
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης στο παγκόσμιο εμπόριο και στις θαλάσσιες μεταφορές. Η κίνηση αυτή, με στόχο την αναζωογόνηση της αμερικανικής βιομηχανίας χάλυβα, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους διεθνείς εμπορικούς εταίρους και είναι πιθανό να προκαλέσει τόσο άμεσες όσο και έμμεσες επιπτώσεις σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Όπως σημειώνει η ναυλομεσιτική Thurlestone Shipping σε ανάλυσή της, τις μεγαλύτερες επιδράσεις θα βιώσουν τα Supramaxes και τα Handysizes, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των αμερικανικών εισαγωγών χάλυβα προέρχονται από short haul trades, κυρίως από Μεξικό, Βραζιλία και Καναδά.
Στις άμεσες επιπτώσεις, οι υψηλότεροι δασμοί θα μπορούσαν να πλήξουν την ανάπτυξη του ΑΕΠ στις βασικές εξαγωγικές χώρες χάλυβα, γεγονός που θα είχε αντίκτυπο στη ζήτηση βασικών εμπορευμάτων. Η ζήτηση πετρελαίου, για παράδειγμα, θα μπορούσε να μειωθεί λόγω της βραδύτερης ανάπτυξης, προσθέτοντας καθοδική πίεση στις τιμές των καυσίμων, οι οποίες ήδη επηρεάζονται από τις αυξήσεις της παραγωγής του OPEC. Ακόμη, αυξάνονται οι περιορισμοί και οι έρευνες αντιντάμπινγκ για τα κινεζικά προϊόντα χάλυβα ‒ όχι μόνο από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και τον Καναδά, αλλά και από το Βιετνάμ, την Τουρκία, τη Βραζιλία, το Μεξικό, την Ταϊλάνδη, τη Νότια Αφρική και τη Σαουδική Αραβία. Η εξέλιξη αυτή πιθανότατα θα καταστείλει τις κινεζικές εξαγωγές χάλυβα με την πάροδο του χρόνου, επηρεάζοντας την εγχώρια παραγωγή της Κίνας και μειώνοντας τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος. Υπάρχουν επίσης αναφορές ότι η Κίνα σχεδιάζει μειώσεις της παραγωγής χάλυβα κατά 30-50 εκατ. τόνους φέτος.
Βέβαια, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, καθώς η ιστορία έχει αποδείξει ότι ο Πρόεδρος Τραμπ συχνά αλλάζει στάση αναφορικά με τις εμπορικές πολιτικές του. Το αν θα διατηρηθούν οι εν λόγω δασμοί θα εξαρτηθεί από την πορεία μακροοικονομικών μεγεθών στις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Mε μεγάλη επιτυχία και ιδιαίτερο συμβολισμό πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά η τελετή υποδοχής του εναρκτήριου ταξιδιού του “Yuan Hai Kou”, ενός εκ των…
Με βαθιά θλίψη το σύνολο της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας αποχαιρετά τον Γιώργο Βοζίκη, ένα Ναυτέλληνα που αφήνει το ανεξίτηλο αποτύπωμά του στην Ακτή Μιαούλη.…
Την αυξητική τάση της ναυτικής απασχόλησης στην Ελλάδα διαπιστώνει η τρίτη κατά σειρά έκθεση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) για τη ναυτική απασχόληση. Η…
Η πυρηνική τεχνολογία, και ειδικότερα οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (Small Modular Reactors ‒ SMRs), κερδίζει διαρκώς έδαφος για την παραγωγή ενέργειας χωρίς εκπομπές…
Ο δρόμος προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα περνά αναπόφευκτα από τη χρήση καινοτόμων εναλλακτικών καυσίμων, όπως η υγρή αμμωνία, η οποία έχει αναδειχθεί…
Επενδύσεις ύψους $132 εκατ. για την ανάπτυξη των λιμανιών προβλέπει ο προϋπολογισμός της πολιτείας της Δυτικής Αυστραλίας για το 2025-2026. Οι επενδύσεις αυτές, οι…
Οι κανονιστικές απαιτήσεις στη ναυτιλία, η τεχνολογική ωριμότητα και το κόστος των περιβαλλοντικών κανονισμών βρέθηκαν στο επίκεντρο του ABS Hellenic National Committee Meeting. Το…
To ΝΑΤΟ θα αποφασίσει ομόφωνα οι χώρες να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ τους, δήλωσε σήμερα σε δημοσιογράφους ο Γενικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ