
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ.
Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για την παγκόσμια οικονομία, η Gibsοn με ανάλυσή της επιχειρεί να χαρτογραφήσει το τι μέλλει γενέσθαι στα δεξαμενόπλοια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ενδεχόμενο παρατεταμένο κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, αν και σχετικά απίθανο, θα είχε καταστροφικές συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου. Περίπου 20 εκατ. βαρέλια αργού και προϊόντων αυτού διέρχονται καθημερινά από τα Στενά του Ορμούζ, ποσότητα που δεν μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως από άλλες πηγές ή να ανακατευθυνθεί μέσω αγωγών. Ενώ οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν να καταγράψουν σημαντική άνοδο μετά από ένα κλείσιμο, μακροπρόθεσμα τα συγκεκριμένα πλοία θα «υποφέρουν» από την έλλειψη φορτίων, ενώ η παγκόσμια οικονομία θα βιώσει ένα ακόμα κύμα ανατιμήσεων για την ενέργεια. Δεδομένου του πόσο κρίσιμη είναι η πλωτή οδός για την περιφερειακή και την παγκόσμια οικονομία, οποιοδήποτε κλείσιμο είναι πιθανό να είναι βραχύβιο.
Ένα πιο πιθανό σενάριο είναι το Ιράν να επιδιώξει να διαταράξει τη ναυτιλιακή δραστηριότητα στην περιοχή μέσω περιορισμένων επιθέσεων σε διερχόμενα πλοία. Στο πλαίσιο ενός τέτοιου σεναρίου, ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που θα διέρχονται από την περιοχή θα συρρικνωθεί, οδηγώντας σε αύξηση των ναύλων για τις μεταφορές μέσω του Ορμούζ. Η ζήτηση για φόρτωση αργού από ασφαλέστερες περιοχές στον Ατλαντικό θα μπορούσε επίσης να ωφεληθεί, ενώ οι υψηλότερες τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αντιστροφή της μείωσης της αμερικανικής παραγωγής. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, οι εξαγωγές της Μέσης Ανατολής θα διατηρηθούν σε μεγάλο βαθμό, με κάποια ανοδική τάση για τους παραγωγούς σε άλλες περιοχές του κόσμου, γεγονός που πιθανόν να ωφελήσει τους ναύλους.
Κατά την Gibson, το Ιράν θα μπορούσε επίσης να επιδιώξει να χρησιμοποιήσει τους Χούθι για να αυξήσει τις επιθέσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και να στοχεύσει το Ισραήλ. Κομβικό ρόλο εδώ παίζει η επιχειρησιακή δράση των ΗΠΑ που στοχεύει να υποβαθμίσει σημαντικά τις ικανότητες των Χούθι φέτος. Σε κάθε περίπτωση, οι ναυτικές δυνάμεις στην Ερυθρά Θάλασσα θα είναι σε επιφυλακή, με τα πλοία με βρετανική σημαία να προειδοποιούνται πρόσφατα να μην πλέουν μέσω των συγκεκριμένων οδών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ