
															Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με την Damen Shipyards Group, που φέρνει στο προσκήνιο την επόμενη γενιά ρυμουλκών χωρίς εκπομπές.

Το Volta 1 βασίζεται στον σχεδιασμό Reversed Stern Drive (RSD), με διπλή πλώρη, που του επιτρέπει να λειτουργεί αποδοτικά και από τις δύο κατευθύνσεις, δηλαδή ως ρυμουλκό πλώρης ή πρύμνης. Η καινοτομία εντοπίζεται και στην υδροδυναμική του σχεδίαση, καθώς διαθέτει το Twin Fin Skeg. Πρόκειται για ένα σύστημα διπλού πτερυγίου που εξασφαλίζει αυξημένη σταθερότητα, ευελιξία και ακρίβεια ελιγμών.
Στην «καρδιά» του σκάφους βρίσκεται μια μπαταρία χωρητικότητας 2.782 MWh, η οποία του επιτρέπει να λειτουργεί αδιάλειπτα έως 12 ώρες, χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους. Η πλήρης φόρτιση των συσσωρευτών ολοκληρώνεται σε μόλις δύο ώρες, μέσω ενός υψηλής ισχύος σταθμού φόρτισης 1,5 MW.

Παρά την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, το ρυμουλκό προσφέρει ισχύ έλξης 70 τόνων. Μαζί με πέντε νέα ενεργειακά αποδοτικά ρυμουλκά τύπου RSD, αντικαθιστούν σταδιακά παλαιότερες μονάδες, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO₂, οι οποίες προέρχονται κατά 85% από την υπηρεσία ρυμούλκησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ