
Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, παρουσίασε την Τρίτη 10 Ιουνίου την πρόταση της Επιτροπής για το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, το οποίο στοχεύει στον ενεργειακό και χρηματοπιστωτικό της τομέα.
H Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν επανέλαβε την έκκληση της ΕΕ προς τη Μόσχα για μια «πλήρη και άνευ όρων κατάπαυση του πυρός, τουλάχιστον 30 ημερών» στην Ουκρανία. «Το μήνυμά μας είναι πολύ σαφές: αυτός ο πόλεμος πρέπει να τελειώσει. Χρειαζόμαστε μια πραγματική κατάπαυση του πυρός και η Ρωσία πρέπει να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μια σοβαρή πρόταση», ανέφερε.
«Η Ρωσία δεν θέλει την ειρήνη» αλλά «να επιβάλει τον νόμο της ισχύος». Συνεπώς, η ΕΕ θα εντείνει την πίεση διότι «η ισχύς είναι η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνει η Ρωσία», πρόσθεσε η πρόεδρος της Επιτροπής.
Ειδικότερα, στον ενεργειακό τομέα, η Επιτροπή για πρώτη φορά προτείνει να ξεκινήσει απαγόρευση συναλλαγών για τους αγωγούς NorthStream I και II. Επιπλέον, προτείνεται να μειωθεί το ανώτατο όριο τιμής ρωσικού πετρελαίου από 60 δολάρια, σε 45 δολάρια ανά βαρέλι. Εκτός των ανωτέρω, προτάθηκε να προστεθούν στη λίστα με τα ήδη 342 δεξαμενόπλοια, επιπλέον 77 που ανήκουν στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και τα οποία τη βοηθούν να παρακάμπτει τις δυτικές κυρώσεις.
Καταλήγοντας, η Φον ντερ Λάιεν είπε ότι «θέλουμε οι κυρώσεις να εφαρμόζονται και να γίνονται σεβαστές καλύτερα», γι’ αυτό η Επιτροπή προτείνει να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής της απαγόρευσης συναλλαγών που ήδη υπάρχει σε 22 ρωσικές και ξένες εταιρείες που παρέχουν άμεση ή έμμεση υποστήριξη στο στρατιωτικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα της Ρωσίας. «Η ικανότητα του Πούτιν να συνεχίσει τον πόλεμο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την υποστήριξη που λαμβάνει από τρίτες χώρες. Όσοι υποστηρίζουν τον πόλεμο της Ρωσίας και την προσπάθεια κατάκτησης της Ουκρανίας φέρουν μεγάλη ευθύνη», ανέφερε η Φον ντερ Λάιεν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, ότι πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής ελάσματος ενός πλοίου μεταφοράς πετροχημικών,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ