
Εν μέσω μιας περιόδου περιορισμένων παραδόσεων και διαλύσεων πλοίων, η μέση ηλικία του στόλου δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε άνοδο.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, το 51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας πάνω από 25.000 dwt έχει ηλικία άνω των 15 ετών, ενώ το 22% ηλικία άνω των 20 ετών. Την ίδια ώρα, από τα πλοία του σκοτεινού στόλου, το 93% έχει ηλικία άνω των 15 ετών και το 64% άνω των 20 ετών.
Τα πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών περνούν κατά μέσο όρο 17% περισσότερο χρόνο αγκυροβολημένα έναντι των πλοίων ηλικίας μικρότερης των 20 ετών. Το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται και ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, με τα VLCCs να σημειώνουν τη μεγαλύτερη διαφορά, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό, βάσει της Gibson, διαμορφώνεται σε 32%.
Παράλληλα, τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών περνούν και περισσότερο χρόνο κενά φορτίου. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο 14% περισσότερο χρόνο έναντι των πλοίων ηλικίας κάτω των 20 ετών. Βάσει της Gibson, η μεγαλύτερη διαφορά καταγράφεται στα MR tankers, όπου το ποσοστό διαμορφώνεται σε 22%.
Συνεπώς, η χρήση (utilisation) των δεξαμενόπλοιων μειώνεται καθώς η ηλικία τους αυξάνεται. Όπως είναι επόμενο, σημειώνεται ακόμα μεγαλύτερη μείωση εφόσον τα πλοία υπόκεινται σε κυρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Gibson, το επόμενο έτος θα καταγραφεί μείωση της μέσης ηλικίας των δεξαμενόπλοιων, καθώς αναμένεται πληθώρα παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ