
H έκθεση «ICS Maritime Barometer Report 2024-2025», που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το International Chamber of Shipping (ICS), αποκαλύπτει μια σταθερή μείωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών της ναυτιλίας για τη διαχείριση των κινδύνων που ενέχει η αυξανόμενη πολιτική αστάθεια και μια σειρά αλλεπάλληλων απειλών για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Η δημοσίευση της έκθεσης έθεσε το πλαίσιο των συζητήσεων στη Σύνοδο Κορυφής «Shaping the Future of Shipping Summit» στην Αθήνα, που διοργανώθηκε από το ICS, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η τέταρτη έκδοση της έκθεσης βασίζεται σε ολοκληρωμένα δεδομένα, προκειμένου να προσδιορίσει τους βασικούς κινδύνους που διαμορφώνουν τις στρατηγικές προτεραιότητες των ηγετών σε επίπεδο C-suite, πλοιοκτητών και διαχειριστών. Τα φετινά αποτελέσματα αναδεικνύουν ένα όλο και πιο ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, με την πολιτική αστάθεια να αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση σε ολόκληρο τον κλάδο για τρίτη συνεχή χρονιά από την έκθεση 2022-2023.
Οι κανονισμοί βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των παραγόντων με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις όσον αφορά την αποανθρακοποίηση, τα καύσιμα και τις εκπομπές. Ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, με τις αποφάσεις του Οκτωβρίου να κρίνονται ως ζωτικής σημασίας.
Η έκθεση υποδεικνύει μια ευρύτερη τάση: κατά τη διάρκεια τεσσάρων ετών δεδομένων, παρατηρείται συνεχής μείωση της εμπιστοσύνης των ηγετών της ναυτιλίας στη διαχείριση των γεωπολιτικών και ρυθμιστικών προκλήσεων. Η ανησυχία αυτή επιτείνεται από την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα και τις υποδομές, με πολλούς ερωτηθέντες να εκφράζουν την επιθυμία για πιο σαφή πλαίσια για την υποστήριξη της αποανθρακοποίησης.
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο έχει επίσης αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και έχει πλέον καθιερωθεί ως κορυφαίος κίνδυνος. Οι ηγέτες της βιομηχανίας αναφέρουν αυξανόμενη ανησυχία για τα τρωτά σημεία που δημιουργούνται από την ψηφιακή ολοκλήρωση και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, ιδίως στο πλαίσιο της νέας γεωπολιτικής πραγματικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Οι υπουργοί Οικονομικών της «Ομάδας των Επτά» (G7) μεγάλων οικονομιών συναντήθηκαν στη 1 Οκτωβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης για να συζητήσουν την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ