
Εν μέσω μιας περιόδου περιορισμένων παραδόσεων και διαλύσεων πλοίων, η μέση ηλικία του στόλου δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε άνοδο.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, το 51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας πάνω από 25.000 dwt έχει ηλικία άνω των 15 ετών, ενώ το 22% ηλικία άνω των 20 ετών. Την ίδια ώρα, από τα πλοία του σκοτεινού στόλου, το 93% έχει ηλικία άνω των 15 ετών και το 64% άνω των 20 ετών.
Τα πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών περνούν κατά μέσο όρο 17% περισσότερο χρόνο αγκυροβολημένα έναντι των πλοίων ηλικίας μικρότερης των 20 ετών. Το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται και ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, με τα VLCCs να σημειώνουν τη μεγαλύτερη διαφορά, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό, βάσει της Gibson, διαμορφώνεται σε 32%.
Παράλληλα, τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών περνούν και περισσότερο χρόνο κενά φορτίου. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο 14% περισσότερο χρόνο έναντι των πλοίων ηλικίας κάτω των 20 ετών. Βάσει της Gibson, η μεγαλύτερη διαφορά καταγράφεται στα MR tankers, όπου το ποσοστό διαμορφώνεται σε 22%.
Συνεπώς, η χρήση (utilisation) των δεξαμενόπλοιων μειώνεται καθώς η ηλικία τους αυξάνεται. Όπως είναι επόμενο, σημειώνεται ακόμα μεγαλύτερη μείωση εφόσον τα πλοία υπόκεινται σε κυρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Gibson, το επόμενο έτος θα καταγραφεί μείωση της μέσης ηλικίας των δεξαμενόπλοιων, καθώς αναμένεται πληθώρα παραδόσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με την Nihon Shipyard Co., Ltd. (Imabari Shipbuilding Co., Ltd.), για την κατασκευή ενός νέου φορτηγού πλοίου,…
O Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της συναλλαγής μεταβίβασης του 10%, του μετοχικού κεφαλαίου της «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.», στην εταιρεία Latsco…
Με τους επτά όρους που θα διασφαλίζουν μια βιώσιμη ανάπτυξη προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, εισέρχεται τις επόμενες εβδομάδες, στην επόμενη φάση η διαγωνιστική…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαίος πάροχος λύσεων αυτοματισμού για τη ναυτιλιακή και βιομηχανική αγορά, ανακοινώνει με χαρά τη συνεργασία της με…
Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2025, ο Πρόεδρος, Χαράλαμπος Σημαντώνης, καθώς και το ΔΣ της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), παρέθεσαν γεύμα εργασίας στον Αρχηγό…
Φιλανθρωπική αποστολή στη Γάζα Oι ακτιβιστές που επέβαιναν στο ιστιοφόρο Madleen, μεταφέρθηκαν στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ ενόψει των επαναπατρισμών τους, ανακοίνωσε την Τρίτη…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της, με τον γαλλικό κολοσσό logistics να προχωρά σε συμφωνία για επενδύσεις…
«Η Ελλάδα είναι ένα σπουδαίο ναυτικό έθνος με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και χιλιάδες νησιά και έχει μια από τις μεγαλύτερες ακτογραμμές,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ