
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης στο παγκόσμιο εμπόριο και στις θαλάσσιες μεταφορές. Η κίνηση αυτή, με στόχο την αναζωογόνηση της αμερικανικής βιομηχανίας χάλυβα, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους διεθνείς εμπορικούς εταίρους και είναι πιθανό να προκαλέσει τόσο άμεσες όσο και έμμεσες επιπτώσεις σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Όπως σημειώνει η ναυλομεσιτική Thurlestone Shipping σε ανάλυσή της, τις μεγαλύτερες επιδράσεις θα βιώσουν τα Supramaxes και τα Handysizes, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των αμερικανικών εισαγωγών χάλυβα προέρχονται από short haul trades, κυρίως από Μεξικό, Βραζιλία και Καναδά.
Στις άμεσες επιπτώσεις, οι υψηλότεροι δασμοί θα μπορούσαν να πλήξουν την ανάπτυξη του ΑΕΠ στις βασικές εξαγωγικές χώρες χάλυβα, γεγονός που θα είχε αντίκτυπο στη ζήτηση βασικών εμπορευμάτων. Η ζήτηση πετρελαίου, για παράδειγμα, θα μπορούσε να μειωθεί λόγω της βραδύτερης ανάπτυξης, προσθέτοντας καθοδική πίεση στις τιμές των καυσίμων, οι οποίες ήδη επηρεάζονται από τις αυξήσεις της παραγωγής του OPEC. Ακόμη, αυξάνονται οι περιορισμοί και οι έρευνες αντιντάμπινγκ για τα κινεζικά προϊόντα χάλυβα ‒ όχι μόνο από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και τον Καναδά, αλλά και από το Βιετνάμ, την Τουρκία, τη Βραζιλία, το Μεξικό, την Ταϊλάνδη, τη Νότια Αφρική και τη Σαουδική Αραβία. Η εξέλιξη αυτή πιθανότατα θα καταστείλει τις κινεζικές εξαγωγές χάλυβα με την πάροδο του χρόνου, επηρεάζοντας την εγχώρια παραγωγή της Κίνας και μειώνοντας τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος. Υπάρχουν επίσης αναφορές ότι η Κίνα σχεδιάζει μειώσεις της παραγωγής χάλυβα κατά 30-50 εκατ. τόνους φέτος.
Βέβαια, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, καθώς η ιστορία έχει αποδείξει ότι ο Πρόεδρος Τραμπ συχνά αλλάζει στάση αναφορικά με τις εμπορικές πολιτικές του. Το αν θα διατηρηθούν οι εν λόγω δασμοί θα εξαρτηθεί από την πορεία μακροοικονομικών μεγεθών στις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το πόδι στο… φρένο είναι οι παραγγελίες πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μειωμένο φέτος σε…
Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συνάψει με την BC Ferries, η Damen Shipyards Group επέλεξε την Corvus Energy για την προμήθεια συστημάτων αποθήκευσης…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας τέλεσε τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη, Ιδρύτριας του Σωματείου «Ελπίδα – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με…
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε για τη ναυτιλία και την ενεργειακή μετάβαση αυτής. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ανακοίνωση της A.P. Moller-Maersk, με την παράδοση του «Axel…
Η εκλογική επιτροπή στη Νότια Κορέα ανακήρυξε επίσημα σήμερα τον Lee Jae-myung νέο Πρόεδρο, μετά τη νίκη του στις χθεσινές πρόωρες προεδρικές εκλογές, τις…
Στον στόλο της Thenamaris προστέθηκε και επίσημα το νεότευκτο Aframax tanker «Seawish». Το πλοίο παραδόθηκε στην εταιρεία από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.…
Σε ιστορικό υψηλό ανήλθαν, τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι διελεύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά. Ειδικότερα, από τα locks…
Πτώση κατά 4,3% κατέγραψαν οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ τον Μάιο, σε σχέση με τον όγκο εξαγωγών του Απριλίου. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ