
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που ναυπηγήθηκε στην Ευρώπη για εμπορικής κλίμακας εφαρμογές Carbon Capture and Storage (CCS). Το σκάφος ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, που επιτρέπουν τη μεταφορά CO₂ υπό πίεση και σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες.
Το «Carbon Destroyer 1» βασίζεται στην καινοτόμο πλατφόρμα EasyMax της Wagenborg, η οποία έχει ανασχεδιαστεί ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται CO₂ ως φορτίο με εξειδικευμένα συστήματα μόνωσης, πίεσης και υγροποίησης. Το πλοίο έχει κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Royal Niestern Sander στην Ολλανδία και αποτελεί μία από τις πρώτες υποδομές στην Ευρώπη για την ανάπτυξη αλυσίδας CCS.
Η αποστολή του πλοίου είναι η δημιουργία ενός εικονικού αγωγού άνθρακα, μεταφέροντας CO₂ από βιομηχανικές μονάδες σε ολόκληρη την Ευρώπη προς τη μονάδα αποθήκευσης στον υποθαλάσσιο ταμιευτήρα Nini West, στη Βόρεια Θάλασσα. Η αποθήκευση πραγματοποιείται σε βάθος άνω των 1.800 μ., σε εξαντλημένα κοιτάσματα υδρογονανθράκων, τα οποία έχουν πιστοποιηθεί για ασφαλή και μακροπρόθεσμη γεωλογική απομόνωση του CO₂.
Το πλοίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Project Greensand, μιας ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας με επίκεντρο τη Δανία, η οποία φιλοδοξεί να μετατραπεί σε πανευρωπαϊκό κόμβο αποθήκευσης άνθρακα. Η INEOS Energy, σε συνεργασία με τη Royal Wagenborg, ηγείται της ανάπτυξης της πρώτης εμπορικής αλυσίδας CCS στην ΕΕ, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία αποθήκευσης άνθρακα μπορεί να είναι τεχνικά αξιόπιστη και οικονομικά βιώσιμη.
Το λιμάνι του Esbjerg στη Δανία θα λειτουργήσει ως χερσαίος κόμβος για τη διαχείριση του CO₂. Εκεί κατασκευάζεται νέος τερματικός σταθμός, εξοπλισμένος με έξι δεξαμενές αποθήκευσης και σύγχρονες εγκαταστάσεις για φόρτωση υγροποιημένου CO₂ στο πλοίο. Αρχικά, το CO₂ θα προέρχεται από μονάδες παραγωγής βιοαερίου στη Δανία και θα μεταφέρεται οδικώς στον τερματικό σταθμό, πριν φορτωθεί στο πλοίο και μεταφερθεί στην υπεράκτια τοποθεσία έγχυσης. Ο ορίζοντας πλήρους λειτουργίας είναι το τέλος του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία απομακρυσμένης πλοήγησης, βασισμένη στη συνεχή ροή ναυτιλιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, φέρνει η δανική εταιρεία Danelec σε συνεργασία με την DanPilot.…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων containerships συνεχίζονται, με τον κολοσσό της liner ναυτιλίας CMA CGM να ανακοινώνει την παραλαβή του νεότευκτου «CMA CGM…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ