
Συνεχίζεται η σύγκρουση μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και των ακτοπλόων με φόντο τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση που έχει δημιουργήσει προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Ελλάδας – Ιταλίας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, σε έκτακτη συνεδρίαση στις 18 Ιουνίου 2025, αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων με νέα 24ωρη απεργία, από τις 06:00 το πρωί της Πέμπτης 19 Ιουνίου έως και τις 06:00 της Παρασκευής 20 Ιουνίου.
Η απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια μαζικής απεργιακής συνέλευσης στο λιμάνι της Πάτρας, όπου εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια των ναυτεργατών για την, όπως τη χαρακτηρίζουν, «αδιαλλαξία» των εφοπλιστικών ενώσεων και του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο των αιτημάτων τους. Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει επίσης την «επιχείρηση καταστολής» με συλλήψεις απεργών και απαγόρευση εισόδου στελεχών της στο λιμάνι, κάνοντας λόγο για «φασιστικές μεθοδεύσεις».
Από την πλευρά της, η Attica Group – που μέσω θυγατρικών της εκτελεί τη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας υπό το εμπορικό σήμα Superfast – εξέδωσε ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς έκρινε και την τρίτη κατά σειρά απεργία της ΠΕΝΕΝ παράνομη, συνεχίζοντας το προηγούμενο νομικό μοτίβο.
Η εταιρεία τονίζει πως η παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά της ΠΕΝΕΝ προκαλεί σοβαρές ζημιές τόσο στην ίδια όσο και στην εθνική οικονομία, επιβαρύνοντας επιπλέον εκατοντάδες επιβάτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι, και διαμηνύει πως θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αναζήτηση ποινικών και αστικών ευθυνών.
Η ΠΕΝΕΝ, από την πλευρά της, επαναλαμβάνει ότι δεν θα υπάρξει καμία υποχώρηση αν δεν ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις της, και δηλώνει έτοιμη να συμμετάσχει σε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, με την ελπίδα να υπάρξει κάποια πρόοδος. Αμέσως μετά θα συγκληθεί εκ νέου έκτακτη συνέλευση για την αποτίμηση της κατάστασης και τον καθορισμό της συνέχισης ή μη των κινητοποιήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Όταν ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε στις 2 Απριλίου σαρωτικούς «ανταποδοτικούς» δασμούς στα εισαγόμενα προϊόντα στις ΗΠΑ προκάλεσε σοκ και δέος στις περισσότερες…

Ο νοτιοκορεατικός όμιλος Hanwha αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο μέτοχο της ναυπηγικής εταιρείας Austal. Με την εξασφάλιση επιπλέον βάσεων παραγωγής στις ΗΠΑ, πέραν του ναυπηγείου…

Έντονη απόκλιση στην υιοθέτηση τεχνολογιών διπλού καυσίμου μεταξύ των κλάδων ξηρού και υγρού φορτίου καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue. Ενώ και οι δύο…

O Lloyd’s Register (LR) συγκάλεσε την τελευταία συνεδρίαση του Hellenic Technical Committee (HTC) στην Αθήνα στις 27 Νοεμβρίου, συγκεντρώνοντας περίπου 60 ανώτερα στελέχη και…

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ