
Η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα σημειώσει ελαφρά κάμψη το 2030, σε μία πρώτη ένδειξη μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας προερχόμενης από ορυκτά καύσιμα που είναι υπεύθυνη για την κλιματική αλλαγή από το 2020, αναφέρει σε έκθεσή του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ).
Συγκεκριμένα, ο IEA εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, σύμφωνα με τις νεότερες προβλέψεις που επιβεβαιώνουν τις προηγούμενες που δημοσιεύθηκαν το 2023. Η κατανάλωση πετρελαίου θα υποχωρήσει ελαφρώς το 2030, αφού θα έχει φθάσει στο υψηλότερο επίπεδό της την προηγούμενη χρονιά, στα περίπου 105,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, κορυφαίο καταναλωτή πετρελαίου παγκοσμίως, η μείωση αυτή θα έρθει το 2026, ενώ στην Κίνα, δεύτερο καταναλωτή παγκοσμίως, αναμένεται το 2028.
Σύμφωνα με τις νέες μεσοπρόθεσμες προβλέψεις του IEA, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα αυξηθεί πολύ πιο γρήγορα από την ζήτηση τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 2,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως ανάμεσα στο 2024 και το 203ο. Η ετήσια αύξηση θα επιβραδύνεται από τα 700.000 βαρέλια ημερησίως το 2025 και το 2026 σε μία οριακή αύξηση κατά τα επόμενα χρόνια και μία ελαφρά πτώση το 2030, υπογραμμίζει ο IEA.
Το τέλος της εποχής του πετρελαίου αρχίζει να προδιαγράφεται, σύμφωνα με τον Οργανισμό, λόγω «μίας οικονομικής ανάπτυξης μικρότερης της τάσης, που επιβραδύνεται από τις παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις και τις δημοσιονομικές ανισορροπίες», αλλά και λόγω «της επιτάχυνσης της υποκατάστασης του πετρελαίου στους τομείς των μεταφορών (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και της παραγωγής ενέργειας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού της Κεντρικής Διοίκησης το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 έναντι στόχου για έλλειμμα 1.961 δισ. ευρώ,…
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Δευτέρας, από τη θαλάσσια περιοχή της Πύλης Ε8 εντός του λιμένα Πειραιά, γυναίκα ηλικίας περίπου 50…
Στο πλαίσιο εξέλιξης της αυτόνομης τεχνολογίας σκαφών, ο ABS και η Saronic Technologies υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη τεχνικών απαιτήσεων και υπηρεσιών…
Καθώς η πυρηνική ενέργεια κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση, οι συνέργειες μεταξύ εταιρειών-κολοσσών για την προώθησή της επιταχύνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα συνιστά…
Στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται για μία ακόμα φορά η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία «ποντάρει»…
Σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου του προχωρά ο μεταλλευτικός κολοσσός BHP, καθώς πρόσφατα προέβη σε νέα στρατηγική κίνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται…
Η Turkish Airlines προχωρά στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου της Air Europa, σε μια νέα στρατηγική κίνηση που ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη και…
Επιτακτική καθίσταται πλέον η ανάγκη ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, ο οποίος καταγράφει τον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας στα χρονικά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ