
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, οι ναύλοι στα εν λόγω routes μειώθηκαν περαιτέρω την περίοδο από τα τέλη Μαΐου έως τις αρχές Ιουνίου, κυρίως λόγω της αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας στην αγορά.
Επί του παρόντος, η τιμή του ρωσικού αργού έχει υποχωρήσει κάτω από το τρέχον ανώτατο όριο ($60 το βαρέλι), γεγονός που επιτρέπει σε περισσότερα πλοία της Δύσης να δραστηριοποιηθούν στην αγορά. Ως εκ τούτου καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας, η οποία ασκεί καθοδική πίεση στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία μειώθηκε στα $5,5-5,7 εκατ. ανά ταξίδια απλής μετάβασης, από περίπου $6 εκατ. κατά μέσο όρο τον Απρίλιο και τον Μάιο, και περίπου $8 εκατ. στις αρχές Μαρτίου.
Ωστόσο, αυτή η τάση ενδέχεται να ανατραπεί εφόσον η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) προχωρήσει στην επιβολή χαμηλότερου ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό αργό. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ πρότεινε πρόσφατα ένα νέο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, το οποίο προβλέπει τη μείωση του ανώτατου ορίου στα $45 το βαρέλι από $60 το βαρέλι. Μια τέτοια εξέλιξη θα έδινε «ανάσα» στη ναυλαγορά, καθώς θα περιόριζε δραστικά την προσφορά πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Από την έξαρση της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί με «κομμένη» την ανάσα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ