
H έκθεση «ICS Maritime Barometer Report 2024-2025», που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το International Chamber of Shipping (ICS), αποκαλύπτει μια σταθερή μείωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών της ναυτιλίας για τη διαχείριση των κινδύνων που ενέχει η αυξανόμενη πολιτική αστάθεια και μια σειρά αλλεπάλληλων απειλών για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Η δημοσίευση της έκθεσης έθεσε το πλαίσιο των συζητήσεων στη Σύνοδο Κορυφής «Shaping the Future of Shipping Summit» στην Αθήνα, που διοργανώθηκε από το ICS, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η τέταρτη έκδοση της έκθεσης βασίζεται σε ολοκληρωμένα δεδομένα, προκειμένου να προσδιορίσει τους βασικούς κινδύνους που διαμορφώνουν τις στρατηγικές προτεραιότητες των ηγετών σε επίπεδο C-suite, πλοιοκτητών και διαχειριστών. Τα φετινά αποτελέσματα αναδεικνύουν ένα όλο και πιο ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, με την πολιτική αστάθεια να αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση σε ολόκληρο τον κλάδο για τρίτη συνεχή χρονιά από την έκθεση 2022-2023.
Οι κανονισμοί βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των παραγόντων με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις όσον αφορά την αποανθρακοποίηση, τα καύσιμα και τις εκπομπές. Ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, με τις αποφάσεις του Οκτωβρίου να κρίνονται ως ζωτικής σημασίας.
Η έκθεση υποδεικνύει μια ευρύτερη τάση: κατά τη διάρκεια τεσσάρων ετών δεδομένων, παρατηρείται συνεχής μείωση της εμπιστοσύνης των ηγετών της ναυτιλίας στη διαχείριση των γεωπολιτικών και ρυθμιστικών προκλήσεων. Η ανησυχία αυτή επιτείνεται από την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα και τις υποδομές, με πολλούς ερωτηθέντες να εκφράζουν την επιθυμία για πιο σαφή πλαίσια για την υποστήριξη της αποανθρακοποίησης.
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο έχει επίσης αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και έχει πλέον καθιερωθεί ως κορυφαίος κίνδυνος. Οι ηγέτες της βιομηχανίας αναφέρουν αυξανόμενη ανησυχία για τα τρωτά σημεία που δημιουργούνται από την ψηφιακή ολοκλήρωση και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, ιδίως στο πλαίσιο της νέας γεωπολιτικής πραγματικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ