
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την υιοθέτηση τέτοιων τεχνολογιών αυξάνονται ραγδαία σε παγκόσμια κλίμακα.
Ειδικότερα, η Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG), μέσω της θυγατρικής της Aptamus Carbon Solutions, έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον ABS για την προκαταρκτική σχεδίαση φορτηγίδας μεταφοράς LCO₂. Η συγκεκριμένη φορτηγίδα αποτελεί βασικό στοιχείο του καινοτόμου έργου Tampa Regional Intermodal Carbon Hub (T-RICH). Στόχος του είναι η συλλογή, η αποθήκευση και η επεξεργασία εκπομπών CO₂ από βιομηχανίες της Φλόριντα, για τη μεταφορά τους σε τοπικούς χώρους γεωλογικής αποθήκευσης.
Η φορτηγίδα, τύπου αρθρωτής μονάδας ρυμουλκού-φορτηγίδας (Articulated Tug and Barge – ATB), είναι η πρώτη στο είδος της που σχεδιάζεται ειδικά για έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το σύστημα διαχείρισης του φορτίου της βασίζεται σε δεξαμενές τύπου-C μέσης πίεσης, με χωρητικότητα 20.000 μετρικών τόνων LCO₂. Η τεχνολογία αυτών των δεξαμενών επιλέχθηκε βάσει μελετών και τάσεων της αγοράς, συνδυάζοντας τη βέλτιστη πίεση λειτουργίας, τη χωρητικότητα φόρτωσης και τον απαιτούμενο χρόνο αποθήκευσης.
Ο ABS πραγματοποίησε λεπτομερείς ελέγχους της σχεδίασης, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογία ανταποκρίνεται στις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας. Για το μέλλον ήδη διερευνάται η δυνατότητα χρήσης πράσινης μεθανόλης ή άλλων πράσινων καυσίμων στο ρυμουλκό, ενισχύοντας περαιτέρω τη βιωσιμότητα του έργου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ