
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που ναυπηγήθηκε στην Ευρώπη για εμπορικής κλίμακας εφαρμογές Carbon Capture and Storage (CCS). Το σκάφος ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, που επιτρέπουν τη μεταφορά CO₂ υπό πίεση και σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες.
Το «Carbon Destroyer 1» βασίζεται στην καινοτόμο πλατφόρμα EasyMax της Wagenborg, η οποία έχει ανασχεδιαστεί ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται CO₂ ως φορτίο με εξειδικευμένα συστήματα μόνωσης, πίεσης και υγροποίησης. Το πλοίο έχει κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Royal Niestern Sander στην Ολλανδία και αποτελεί μία από τις πρώτες υποδομές στην Ευρώπη για την ανάπτυξη αλυσίδας CCS.
Η αποστολή του πλοίου είναι η δημιουργία ενός εικονικού αγωγού άνθρακα, μεταφέροντας CO₂ από βιομηχανικές μονάδες σε ολόκληρη την Ευρώπη προς τη μονάδα αποθήκευσης στον υποθαλάσσιο ταμιευτήρα Nini West, στη Βόρεια Θάλασσα. Η αποθήκευση πραγματοποιείται σε βάθος άνω των 1.800 μ., σε εξαντλημένα κοιτάσματα υδρογονανθράκων, τα οποία έχουν πιστοποιηθεί για ασφαλή και μακροπρόθεσμη γεωλογική απομόνωση του CO₂.
Το πλοίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Project Greensand, μιας ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας με επίκεντρο τη Δανία, η οποία φιλοδοξεί να μετατραπεί σε πανευρωπαϊκό κόμβο αποθήκευσης άνθρακα. Η INEOS Energy, σε συνεργασία με τη Royal Wagenborg, ηγείται της ανάπτυξης της πρώτης εμπορικής αλυσίδας CCS στην ΕΕ, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία αποθήκευσης άνθρακα μπορεί να είναι τεχνικά αξιόπιστη και οικονομικά βιώσιμη.
Το λιμάνι του Esbjerg στη Δανία θα λειτουργήσει ως χερσαίος κόμβος για τη διαχείριση του CO₂. Εκεί κατασκευάζεται νέος τερματικός σταθμός, εξοπλισμένος με έξι δεξαμενές αποθήκευσης και σύγχρονες εγκαταστάσεις για φόρτωση υγροποιημένου CO₂ στο πλοίο. Αρχικά, το CO₂ θα προέρχεται από μονάδες παραγωγής βιοαερίου στη Δανία και θα μεταφέρεται οδικώς στον τερματικό σταθμό, πριν φορτωθεί στο πλοίο και μεταφερθεί στην υπεράκτια τοποθεσία έγχυσης. Ο ορίζοντας πλήρους λειτουργίας είναι το τέλος του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ