
Η ομάδα διαπραγματευτών της κυβέρνησης του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει σε μονομερείς μειώσεις δασμών σε αμερικανικά εισαγόμενα αγαθά, διαμηνύοντας πως εάν δεν υπάρξουν παραχωρήσεις από τις Βρυξέλλες δεν θα σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες για να την αποφυγή των αμερικανικών «ανταποδοτικών» δασμών 20%, αναφέρει ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Financial Times.
Ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής προεδρίας για το εμπόριο (USTR) Τζέιμισον Γκριρ αναμένεται να τονίσει στον ευρωπαίο επίτροπο Εμπορίου Μάρος Σέφτσοβιτς πως πρόσφατο «επεξηγηματικό σημείωμα» που υπέβαλαν οι Βρυξέλλες στην Ουάσιγκτον ενόψει των συνομιλιών είναι κατώτερο των αμερικανικών προσδοκιών, αναφέρει η εφημερίδα επικαλούμενη πηγές της που δεν κατονομάζει.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται πως η ΕΕ επιδίωκε να υπάρξει συναινετικό κείμενο-πλαίσιο ενόψει των διαπραγματεύσεων, αλλά τα δυο μέρη απέχουν ακόμη πολύ.
Οι ΗΠΑ εφαρμόζουν τελωνειακούς δασμούς 25% στα αυτοκίνητα, στο αλουμίνιο και στον χάλυβα, καθώς και δασμούς «βάσης» 10% σε σχεδόν όλα τα υπόλοιπα αγαθά που εισάγονται στην αμερικανική αγορά από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, αφού μείωσαν στο μισό τους «ανταποδοτικούς» δασμούς 20% που ανήγγειλαν τον Απρίλιο για 90 ημέρες προκειμένου να δοθεί περιθώριο να διεξαχθούν διαπραγματεύσεις ώστε να κλειστεί ευρύτερη συμφωνία.
Σε αντάλλαγμα οι 27 ανέστειλαν τους δασμούς που είχαν ανακοινώσει πως θα εφάρμοζαν σε αντίποινα για τους αμερικανικούς. Η Κομισιόν πρότεινε κατόπιν δασμούς μηδέν για όλα τα βιομηχανικά προϊόντα εκατέρωθεν.
Οι διαπραγματεύσεις για το εμπόριο είναι αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αφού κλειστεί η όποια συμφωνία, πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με άλλα λόγια τα 27 κράτη μέλη, και επίσης να επικυρωθεί από το ΕΚ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ