
H έκθεση «ICS Maritime Barometer Report 2024-2025», που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το International Chamber of Shipping (ICS), αποκαλύπτει μια σταθερή μείωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών της ναυτιλίας για τη διαχείριση των κινδύνων που ενέχει η αυξανόμενη πολιτική αστάθεια και μια σειρά αλλεπάλληλων απειλών για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Η δημοσίευση της έκθεσης έθεσε το πλαίσιο των συζητήσεων στη Σύνοδο Κορυφής «Shaping the Future of Shipping Summit» στην Αθήνα, που διοργανώθηκε από το ICS, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Η τέταρτη έκδοση της έκθεσης βασίζεται σε ολοκληρωμένα δεδομένα, προκειμένου να προσδιορίσει τους βασικούς κινδύνους που διαμορφώνουν τις στρατηγικές προτεραιότητες των ηγετών σε επίπεδο C-suite, πλοιοκτητών και διαχειριστών. Τα φετινά αποτελέσματα αναδεικνύουν ένα όλο και πιο ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, με την πολιτική αστάθεια να αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση σε ολόκληρο τον κλάδο για τρίτη συνεχή χρονιά από την έκθεση 2022-2023.
Οι κανονισμοί βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των παραγόντων με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις όσον αφορά την αποανθρακοποίηση, τα καύσιμα και τις εκπομπές. Ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, με τις αποφάσεις του Οκτωβρίου να κρίνονται ως ζωτικής σημασίας.
Η έκθεση υποδεικνύει μια ευρύτερη τάση: κατά τη διάρκεια τεσσάρων ετών δεδομένων, παρατηρείται συνεχής μείωση της εμπιστοσύνης των ηγετών της ναυτιλίας στη διαχείριση των γεωπολιτικών και ρυθμιστικών προκλήσεων. Η ανησυχία αυτή επιτείνεται από την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα και τις υποδομές, με πολλούς ερωτηθέντες να εκφράζουν την επιθυμία για πιο σαφή πλαίσια για την υποστήριξη της αποανθρακοποίησης.
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο έχει επίσης αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και έχει πλέον καθιερωθεί ως κορυφαίος κίνδυνος. Οι ηγέτες της βιομηχανίας αναφέρουν αυξανόμενη ανησυχία για τα τρωτά σημεία που δημιουργούνται από την ψηφιακή ολοκλήρωση και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, ιδίως στο πλαίσιο της νέας γεωπολιτικής πραγματικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ