
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων διέρχεται επί του παρόντος από μια περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, που διαμορφώνεται κυρίως από τις κυρώσεις της Δύσης σε βάρος των εξαγωγών πετρελαίου της Βενεζουέλας, του Ιράν και της Ρωσίας. Πρόσφατα, ωστόσο, υπήρξαν ενδείξεις αποκλιμάκωσης της κατάστασης. Όπως υπογραμμίζει η ναυλομεσιτική Xclusiv, το γεγονός αυτό εγείρει σημαντικά ερωτήματα για το μέλλον της προσφοράς δεξαμενόπλοιων.
Αυτή τη στιγμή, περίπου 470 δεξαμενόπλοια (10% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας) παραγκωνίζονται ελέω των κυρώσεων. Αρκετά από αυτά τα πλοία είναι μεγάλης ηλικίας και πολλά ξεπερνούν τα 19 έτη. Τι μέλλει γενέσθαι, λοιπόν, εάν αρθούν οι κυρώσεις;
Φυσιολογικά θα περίμενε κάποιος μια «πλημμύρα» χωρητικότητας να «χτυπήσει» την αγορά, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στους ναύλους. Παρ’ όλα αυτά η πραγματικότητα μοιάζει να διαφοροποιείται. Ενώ τα πλοία μικρής ηλικίας θα εισέλθουν ταχύτατα στην αγορά, τα πλοία μεγάλης ηλικίας πιθανότατα θα δυσκολευτούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ναυλωτών. Συνεπώς, το πιο πιθανό σενάριο είναι να οδηγηθούν στα διαλυτήρια.
Μια τέτοια εξέλιξη ενδέχεται να συρρικνώσει σημαντικά την προσφορά δεξαμενόπλοιων. Το γεγονός αυτό θα κατευνάσει τις ανησυχίες για υπερπροσφορά χωρητικότητας, που πηγάζουν από το ιδιαίτερα αυξημένο orderbook, το οποίο αριθμεί 1.189 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 102 εκατ. dwt.
Βέβαια, η άρση των κυρώσεων θα επηρέαζε και το μέτωπο της ζήτησης, επισημαίνει η Xclusiv. Το αργό του Ιράν και της Βενεζουέλας θα εισέλθουν δυναμικά στην αγορά, αναδιαμορφώνοντας τις εμπορικές ροές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τον ενεργειακό τομέα έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ για τέταρτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια…
Οι κινητήρες X‑DF‑M της ελβετικής WinGD αποτελούν τεχνολογία διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Παράλληλα, οι methanol-ready εκδόσεις των κινητήρων X-Engine επιτρέπουν τη χρήση…
Σε ισχύ παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές…
Την παράδοση ενός ακόμα υπερσύγχρονου κρουαζιερόπλοιου στη Viking Cruises γνωστοποίησε πρόσφατα ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός Fincantieri. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης, την Πέμπτη 26 Ιουνίου, έλαβε…
Ανάμεικτα παρέμειναν τα συναισθήματα για τη ναυλαγορά των LPG carriers την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 25 Ιουνίου, καθώς οι ναύλοι σημείωσαν αντίρροπες μεταβολές,…
H Daehan Shipbuilding αναμένεται, εντός Ιουλίου, να κάνει άνοιγμα στις δημόσιες αγορές και συγκεκριμένα μέσω της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO) στο Korea Composite Stock…
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ