
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση για πλοία που επιδιώκουν σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα. Σε πρόσφατες επιτυχημένες δοκιμές, ο κινητήρας πέτυχε λειτουργία στη μέγιστη ισχύ με μόλις 5% κατανάλωση καυσίμου-οδηγού (pilot fuel).
Η θερμική απόδοση του X-DF-A βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με εκείνη των συμβατικών πετρελαιοκίνητων κινητήρων. Παράλληλα, οι εκπομπές NOx είναι σημαντικά μειωμένες, ενώ η άκαυστη αμμωνία μετά την καύση παραμένει κάτω από τα 10 ppm και οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου (N₂O) περιορίζονται σε λιγότερο από 3 ppm. Αυτές οι επιδόσεις είναι κρίσιμες για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας, καθώς μειώνουν δραστικά αέρια όπως το N₂O, που έχουν υψηλό δυναμικό υπερθέρμανσης (GWP).
Στη βάση αυτής της τεχνολογικής προόδου, η WinGD ανακοίνωσε τη συμφωνία παροχής σχεδίων κινητήρων X-DF-A για τέσσερα νέα μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίων (MGC), τα οποία θα ναυπηγηθούν από την HD Hyundai Mipo για λογαριασμό της Trafigura. Τα πλοία, χωρητικότητας 45.000 κ.μ., θα είναι εξοπλισμένα με εξακύλινδρους κινητήρες τύπου 6X52DF-A, με διάμετρο κυλίνδρων 52 εκ., ειδικά σχεδιασμένους για λειτουργία με αμμωνία.
Οι κινητήρες θα ενσωματώνουν ακόμα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), το οποίο συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών NOx. Οι παραδόσεις των κινητήρων αναμένονται από τις αρχές του 2027 έως τις αρχές του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ