
Συνεχίζεται η σύγκρουση μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και των ακτοπλόων με φόντο τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση που έχει δημιουργήσει προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Ελλάδας – Ιταλίας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, σε έκτακτη συνεδρίαση στις 18 Ιουνίου 2025, αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων με νέα 24ωρη απεργία, από τις 06:00 το πρωί της Πέμπτης 19 Ιουνίου έως και τις 06:00 της Παρασκευής 20 Ιουνίου.
Η απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια μαζικής απεργιακής συνέλευσης στο λιμάνι της Πάτρας, όπου εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια των ναυτεργατών για την, όπως τη χαρακτηρίζουν, «αδιαλλαξία» των εφοπλιστικών ενώσεων και του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο των αιτημάτων τους. Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει επίσης την «επιχείρηση καταστολής» με συλλήψεις απεργών και απαγόρευση εισόδου στελεχών της στο λιμάνι, κάνοντας λόγο για «φασιστικές μεθοδεύσεις».
Από την πλευρά της, η Attica Group – που μέσω θυγατρικών της εκτελεί τη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας υπό το εμπορικό σήμα Superfast – εξέδωσε ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς έκρινε και την τρίτη κατά σειρά απεργία της ΠΕΝΕΝ παράνομη, συνεχίζοντας το προηγούμενο νομικό μοτίβο.
Η εταιρεία τονίζει πως η παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά της ΠΕΝΕΝ προκαλεί σοβαρές ζημιές τόσο στην ίδια όσο και στην εθνική οικονομία, επιβαρύνοντας επιπλέον εκατοντάδες επιβάτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι, και διαμηνύει πως θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αναζήτηση ποινικών και αστικών ευθυνών.
Η ΠΕΝΕΝ, από την πλευρά της, επαναλαμβάνει ότι δεν θα υπάρξει καμία υποχώρηση αν δεν ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις της, και δηλώνει έτοιμη να συμμετάσχει σε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, με την ελπίδα να υπάρξει κάποια πρόοδος. Αμέσως μετά θα συγκληθεί εκ νέου έκτακτη συνέλευση για την αποτίμηση της κατάστασης και τον καθορισμό της συνέχισης ή μη των κινητοποιήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ