
Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, παρουσίασε την Τρίτη 10 Ιουνίου την πρόταση της Επιτροπής για το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, το οποίο στοχεύει στον ενεργειακό και χρηματοπιστωτικό της τομέα.
H Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν επανέλαβε την έκκληση της ΕΕ προς τη Μόσχα για μια «πλήρη και άνευ όρων κατάπαυση του πυρός, τουλάχιστον 30 ημερών» στην Ουκρανία. «Το μήνυμά μας είναι πολύ σαφές: αυτός ο πόλεμος πρέπει να τελειώσει. Χρειαζόμαστε μια πραγματική κατάπαυση του πυρός και η Ρωσία πρέπει να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μια σοβαρή πρόταση», ανέφερε.
«Η Ρωσία δεν θέλει την ειρήνη» αλλά «να επιβάλει τον νόμο της ισχύος». Συνεπώς, η ΕΕ θα εντείνει την πίεση διότι «η ισχύς είναι η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνει η Ρωσία», πρόσθεσε η πρόεδρος της Επιτροπής.
Ειδικότερα, στον ενεργειακό τομέα, η Επιτροπή για πρώτη φορά προτείνει να ξεκινήσει απαγόρευση συναλλαγών για τους αγωγούς NorthStream I και II. Επιπλέον, προτείνεται να μειωθεί το ανώτατο όριο τιμής ρωσικού πετρελαίου από 60 δολάρια, σε 45 δολάρια ανά βαρέλι. Εκτός των ανωτέρω, προτάθηκε να προστεθούν στη λίστα με τα ήδη 342 δεξαμενόπλοια, επιπλέον 77 που ανήκουν στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και τα οποία τη βοηθούν να παρακάμπτει τις δυτικές κυρώσεις.
Καταλήγοντας, η Φον ντερ Λάιεν είπε ότι «θέλουμε οι κυρώσεις να εφαρμόζονται και να γίνονται σεβαστές καλύτερα», γι’ αυτό η Επιτροπή προτείνει να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής της απαγόρευσης συναλλαγών που ήδη υπάρχει σε 22 ρωσικές και ξένες εταιρείες που παρέχουν άμεση ή έμμεση υποστήριξη στο στρατιωτικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα της Ρωσίας. «Η ικανότητα του Πούτιν να συνεχίσει τον πόλεμο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την υποστήριξη που λαμβάνει από τρίτες χώρες. Όσοι υποστηρίζουν τον πόλεμο της Ρωσίας και την προσπάθεια κατάκτησης της Ουκρανίας φέρουν μεγάλη ευθύνη», ανέφερε η Φον ντερ Λάιεν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή των Ναυτικών Χρονικών στο Λονδίνο Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Iουνίου η ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Greek Shipping Co-operation Committee (γνωστού ως…
Περισσότεροι από 290 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά την συντριβή αεροσκάφους της Air India, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία της τελευταίας…
Την ανάπτυξη της στην Ευρώπη, συνεχίζει η American Airlines προσθέτοντας ένα ακόμη δρομολόγιο στο ελληνικό δίκτυό της με την εισαγωγή της εποχικής σύνδεσης μεταξύ…
Άνοδο καταγράφει η ναυλαγορά των Capesizes τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τη «ραθυμία» του Απριλίου και του Μαΐου. Η συγκεκριμένη άνοδος οδηγείται κυρίως από την…
To μεταφορικής ικανότητας 16.592 TEUs «Axel Maersk» παρέλαβε πρόσφατα η Maersk, επισφραγίζοντας την «πίστη» της στις δυνατότητες της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου. Αξίζει να…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ευκαιρίες απασχόλησης, καθώς τα περιοριστικά μέτρα Τραμπ πλήττουν το διά θαλάσσης εμπόριο και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιφερειακή…
Επένδυση ύψους $19,25 δισ. για την ανάπτυξη ενός νέου πυρηνικού εργοστασίου στη νοτιοανατολική Αγγλία δρομολογεί το Λονδίνο, όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο…
Η CLPe Holdings, θυγατρική της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας CLP με έδρα το Χονγκ Κονγκ, και η κρατική πετρελαϊκή China National Offshore Oil Corporation (CNOOC)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ