
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα εποχή της αποανθρακοποίησης. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται η Γαλλία, η οποία στηρίζεται στην πυρηνική ενέργεια ως κύρια πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, και η Γερμανία, η οποία μέχρι πρότινος ήταν αντίθετη.
Ως αποτέλεσμα, οι ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ συνήθως δεν έχουν προς το παρόν μια σαφή κατεύθυνση και ο προϋπολογισμός της δεν προβλέπει την κατασκευή νέων πυρηνικών σταθμών. Για τον λόγο αυτό, η εύρεση ιδιωτικών κεφαλαίων είναι απαραίτητη.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Bloomberg, τα κράτη-μέλη της ΕΕ σχεδιάζουν να επεκτείνουν τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας. Βέβαια, για να καταστεί αυτό εφικτό σε ικανοποιητικό βαθμό, θα χρειαστούν επενδύσεις, ύψους €241 δισ., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι χώρες της ΕΕ έχουν καταρτίσει σχέδια για την ενίσχυση των αποθεμάτων πυρηνικής ενέργειας σε 109 GW έως το 2050, από 98 GW σήμερα, ανέφερε η Επιτροπή στο draft ανάλυσης των επενδυτικών αναγκών για τον αντίστοιχο τομέα.
Ειδικότερα, το εν λόγω σχέδιο, όπως αναφέρει το Reuters, προβλέπει επενδύσεις ύψους €205 δισ. για τη δημιουργία νέων πυρηνικών σταθμών. Τα υπόλοιπα, €36 δισ. θα συνδράμουν στην παράταση της διάρκειας ζωής των υφιστάμενων αντιδραστήρων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η πυρηνική ενέργεια παρήγαγε πέρυσι περίπου το 24% της ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ. Δώδεκα χώρες της ΕΕ διαθέτουν σήμερα πυρηνικούς αντιδραστήρες, με τη Γαλλία να διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό. Η Σλοβακία και η Ουγγαρία έχουν υπό κατασκευή νέους αντιδραστήρες, ενώ χώρες όπως η Πολωνία ελπίζουν να κατασκευάσουν τους πρώτους τους σταθμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα. Όπως αναφέρουν μέσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ