
Η ναυτιλία, ιστορικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διαχείριση της αλλαγής και στο πλαίσιο αυτό θα καταφέρει να ανταποκριθεί επαρκώς και στις σύγχρονες προκλήσεις, ήταν το κεντρικό μήνυμα του Δρος Δημήτρη Φαφαλιού, μιλώντας στη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής που συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) την Τετάρτη 11 Ιουνίου.
«Αυτό που επιχειρούμε να κάνουμε είναι να αναπτύξουμε ένα πλαίσιο που θα εστιάζει κυρίως στην ασφάλεια και στη συνεργασία, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις. […] Η ναυτιλία είναι εξαιρετικά ανθεκτική λόγω των ανθρώπων της σε στεριά και θάλασσα», ανέφερε ο κ. Φαφαλιός.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ταχέως εξελισσόμενων συνθηκών που αντιμετωπίζει ο κλάδος αλλά και της προσαρμογής του στη νέα γεωπολιτική πραγματικότητα αποτελεί η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Όπως τόνισε, η συνεργασία όλων των stakeholders της ναυτιλίας είχε ως αποτέλεσμα οι επιδράσεις να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες, αν και οι εμπορευματικές ροές άλλαξαν άρδην εντός λίγων ωρών. «Είμαστε πολύ κοντά. Αυτό είναι που κάνει τη ναυτιλία τόσο αποδοτική, ιδίως την ποντοπόρο ναυτιλία. […] Είμαι αισιόδοξος ότι η ναυτιλία θα ξεπεράσει τα γεωπολιτικά, τεχνικά ζητήματα».
Ο κ. Φαφαλιός, με μακρά εμπειρία στα τεχνικά θέματα της ναυτιλίας, αναφέρθηκε και στο υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο της παροχής ενέργειας στα πλοία από την ξηρά, που κατά κύριο λόγο εστιάζει στα πλοία τακτικών γραμμών. «Καθώς είμαστε μια παγκόσμια βιομηχανία και τα πλοία της ποντοπόρου επιχειρούν παντού στον κόσμο, ζητάμε παγκόσμια πρότυπα για το shore power».
Tέλος, ο ίδιος αναφέρθηκε και στην τεχνολογία και στη σύνδεσή της με τον ανθρώπινο παράγοντα. Ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι η τεχνολογία συμβάλλει στη διευκόλυνση ορισμένων διαδικασιών στα πλοία, ωστόσο δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τον άνθρωπο, ο οποίος θα καλείται να λάβει την τελική απόφαση σε δύσκολες συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσκεψη στον Λιμένα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε., κύριος Ιβάν Σαββίδης, όπου συναντήθηκε με στελέχη της εταιρείας και ενημερώθηκε για τα επόμενα…
Η κορυφαία διοργάνωση γκολφ για τη ναυτιλία επιστρέφει ξανά, προσφέροντας έναν συνδυασμό αθλητισμού και επιχειρηματικότητας σε ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών. Το Glyfada Greek Maritime…
Επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΟΗΕ για την επιτήρηση των πυρηνικών (IAEA, Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας – ΔΟΑΕ) εισήλθαν στο Ιράν με τη συγκατάθεση του…
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq, Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα…
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της…
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ