
Συνεχίζεται η σύγκρουση μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και των ακτοπλόων με φόντο τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση που έχει δημιουργήσει προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Ελλάδας – Ιταλίας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, σε έκτακτη συνεδρίαση στις 18 Ιουνίου 2025, αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων με νέα 24ωρη απεργία, από τις 06:00 το πρωί της Πέμπτης 19 Ιουνίου έως και τις 06:00 της Παρασκευής 20 Ιουνίου.
Η απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια μαζικής απεργιακής συνέλευσης στο λιμάνι της Πάτρας, όπου εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια των ναυτεργατών για την, όπως τη χαρακτηρίζουν, «αδιαλλαξία» των εφοπλιστικών ενώσεων και του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο των αιτημάτων τους. Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει επίσης την «επιχείρηση καταστολής» με συλλήψεις απεργών και απαγόρευση εισόδου στελεχών της στο λιμάνι, κάνοντας λόγο για «φασιστικές μεθοδεύσεις».
Από την πλευρά της, η Attica Group – που μέσω θυγατρικών της εκτελεί τη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας υπό το εμπορικό σήμα Superfast – εξέδωσε ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς έκρινε και την τρίτη κατά σειρά απεργία της ΠΕΝΕΝ παράνομη, συνεχίζοντας το προηγούμενο νομικό μοτίβο.
Η εταιρεία τονίζει πως η παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά της ΠΕΝΕΝ προκαλεί σοβαρές ζημιές τόσο στην ίδια όσο και στην εθνική οικονομία, επιβαρύνοντας επιπλέον εκατοντάδες επιβάτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι, και διαμηνύει πως θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αναζήτηση ποινικών και αστικών ευθυνών.
Η ΠΕΝΕΝ, από την πλευρά της, επαναλαμβάνει ότι δεν θα υπάρξει καμία υποχώρηση αν δεν ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις της, και δηλώνει έτοιμη να συμμετάσχει σε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, με την ελπίδα να υπάρξει κάποια πρόοδος. Αμέσως μετά θα συγκληθεί εκ νέου έκτακτη συνέλευση για την αποτίμηση της κατάστασης και τον καθορισμό της συνέχισης ή μη των κινητοποιήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Από τις 14 Οκτωβρίου 2025, οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν λιμενικά τέλη σε πλοία που ανήκουν ή διαχειρίζονται από κινεζικές εταιρείες, καθώς και σε πλοία…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην…
Σε εγρήγορση βρίσκεται η ναυτιλιακή κοινότητα ενόψει της επερχόμενης ψηφοφορίας για την υιοθέτηση του Net Zero Framework την επόμενη εβδομάδα, το οποίο αρχικά εγκρίθηκε…
Καθώς η αμμωνία αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έντονο ενδιαφέρον προσελκύουν οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης υπηρεσιών bunkering αμμωνίας. Υπό…
Το οικονομικό έτος 2025 διαγράφεται ιδιαίτερα κερδοφόρο για τη Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι τα κέρδη της…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο Φινλανδός ομόλογός του Alexander Stubb σφράγισαν στις 9 Οκτωβρίου, για έως και 11 παγοθραυστικά με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ