
Εν μέσω μιας περιόδου περιορισμένων παραδόσεων και διαλύσεων πλοίων, η μέση ηλικία του στόλου δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε άνοδο.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, το 51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας πάνω από 25.000 dwt έχει ηλικία άνω των 15 ετών, ενώ το 22% ηλικία άνω των 20 ετών. Την ίδια ώρα, από τα πλοία του σκοτεινού στόλου, το 93% έχει ηλικία άνω των 15 ετών και το 64% άνω των 20 ετών.
Τα πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών περνούν κατά μέσο όρο 17% περισσότερο χρόνο αγκυροβολημένα έναντι των πλοίων ηλικίας μικρότερης των 20 ετών. Το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται και ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, με τα VLCCs να σημειώνουν τη μεγαλύτερη διαφορά, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό, βάσει της Gibson, διαμορφώνεται σε 32%.
Παράλληλα, τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών περνούν και περισσότερο χρόνο κενά φορτίου. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο 14% περισσότερο χρόνο έναντι των πλοίων ηλικίας κάτω των 20 ετών. Βάσει της Gibson, η μεγαλύτερη διαφορά καταγράφεται στα MR tankers, όπου το ποσοστό διαμορφώνεται σε 22%.
Συνεπώς, η χρήση (utilisation) των δεξαμενόπλοιων μειώνεται καθώς η ηλικία τους αυξάνεται. Όπως είναι επόμενο, σημειώνεται ακόμα μεγαλύτερη μείωση εφόσον τα πλοία υπόκεινται σε κυρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Gibson, το επόμενο έτος θα καταγραφεί μείωση της μέσης ηλικίας των δεξαμενόπλοιων, καθώς αναμένεται πληθώρα παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ