
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα εποχή της αποανθρακοποίησης. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται η Γαλλία, η οποία στηρίζεται στην πυρηνική ενέργεια ως κύρια πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, και η Γερμανία, η οποία μέχρι πρότινος ήταν αντίθετη.
Ως αποτέλεσμα, οι ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ συνήθως δεν έχουν προς το παρόν μια σαφή κατεύθυνση και ο προϋπολογισμός της δεν προβλέπει την κατασκευή νέων πυρηνικών σταθμών. Για τον λόγο αυτό, η εύρεση ιδιωτικών κεφαλαίων είναι απαραίτητη.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Bloomberg, τα κράτη-μέλη της ΕΕ σχεδιάζουν να επεκτείνουν τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας. Βέβαια, για να καταστεί αυτό εφικτό σε ικανοποιητικό βαθμό, θα χρειαστούν επενδύσεις, ύψους €241 δισ., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι χώρες της ΕΕ έχουν καταρτίσει σχέδια για την ενίσχυση των αποθεμάτων πυρηνικής ενέργειας σε 109 GW έως το 2050, από 98 GW σήμερα, ανέφερε η Επιτροπή στο draft ανάλυσης των επενδυτικών αναγκών για τον αντίστοιχο τομέα.
Ειδικότερα, το εν λόγω σχέδιο, όπως αναφέρει το Reuters, προβλέπει επενδύσεις ύψους €205 δισ. για τη δημιουργία νέων πυρηνικών σταθμών. Τα υπόλοιπα, €36 δισ. θα συνδράμουν στην παράταση της διάρκειας ζωής των υφιστάμενων αντιδραστήρων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η πυρηνική ενέργεια παρήγαγε πέρυσι περίπου το 24% της ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ. Δώδεκα χώρες της ΕΕ διαθέτουν σήμερα πυρηνικούς αντιδραστήρες, με τη Γαλλία να διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό. Η Σλοβακία και η Ουγγαρία έχουν υπό κατασκευή νέους αντιδραστήρες, ενώ χώρες όπως η Πολωνία ελπίζουν να κατασκευάσουν τους πρώτους τους σταθμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ