
Η υιοθέτηση της μεθανόλης ως καυσίμου στη ναυτιλία κερδίζει έδαφος με ταχείς ρυθμούς, χάρη στην υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, την ασφάλεια χειρισμού και την ευκολία αποθήκευσής της. Πέρα από τα λειτουργικά οφέλη, η μεθανόλη φαίνεται να προσφέρει λύση για τη συμμόρφωση με τα υφιστάμενα και μελλοντικά ρυθμιστικά πλαίσια, όπως η Στρατηγική Μείωσης Εκπομπών του ΙΜΟ (IMO GHG Strategy) και το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ (EU ETS).
Υποσχόμενη να απαντήσει σε αυτή την ανάγκη, η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε την ανάπτυξη του ισχυρότερου δίχρονου κινητήρα μεθανόλης παγκοσμίως, του MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM, ο οποίος αξιοποιεί την ώριμη τεχνολογία ME-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol). Ο κινητήρας αποδίδει 82.440 kW στις 80 στροφές ανά λεπτό.
Η μονάδα κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Κίνα από την CSSC-MES Diesel Co., Ltd. (CMD). Εκτός από το σύστημα έγχυσης μεθανόλης υπό πίεση, ο κινητήρας ενσωματώνει το προηγμένο σύστημα EGRTC (Exhaust Gas Recirculation Turbocharger Cut-out), τη μεγαλύτερη εγκατάσταση ανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) διπλής διαδρομής που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε δίχρονο ναυτιλιακό κινητήρα. Το σύστημα αυτό μειώνει δραστικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ), χωρίς να επηρεάζει την ισχύ.
Ο νέος κινητήρας είναι ο πρώτος από μια σειρά δώδεκα κινητήρων που θα εξοπλίσουν ισάριθμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 24.000 TEUs. Αυτά ναυπηγούνται για τις OOCL και COSCO Shipping Lines στα κινεζικά ναυπηγεία NACKS και DACKS αντίστοιχα. Η πρώτη παράδοση έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ