
Οι δυσχέρειες στην παγκόσμια χαλυβουργία θα συνεχιστούν και μετά το 2025, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Ειδικότερα, παρά την αναμενόμενη αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της χαλυβουργίας κατά τη διετία 2025-2027 μέχρι και 6,7%, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός που επικρατεί στην Ασία είναι ικανός να δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια. Στο πλαίσιο αυτό, η παραγωγή τη συγκεκριμένη περίοδο εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί περίπου στο 70% της μέγιστης παραγωγικής ικανότητας.
Παράλληλα, οι ασιατικές οικονομίες αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 58% της ανόδου της παραγωγικής ικανότητας, με «αιχμή του δόρατος» τις σημαντικές αυξήσεις σε Κίνα και Ινδία. Μάλιστα, η Κίνα επενδύει στρατηγικά στις χαλυβουργίες άλλων χωρών και συνεπώς διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διασυνοριακές επενδύσεις, οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν περίπου το 16% της παραγωγικής ικανότητας που θα προστεθεί από το 2025 και ύστερα.
Η «επιθετική» πολιτική που χαράσσει η Κίνα στη χαλυβουργία έχει προκαλέσει σκοπέλους για τις υπόλοιπες παραγωγικές και εξαγωγικές χώρες. Το 2024, οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας εκτοξεύτηκαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 118 εκατ. τόνων. Η Κίνα διαθέτει την ευχέρεια μείωσης του κόστους του χάλυβά της, γεγονός που όξυνε τον ανταγωνισμό σε παγκόσμια κλίμακα, περιορίζοντας τις εξαγωγές άλλων χωρών.
Ως απότοκο, 19 έθνη διεξήγαγαν έρευνες με επίκεντρο τον αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά χάλυβα, με την Κίνα να κεντρίζει τα βλέμματα. Η άνοδος των κινεζικών εξαγωγών χάλυβα χαμηλού κόστους έχει διαταράξει τις διεθνείς αγορές, αυξάνοντας τις εμπορικές εντάσεις, εξέλιξη που δύσκολα θα υποχωρήσει βραχυπρόθεσμα ελέω της περιορισμένης ανάπτυξης της ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ