
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση για πλοία που επιδιώκουν σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα. Σε πρόσφατες επιτυχημένες δοκιμές, ο κινητήρας πέτυχε λειτουργία στη μέγιστη ισχύ με μόλις 5% κατανάλωση καυσίμου-οδηγού (pilot fuel).
Η θερμική απόδοση του X-DF-A βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με εκείνη των συμβατικών πετρελαιοκίνητων κινητήρων. Παράλληλα, οι εκπομπές NOx είναι σημαντικά μειωμένες, ενώ η άκαυστη αμμωνία μετά την καύση παραμένει κάτω από τα 10 ppm και οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου (N₂O) περιορίζονται σε λιγότερο από 3 ppm. Αυτές οι επιδόσεις είναι κρίσιμες για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας, καθώς μειώνουν δραστικά αέρια όπως το N₂O, που έχουν υψηλό δυναμικό υπερθέρμανσης (GWP).
Στη βάση αυτής της τεχνολογικής προόδου, η WinGD ανακοίνωσε τη συμφωνία παροχής σχεδίων κινητήρων X-DF-A για τέσσερα νέα μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίων (MGC), τα οποία θα ναυπηγηθούν από την HD Hyundai Mipo για λογαριασμό της Trafigura. Τα πλοία, χωρητικότητας 45.000 κ.μ., θα είναι εξοπλισμένα με εξακύλινδρους κινητήρες τύπου 6X52DF-A, με διάμετρο κυλίνδρων 52 εκ., ειδικά σχεδιασμένους για λειτουργία με αμμωνία.
Οι κινητήρες θα ενσωματώνουν ακόμα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), το οποίο συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών NOx. Οι παραδόσεις των κινητήρων αναμένονται από τις αρχές του 2027 έως τις αρχές του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ