
															Η υιοθέτηση της μεθανόλης ως καυσίμου στη ναυτιλία κερδίζει έδαφος με ταχείς ρυθμούς, χάρη στην υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, την ασφάλεια χειρισμού και την ευκολία αποθήκευσής της. Πέρα από τα λειτουργικά οφέλη, η μεθανόλη φαίνεται να προσφέρει λύση για τη συμμόρφωση με τα υφιστάμενα και μελλοντικά ρυθμιστικά πλαίσια, όπως η Στρατηγική Μείωσης Εκπομπών του ΙΜΟ (IMO GHG Strategy) και το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ (EU ETS).
Υποσχόμενη να απαντήσει σε αυτή την ανάγκη, η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε την ανάπτυξη του ισχυρότερου δίχρονου κινητήρα μεθανόλης παγκοσμίως, του MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM, ο οποίος αξιοποιεί την ώριμη τεχνολογία ME-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol). Ο κινητήρας αποδίδει 82.440 kW στις 80 στροφές ανά λεπτό.
Η μονάδα κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Κίνα από την CSSC-MES Diesel Co., Ltd. (CMD). Εκτός από το σύστημα έγχυσης μεθανόλης υπό πίεση, ο κινητήρας ενσωματώνει το προηγμένο σύστημα EGRTC (Exhaust Gas Recirculation Turbocharger Cut-out), τη μεγαλύτερη εγκατάσταση ανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) διπλής διαδρομής που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε δίχρονο ναυτιλιακό κινητήρα. Το σύστημα αυτό μειώνει δραστικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ), χωρίς να επηρεάζει την ισχύ.
Ο νέος κινητήρας είναι ο πρώτος από μια σειρά δώδεκα κινητήρων που θα εξοπλίσουν ισάριθμα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 24.000 TEUs. Αυτά ναυπηγούνται για τις OOCL και COSCO Shipping Lines στα κινεζικά ναυπηγεία NACKS και DACKS αντίστοιχα. Η πρώτη παράδοση έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ