
Η ομάδα διαπραγματευτών της κυβέρνησης του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει σε μονομερείς μειώσεις δασμών σε αμερικανικά εισαγόμενα αγαθά, διαμηνύοντας πως εάν δεν υπάρξουν παραχωρήσεις από τις Βρυξέλλες δεν θα σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες για να την αποφυγή των αμερικανικών «ανταποδοτικών» δασμών 20%, αναφέρει ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Financial Times.
Ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής προεδρίας για το εμπόριο (USTR) Τζέιμισον Γκριρ αναμένεται να τονίσει στον ευρωπαίο επίτροπο Εμπορίου Μάρος Σέφτσοβιτς πως πρόσφατο «επεξηγηματικό σημείωμα» που υπέβαλαν οι Βρυξέλλες στην Ουάσιγκτον ενόψει των συνομιλιών είναι κατώτερο των αμερικανικών προσδοκιών, αναφέρει η εφημερίδα επικαλούμενη πηγές της που δεν κατονομάζει.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται πως η ΕΕ επιδίωκε να υπάρξει συναινετικό κείμενο-πλαίσιο ενόψει των διαπραγματεύσεων, αλλά τα δυο μέρη απέχουν ακόμη πολύ.
Οι ΗΠΑ εφαρμόζουν τελωνειακούς δασμούς 25% στα αυτοκίνητα, στο αλουμίνιο και στον χάλυβα, καθώς και δασμούς «βάσης» 10% σε σχεδόν όλα τα υπόλοιπα αγαθά που εισάγονται στην αμερικανική αγορά από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, αφού μείωσαν στο μισό τους «ανταποδοτικούς» δασμούς 20% που ανήγγειλαν τον Απρίλιο για 90 ημέρες προκειμένου να δοθεί περιθώριο να διεξαχθούν διαπραγματεύσεις ώστε να κλειστεί ευρύτερη συμφωνία.
Σε αντάλλαγμα οι 27 ανέστειλαν τους δασμούς που είχαν ανακοινώσει πως θα εφάρμοζαν σε αντίποινα για τους αμερικανικούς. Η Κομισιόν πρότεινε κατόπιν δασμούς μηδέν για όλα τα βιομηχανικά προϊόντα εκατέρωθεν.
Οι διαπραγματεύσεις για το εμπόριο είναι αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αφού κλειστεί η όποια συμφωνία, πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με άλλα λόγια τα 27 κράτη μέλη, και επίσης να επικυρωθεί από το ΕΚ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ