
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση για πλοία που επιδιώκουν σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα. Σε πρόσφατες επιτυχημένες δοκιμές, ο κινητήρας πέτυχε λειτουργία στη μέγιστη ισχύ με μόλις 5% κατανάλωση καυσίμου-οδηγού (pilot fuel).
Η θερμική απόδοση του X-DF-A βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με εκείνη των συμβατικών πετρελαιοκίνητων κινητήρων. Παράλληλα, οι εκπομπές NOx είναι σημαντικά μειωμένες, ενώ η άκαυστη αμμωνία μετά την καύση παραμένει κάτω από τα 10 ppm και οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου (N₂O) περιορίζονται σε λιγότερο από 3 ppm. Αυτές οι επιδόσεις είναι κρίσιμες για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας, καθώς μειώνουν δραστικά αέρια όπως το N₂O, που έχουν υψηλό δυναμικό υπερθέρμανσης (GWP).
Στη βάση αυτής της τεχνολογικής προόδου, η WinGD ανακοίνωσε τη συμφωνία παροχής σχεδίων κινητήρων X-DF-A για τέσσερα νέα μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίων (MGC), τα οποία θα ναυπηγηθούν από την HD Hyundai Mipo για λογαριασμό της Trafigura. Τα πλοία, χωρητικότητας 45.000 κ.μ., θα είναι εξοπλισμένα με εξακύλινδρους κινητήρες τύπου 6X52DF-A, με διάμετρο κυλίνδρων 52 εκ., ειδικά σχεδιασμένους για λειτουργία με αμμωνία.
Οι κινητήρες θα ενσωματώνουν ακόμα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), το οποίο συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών NOx. Οι παραδόσεις των κινητήρων αναμένονται από τις αρχές του 2027 έως τις αρχές του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα. Όπως αναφέρουν μέσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ