
Λιγότερες από 24 ώρες μετά την αναίρεσή τους από ομοσπονδιακό δικαστήριο αρμόδιο για ζητήματα διεθνούς εμπορίου σε πρώτο βαθμό, οι τελωνειακοί δασμοί την επιβολή των οποίων έχει ανακοινώσει ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διατηρήθηκαν σε ισχύ προσωρινά από ομοσπονδιακό δικαστήριο, ωσότου εξετάσει την υπόθεση πιο διεξοδικά.
Προχθές Τετάρτη, το ομοσπονδιακό δικαστήριο για το διεθνές εμπόριο (ITC) αποφάνθηκε ότι ο κ. Τραμπ υπερέβη τις εξουσίες του επιβάλλοντας γενικευμένους τελωνειακούς δασμούς, καθώς η λήψη αποφάσεων για τέτοια μέτρα επαφίεται στο Κογκρέσο.
Η απόφαση αυτή εμπόδιζε την εφαρμογή των τελωνειακών δασμών που επιβλήθηκαν στον Καναδά, στο Μεξικό και στην Κίνα, καθώς και των «ανταποδοτικών» δασμών που επιβλήθηκαν στις αρχές Απριλίου στα εισαγόμενα προϊόντα από τις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Ο Λευκός Οίκος κατακεραύνωσε την απόφαση, ενώ εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ τη χαιρέτισαν, με την Κίνα ειδικά να καλεί να «ακυρωθούν πλήρως» οι επιπρόσθετοι δασμοί.
Η κυβέρνησή του Ντόναλντ Τραμπ υπέβαλε αμέσως έφεση με το ομοσπονδιακό εφετείο να κάνει δεκτό το αίτημα της κυβέρνησης, αναφέροντας πως θα καταπιαστεί με τις δυο διαδικασίες – την απόφαση του ITC, η οποία ακολούθησε προσφυγή μικρών επιχειρήσεων και συμμαχίας αμερικανικών πολιτειών, και την προσφυγή της κυβέρνησης Τραμπ εναντίον της.
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι για την απόφαση αυτή, την περιμέναμε», δήλωσε ο Κέβιν Χάσετ, κορυφαίος σύμβουλος του προέδρου Τραμπ για οικονομικά ζητήματα, στο Fox News.
Μετά την απόφαση σε πρώτο βαθμό, η Κίνα έσπευσε να παροτρύνει την κυβέρνηση των ΗΠΑ να «ακυρώσει τελείως τους μονομερείς αδικαιολόγητους τελωνειακούς δασμούς», ενώ ο Καναδός πρωθυπουργός Μαρκ Κάρνι επίσης χαιρέτισε την απόφαση να ανασταλούν οι «παράνομοι και αδικαιολόγητοι», κατ’ αυτόν, τελωνειακοί δασμοί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ