
Οι δυσχέρειες στην παγκόσμια χαλυβουργία θα συνεχιστούν και μετά το 2025, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Ειδικότερα, παρά την αναμενόμενη αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της χαλυβουργίας κατά τη διετία 2025-2027 μέχρι και 6,7%, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός που επικρατεί στην Ασία είναι ικανός να δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια. Στο πλαίσιο αυτό, η παραγωγή τη συγκεκριμένη περίοδο εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί περίπου στο 70% της μέγιστης παραγωγικής ικανότητας.
Παράλληλα, οι ασιατικές οικονομίες αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 58% της ανόδου της παραγωγικής ικανότητας, με «αιχμή του δόρατος» τις σημαντικές αυξήσεις σε Κίνα και Ινδία. Μάλιστα, η Κίνα επενδύει στρατηγικά στις χαλυβουργίες άλλων χωρών και συνεπώς διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διασυνοριακές επενδύσεις, οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν περίπου το 16% της παραγωγικής ικανότητας που θα προστεθεί από το 2025 και ύστερα.
Η «επιθετική» πολιτική που χαράσσει η Κίνα στη χαλυβουργία έχει προκαλέσει σκοπέλους για τις υπόλοιπες παραγωγικές και εξαγωγικές χώρες. Το 2024, οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας εκτοξεύτηκαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 118 εκατ. τόνων. Η Κίνα διαθέτει την ευχέρεια μείωσης του κόστους του χάλυβά της, γεγονός που όξυνε τον ανταγωνισμό σε παγκόσμια κλίμακα, περιορίζοντας τις εξαγωγές άλλων χωρών.
Ως απότοκο, 19 έθνη διεξήγαγαν έρευνες με επίκεντρο τον αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά χάλυβα, με την Κίνα να κεντρίζει τα βλέμματα. Η άνοδος των κινεζικών εξαγωγών χάλυβα χαμηλού κόστους έχει διαταράξει τις διεθνείς αγορές, αυξάνοντας τις εμπορικές εντάσεις, εξέλιξη που δύσκολα θα υποχωρήσει βραχυπρόθεσμα ελέω της περιορισμένης ανάπτυξης της ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συμφωνία κατέληξαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για τον τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων στα…
Τα κόστη ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών προς τη Μέση Ανατολή και τον Αραβικό Κόλπο έχουν διπλασιαστεί την τελευταία εβδομάδα, στον απόηχο της εμπλοκής των…
Σε απολογισμό του διετούς προγράμματος καταπολέμησης των κλοπών πετρελαίου στη Νιγηρία προχώρησε πρόσφατα το Πολεμικό Ναυτικό της αφρικανικής χώρας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, κατά…
Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον των liner εταιρειών προκειμένου να ενισχύσουν τους στόλους τους επικεντρωνόταν σε containerships μεγάλου μεγέθους και μεταφορικής ικανότητας. Ωστόσο, σύμφωνα…
Ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε τόσο το Ισραήλ όσο και το Ιράν ότι παραβιάζουν την κατάπαυση του πυρός που ο ίδιος ανακοίνωσε και εξέφρασε ιδιαίτερη…
Τρίτη μέρα και μάχες με τις φλόγες δίνουν στη Χίου μεγάλες πυροσβεστικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα επιχειρούν 444 πυροσβέστες, δηλαδή όλη η δύναμη της Χίου με…
Ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με «την πιο περίπλοκη» κατάσταση εδώ και δεκαετίες, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ…
Την είσοδο της οικογένειας Λάτση, μέσω της Marla Investments Inc, στο πλειοψηφικό πακέτο της EuroHoldings Ltd ανακοίνωσε η τελευταία. Συγκεκριμένα, μέτοχοι που σχετίζονται με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ