
H έκθεση «ICS Maritime Barometer Report 2024-2025», που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το International Chamber of Shipping (ICS), αποκαλύπτει μια σταθερή μείωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών της ναυτιλίας για τη διαχείριση των κινδύνων που ενέχει η αυξανόμενη πολιτική αστάθεια και μια σειρά αλλεπάλληλων απειλών για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Η δημοσίευση της έκθεσης έθεσε το πλαίσιο των συζητήσεων στη Σύνοδο Κορυφής «Shaping the Future of Shipping Summit» στην Αθήνα, που διοργανώθηκε από το ICS, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η τέταρτη έκδοση της έκθεσης βασίζεται σε ολοκληρωμένα δεδομένα, προκειμένου να προσδιορίσει τους βασικούς κινδύνους που διαμορφώνουν τις στρατηγικές προτεραιότητες των ηγετών σε επίπεδο C-suite, πλοιοκτητών και διαχειριστών. Τα φετινά αποτελέσματα αναδεικνύουν ένα όλο και πιο ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, με την πολιτική αστάθεια να αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση σε ολόκληρο τον κλάδο για τρίτη συνεχή χρονιά από την έκθεση 2022-2023.
Οι κανονισμοί βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των παραγόντων με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις όσον αφορά την αποανθρακοποίηση, τα καύσιμα και τις εκπομπές. Ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, με τις αποφάσεις του Οκτωβρίου να κρίνονται ως ζωτικής σημασίας.
Η έκθεση υποδεικνύει μια ευρύτερη τάση: κατά τη διάρκεια τεσσάρων ετών δεδομένων, παρατηρείται συνεχής μείωση της εμπιστοσύνης των ηγετών της ναυτιλίας στη διαχείριση των γεωπολιτικών και ρυθμιστικών προκλήσεων. Η ανησυχία αυτή επιτείνεται από την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα και τις υποδομές, με πολλούς ερωτηθέντες να εκφράζουν την επιθυμία για πιο σαφή πλαίσια για την υποστήριξη της αποανθρακοποίησης.
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο έχει επίσης αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και έχει πλέον καθιερωθεί ως κορυφαίος κίνδυνος. Οι ηγέτες της βιομηχανίας αναφέρουν αυξανόμενη ανησυχία για τα τρωτά σημεία που δημιουργούνται από την ψηφιακή ολοκλήρωση και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, ιδίως στο πλαίσιο της νέας γεωπολιτικής πραγματικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε σήμερα, Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ