
Συνεχίζεται η σύγκρουση μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και των ακτοπλόων με φόντο τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση που έχει δημιουργήσει προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Ελλάδας – Ιταλίας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, σε έκτακτη συνεδρίαση στις 18 Ιουνίου 2025, αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων με νέα 24ωρη απεργία, από τις 06:00 το πρωί της Πέμπτης 19 Ιουνίου έως και τις 06:00 της Παρασκευής 20 Ιουνίου.
Η απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια μαζικής απεργιακής συνέλευσης στο λιμάνι της Πάτρας, όπου εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια των ναυτεργατών για την, όπως τη χαρακτηρίζουν, «αδιαλλαξία» των εφοπλιστικών ενώσεων και του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο των αιτημάτων τους. Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει επίσης την «επιχείρηση καταστολής» με συλλήψεις απεργών και απαγόρευση εισόδου στελεχών της στο λιμάνι, κάνοντας λόγο για «φασιστικές μεθοδεύσεις».
Από την πλευρά της, η Attica Group – που μέσω θυγατρικών της εκτελεί τη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας υπό το εμπορικό σήμα Superfast – εξέδωσε ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς έκρινε και την τρίτη κατά σειρά απεργία της ΠΕΝΕΝ παράνομη, συνεχίζοντας το προηγούμενο νομικό μοτίβο.
Η εταιρεία τονίζει πως η παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά της ΠΕΝΕΝ προκαλεί σοβαρές ζημιές τόσο στην ίδια όσο και στην εθνική οικονομία, επιβαρύνοντας επιπλέον εκατοντάδες επιβάτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι, και διαμηνύει πως θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αναζήτηση ποινικών και αστικών ευθυνών.
Η ΠΕΝΕΝ, από την πλευρά της, επαναλαμβάνει ότι δεν θα υπάρξει καμία υποχώρηση αν δεν ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις της, και δηλώνει έτοιμη να συμμετάσχει σε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, με την ελπίδα να υπάρξει κάποια πρόοδος. Αμέσως μετά θα συγκληθεί εκ νέου έκτακτη συνέλευση για την αποτίμηση της κατάστασης και τον καθορισμό της συνέχισης ή μη των κινητοποιήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Από την έξαρση της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί με «κομμένη» την ανάσα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ