
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την υιοθέτηση τέτοιων τεχνολογιών αυξάνονται ραγδαία σε παγκόσμια κλίμακα.
Ειδικότερα, η Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG), μέσω της θυγατρικής της Aptamus Carbon Solutions, έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον ABS για την προκαταρκτική σχεδίαση φορτηγίδας μεταφοράς LCO₂. Η συγκεκριμένη φορτηγίδα αποτελεί βασικό στοιχείο του καινοτόμου έργου Tampa Regional Intermodal Carbon Hub (T-RICH). Στόχος του είναι η συλλογή, η αποθήκευση και η επεξεργασία εκπομπών CO₂ από βιομηχανίες της Φλόριντα, για τη μεταφορά τους σε τοπικούς χώρους γεωλογικής αποθήκευσης.

Η φορτηγίδα, τύπου αρθρωτής μονάδας ρυμουλκού-φορτηγίδας (Articulated Tug and Barge – ATB), είναι η πρώτη στο είδος της που σχεδιάζεται ειδικά για έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το σύστημα διαχείρισης του φορτίου της βασίζεται σε δεξαμενές τύπου-C μέσης πίεσης, με χωρητικότητα 20.000 μετρικών τόνων LCO₂. Η τεχνολογία αυτών των δεξαμενών επιλέχθηκε βάσει μελετών και τάσεων της αγοράς, συνδυάζοντας τη βέλτιστη πίεση λειτουργίας, τη χωρητικότητα φόρτωσης και τον απαιτούμενο χρόνο αποθήκευσης.
Ο ABS πραγματοποίησε λεπτομερείς ελέγχους της σχεδίασης, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογία ανταποκρίνεται στις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας. Για το μέλλον ήδη διερευνάται η δυνατότητα χρήσης πράσινης μεθανόλης ή άλλων πράσινων καυσίμων στο ρυμουλκό, ενισχύοντας περαιτέρω τη βιωσιμότητα του έργου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ