
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων.
Σύμφωνα με στοιχεία έως τις 13 Ιουνίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να βρίσκονται στο βάθρο των παραγγελιών παγκοσμίως, έχοντας τοποθετήσει τους τελευταίους δώδεκα μήνες 132 παραγγελίες. Ως εκ τούτου, κατατάσσονται στην τρίτη θέση πίσω μόνο από τους πλοιοκτήτες της Κίνας (256 πλοία) και της Σιγκαπούρης (136 πλοία).
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι παραγγελίες ελληνικών συμφερόντων επικεντρώνονται σε δύο τύπους πλοίων: τα δεξαμενόπλοια, που καταλαμβάνουν το 48% του συνόλου, και τα containerships που αντιπροσωπεύουν το 33%. Στον αντίποδα, το ενδιαφέρον για bulk carriers είναι σημαντικά μειωμένο, με μόλις 12 παραγγελίες τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, η πτώση του επενδυτικού ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών για gas carriers, με μόλις δύο παραγγελίες. Η στρατηγική αυτή στροφή υπογραμμίζει την αυξανόμενη επιφυλακτικότητα των επενδυτών απέναντι στους κινδύνους υπερπροσφοράς που αντιμετωπίζει η αγορά.
Σε σύγκριση με τους Κινέζους πλοιοκτήτες, οι Έλληνες κυριαρχούν στις παραγγελίες containerships με 44 παραγγελίες έναντι 34 των Κινέζων. Παράλληλα, στενός ανταγωνισμός καταγράφεται στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων: 64 παραγγελίες για τους Έλληνες έναντι 74 για τους Κινέζους. Αντίθετα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες κυριαρχούν στις παραγγελίες bulk carriers (89 έναντι 16), καθώς και στα gas carriers (17 έναντι 2).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ