
Η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα σημειώσει ελαφρά κάμψη το 2030, σε μία πρώτη ένδειξη μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας προερχόμενης από ορυκτά καύσιμα που είναι υπεύθυνη για την κλιματική αλλαγή από το 2020, αναφέρει σε έκθεσή του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ).
Συγκεκριμένα, ο IEA εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, σύμφωνα με τις νεότερες προβλέψεις που επιβεβαιώνουν τις προηγούμενες που δημοσιεύθηκαν το 2023. Η κατανάλωση πετρελαίου θα υποχωρήσει ελαφρώς το 2030, αφού θα έχει φθάσει στο υψηλότερο επίπεδό της την προηγούμενη χρονιά, στα περίπου 105,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, κορυφαίο καταναλωτή πετρελαίου παγκοσμίως, η μείωση αυτή θα έρθει το 2026, ενώ στην Κίνα, δεύτερο καταναλωτή παγκοσμίως, αναμένεται το 2028.
Σύμφωνα με τις νέες μεσοπρόθεσμες προβλέψεις του IEA, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα αυξηθεί πολύ πιο γρήγορα από την ζήτηση τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 2,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως ανάμεσα στο 2024 και το 203ο. Η ετήσια αύξηση θα επιβραδύνεται από τα 700.000 βαρέλια ημερησίως το 2025 και το 2026 σε μία οριακή αύξηση κατά τα επόμενα χρόνια και μία ελαφρά πτώση το 2030, υπογραμμίζει ο IEA.
Το τέλος της εποχής του πετρελαίου αρχίζει να προδιαγράφεται, σύμφωνα με τον Οργανισμό, λόγω «μίας οικονομικής ανάπτυξης μικρότερης της τάσης, που επιβραδύνεται από τις παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις και τις δημοσιονομικές ανισορροπίες», αλλά και λόγω «της επιτάχυνσης της υποκατάστασης του πετρελαίου στους τομείς των μεταφορών (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και της παραγωγής ενέργειας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ