη μία φορά, ότι προτεραιότητα αποτελούν οι ναυτικοί μας και τα πλοία μας, σημειώνοντας ότι «Έχουμε κατά μέσο όρο 170 με 180 ελληνόκτητα πλοία στην ευρύτερη περιοχή του κόλπου του Περσικού και 70 με 80 πλοία περνάνε ανά εξάωρο ή οκτάωρο, από τα στενά του Ορμούζ και 15 με 20 πλοία με ελληνική σημαία. Μελετάμε πολύ προσεκτικά τις κινήσεις μας. Ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκδίδει notice, δηλαδή προειδοποιητικές ειδοποιήσεις, ανά πάσα στιγμή, προς όλα τα πλοία μας και τους πλοιοκτήτες μας», ενώ παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι δεν έχει υπάρξει καμία επίθεση, μέχρι στιγμής, σε κανένα πλοίο στην περιοχή.
Αναφορικά με τις στρατηγικές επενδύσεις που διασφαλίζουν την εσωτερική ασφάλεια της χώρας, ο Υπουργός τόνισε πως, ήδη, τρέχουν διαγωνισμοί για την προμήθεια drone, σενσόρων, δορυφορικών λήψεων, καμερών Inflared και ειδικών τεχνολογικών δεδομένων για το Λιμενικό Σώμα «έτσι ώστε, ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου, να μπορεί να έχει τα μάτια του στο Ανατολικό Αιγαίο και να βλέπει τα πάντα» όπως είπε και πρόσθεσε: «Εάν στους 15 μήνες που προηγήθηκα στην Πολιτική Προστασία, μετά από εντολή του Πρωθυπουργού, που υλοποίησα το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα προμηθειών στην Πολιτική Προστασία και τώρα είμαστε State of the Art, διαλειτουργικοί με τεχνητή νοημοσύνη Engage 112 κλπ, το ίδιο έχω υποχρέωση να κάνω – και θα κάνω – στους επόμενους μήνες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κάτι παραπάνω. Οι λιμενικές υποδομές, που είναι βαριά έργα και απαιτούν περιβαλλοντικούς όρους, είναι υποχρέωσή μου και υποχρέωσή μας να τα προχωρήσουμε, καθώς η Ναυτιλία, ο Τουρισμός, οι υπηρεσίες και το Real – Estate, λίγο έως πολύ, είναι το σύνολο των εσόδων που έχουμε ως χώρα».
Αναφερθείς στις επενδύσεις στις μαρίνες και στην ανάπτυξη του yachting, ο Υπουργός δήλωσε πως «Το cluster του yachting μεγαλώνει και χαίρομαι για αυτό και επειδή μεγαλώνει, πρέπει να μπορούμε να έχουμε τα έσοδα από αυτό που έχουν οι Τούρκοι, με τις μαρίνες που έχουν. Στο επόμενο χρονικό διάστημα, θα ανακοινώσουμε με τον Πρωθυπουργό την επόμενη μαρίνα, στα πλαίσια της Αττικής, που θα είναι καινούργια μαρίνα στη Δυτική Αττική, επειδή αισθανόμαστε ότι πρέπει να αναβαθμίσουμε τη Δυτική Αττική και έχουν δικαίωμα και οι κάτοικοι στη Δυτική Αττική και τα yachts/mega-yachts και – γιατί όχι – και το κομμάτι των εμπορικών καταστημάτων. Υπάρχουν τεράστιοι κύκλοι εργασιών με τα facilities και τις δομές που πρέπει να υπάρχουν, όλη η περιοχή αλλάζει».
Σχετικά με την απεργία που έχει εξαγγελθεί στην Πάτρα, ο κ. Κικίλιας έκανε σαφές πως «Το κράτος είναι υποχρεωμένο να κάνει τη δουλειά του για αυτούς οι οποίοι παρανομούν, δυστυχώς, είμαστε υποχρεωμένοι – και ο Λιμενάρχης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών μίλησε με την κ. Εισαγγελέα, έγινε δικογραφία, θα πάει σε τακτική δικάσιμο – και για όποιον άλλο παρεμποδίζει τις συγκοινωνίες, τη στιγμή που όλη αυτή η απεργία έχει κηρυχθεί παράνομη. Και κάτι ακόμη, μιλάμε για τουριστική περίοδο, είναι το peak της χρονιάς για εμάς, επαναλαμβάνω, η χώρα περιμένει το μάξιμουμ των εσόδων και καλό είναι κάποιοι να μην ταλαιπωρούν τον κόσμο», επισημαίνοντας ότι ως πολιτεία, σεβόμαστε και στηρίζουμε τους ναυτικούς μας. «Το λιμάνι είναι ανοιχτό και λειτουργεί χωρίς να υπάρχει κανένα θέμα ως προς τις μετακινήσεις. Τα πλοία όλα φεύγουν από την Πάτρα και πηγαίνουν στην Ιταλία γεμάτα, άρα, εξυπηρετούνται οι επαγγελματίες φορτηγατζήδες και οι ταξιδιώτες από και προς την Ελλάδα, πλην μιας εταιρείας με ελληνική σημαία και Έλληνες ναύτες» τόνισε ο κ. Κικίλιας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων ανάμεσα στη Nippon Steel και την αμερικανική κυβέρνηση, η ιαπωνική χαλυβουργία ολοκλήρωσε την εξαγορά της US Steel. Σύμφωνα με…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Την ακύρωση δύο παραγγελιών για παγοθραυστικά από τη ρωσική Zvezda αξίας $3,54 δισ. ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος Samsung Heavy Industries. Το ναυπηγείο Zvezda…
Η Caterpillar παρουσίασε τον νέο CAT C32B Commercial, εκκινώντας μια νέα εποχή στην κατηγορία των επαγγελματικών ναυτικών κινητήρων. Στόχος του νέου C32B είναι να…
Η ναυτιλιακή εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά προσωρινά τον ελλιμενισμό των πλοίων της στο ισραηλινό λιμάνι της Χάιφα εν μέσω έντασης…
Στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους έως 250 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο ποσό τα 200 εκατ. ευρώ και διάρκεια επτά ετών προχωράει η Aegean.…
Σημαντικές αλλαγές έρχονται για την τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), καθώς η παγκόσμια κοινότητα ενισχύει τις προσπάθειές της για την αντιμετώπιση της κλιματικής…
H COSCO βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να συμμετάσχει σε μια παγκόσμια κοινοπραξία, στοχεύοντας στην απόκτηση των μετοχών του δισεκατομμυριούχου Li Ka-shing, σε διάφορα λιμάνια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ