
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα.
Όπως αναφέρουν μέσα ενημέρωσης στη βαλκανική χώρα, ο όμιλος συμφερόντων του Gianluigi Aponte έχει επικοινωνήσει με τη ρουμανική κυβέρνηση, εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για την εξαγορά του ναυπηγείου Mangalia. Η MSC επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις για την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, ρυμουλκών καθώς και Ro-Ro.
Στις 20 Απριλίου 2025, ο Prabhat Jha, Διευθύνων Σύμβουλος της MSC Shipmanagement Limited με έδρα τη Λεμεσό, σε επιστολή του προς ανώτατα στελέχη της ρουμανικής κυβέρνησης, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η ανάπτυξη του στόλου της MSC απαιτεί ένα μεγάλο ναυπηγείο για νέα προγράμματα κατασκευής, τα οποία επί του παρόντος συγκεντρώνονται στην Ασία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στην Ευρώπη για κρουαζιερόπλοια. Εξετάζουμε την αγορά του ναυπηγείου Mangalia για τη μελλοντική κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και ρυμουλκών και Ro-Ro».
Η MSC ανταγωνίζεται, με αυτόν τον τρόπο, την τουρκική εταιρεία Desan, η οποία έχει επίσης ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τις ρουμανικές αρχές για την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων και του εργατικού δυναμικού του εν λόγω ναυπηγείου. Από τον Μάιο, οι εργασίες επισκευής έχουν επανεκκινήσει, μετά από πολύμηνη αδράνεια. Ως απότοκο, περίπου 800 άτομα εργάζονται εκ νέου εκεί. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δύο πλοία στις αποβάθρες και ένα ακόμα αναμένεται να φτάσει για εργασίες επισκευών. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα από τη Ρουμανία, τα χρέη του ναυπηγείου υπερβαίνουν την αξία των περιουσιακών του στοιχείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ