
Η ομάδα διαπραγματευτών της κυβέρνησης του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει σε μονομερείς μειώσεις δασμών σε αμερικανικά εισαγόμενα αγαθά, διαμηνύοντας πως εάν δεν υπάρξουν παραχωρήσεις από τις Βρυξέλλες δεν θα σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες για να την αποφυγή των αμερικανικών «ανταποδοτικών» δασμών 20%, αναφέρει ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Financial Times.
Ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής προεδρίας για το εμπόριο (USTR) Τζέιμισον Γκριρ αναμένεται να τονίσει στον ευρωπαίο επίτροπο Εμπορίου Μάρος Σέφτσοβιτς πως πρόσφατο «επεξηγηματικό σημείωμα» που υπέβαλαν οι Βρυξέλλες στην Ουάσιγκτον ενόψει των συνομιλιών είναι κατώτερο των αμερικανικών προσδοκιών, αναφέρει η εφημερίδα επικαλούμενη πηγές της που δεν κατονομάζει.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται πως η ΕΕ επιδίωκε να υπάρξει συναινετικό κείμενο-πλαίσιο ενόψει των διαπραγματεύσεων, αλλά τα δυο μέρη απέχουν ακόμη πολύ.
Οι ΗΠΑ εφαρμόζουν τελωνειακούς δασμούς 25% στα αυτοκίνητα, στο αλουμίνιο και στον χάλυβα, καθώς και δασμούς «βάσης» 10% σε σχεδόν όλα τα υπόλοιπα αγαθά που εισάγονται στην αμερικανική αγορά από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, αφού μείωσαν στο μισό τους «ανταποδοτικούς» δασμούς 20% που ανήγγειλαν τον Απρίλιο για 90 ημέρες προκειμένου να δοθεί περιθώριο να διεξαχθούν διαπραγματεύσεις ώστε να κλειστεί ευρύτερη συμφωνία.
Σε αντάλλαγμα οι 27 ανέστειλαν τους δασμούς που είχαν ανακοινώσει πως θα εφάρμοζαν σε αντίποινα για τους αμερικανικούς. Η Κομισιόν πρότεινε κατόπιν δασμούς μηδέν για όλα τα βιομηχανικά προϊόντα εκατέρωθεν.
Οι διαπραγματεύσεις για το εμπόριο είναι αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αφού κλειστεί η όποια συμφωνία, πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με άλλα λόγια τα 27 κράτη μέλη, και επίσης να επικυρωθεί από το ΕΚ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Short Sea ναυτιλίας, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ