
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα.
Όπως αναφέρουν μέσα ενημέρωσης στη βαλκανική χώρα, ο όμιλος συμφερόντων του Gianluigi Aponte έχει επικοινωνήσει με τη ρουμανική κυβέρνηση, εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για την εξαγορά του ναυπηγείου Mangalia. Η MSC επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις για την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, ρυμουλκών καθώς και Ro-Ro.
Στις 20 Απριλίου 2025, ο Prabhat Jha, Διευθύνων Σύμβουλος της MSC Shipmanagement Limited με έδρα τη Λεμεσό, σε επιστολή του προς ανώτατα στελέχη της ρουμανικής κυβέρνησης, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η ανάπτυξη του στόλου της MSC απαιτεί ένα μεγάλο ναυπηγείο για νέα προγράμματα κατασκευής, τα οποία επί του παρόντος συγκεντρώνονται στην Ασία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στην Ευρώπη για κρουαζιερόπλοια. Εξετάζουμε την αγορά του ναυπηγείου Mangalia για τη μελλοντική κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και ρυμουλκών και Ro-Ro».
Η MSC ανταγωνίζεται, με αυτόν τον τρόπο, την τουρκική εταιρεία Desan, η οποία έχει επίσης ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τις ρουμανικές αρχές για την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων και του εργατικού δυναμικού του εν λόγω ναυπηγείου. Από τον Μάιο, οι εργασίες επισκευής έχουν επανεκκινήσει, μετά από πολύμηνη αδράνεια. Ως απότοκο, περίπου 800 άτομα εργάζονται εκ νέου εκεί. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δύο πλοία στις αποβάθρες και ένα ακόμα αναμένεται να φτάσει για εργασίες επισκευών. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα από τη Ρουμανία, τα χρέη του ναυπηγείου υπερβαίνουν την αξία των περιουσιακών του στοιχείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ