
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17 και 18 Ιουνίου 2025 στην Αθήνα, ο ρόλος της πυρηνικής ενέργειας στο μέλλον της Ευρώπης βρέθηκε στο επίκεντρο μιας αναλυτικής συζήτησης.
Η εν λόγω συζήτηση ανέδειξε την αναγκαστική επιστροφή της πυρηνικής ενέργειας ως στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη, η οποία καλείται να εξισορροπήσει την ανάγκη για ενεργειακή ασφάλεια με την κλιματική κρίση και τις γεωπολιτικές πιέσεις.
Ο Laurent Kueny, Διευθυντής Ενέργειας στο γαλλικό Υπουργείο Οικονομίας, παρουσίασε με σαφήνεια το γαλλικό μοντέλο. Υπενθύμισε ότι η Γαλλία στράφηκε στην πυρηνική ενέργεια μετά το πετρελαϊκό σοκ του 1973, μετατρέποντας το ενεργειακό της μείγμα από 70% ορυκτά καύσιμα σε ένα σχεδόν πλήρως απανθρακοποιημένο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (95%), όπου οι 57 πυρηνικοί αντιδραστήρες της καλύπτουν το 84%. Ωστόσο, προειδοποίησε ότι ο αγώνας δεν έχει τελειώσει, καθώς το 60% του τελικού ενεργειακού μείγματος της χώρας εξακολουθεί να βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα.
Στη συνέχεια, ο Cosmin Ghita, Διευθύνων Σύμβουλος της ρουμανικής Nuclearelectrica, παρουσίασε τη Ρουμανία ως ένα δυναμικό παράδειγμα καινοτομίας και στρατηγικού σχεδιασμού. Η χώρα έχει δεσμευτεί να καταργήσει τον άνθρακα έως το 2032 και για να το πετύχει, εκτός από την κατασκευή δύο νέων μεγάλων αντιδραστήρων, πρωτοπορεί επενδύοντας στους Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (Small Modular Reactors – SMRs).
Η συζήτηση αποκάλυψε ότι η πυρηνική ενέργεια επιστρέφει δυναμικά ως κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι η επιτυχής αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας απαιτεί μια διττή προσέγγιση: αφενός, την πολιτική βούληση για μακροπρόθεσμες, δαπανηρές επενδύσεις και αφετέρου, την υιοθέτηση καινοτόμων, ευέλικτων τεχνολογιών. Κοινός παρονομαστής και για τις δύο προσεγγίσεις παραμένει η επιτακτική ανάγκη για βαθιά ευρωπαϊκή συνεργασία σε επίπεδο πολιτικής, χρηματοδότησης και βιομηχανίας.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ